קריירה ולימודים

ישראכרט תשלם פיצוי חסר תקדים לעובדת שפוטרה עקב מוגבלותה

עובדת בקבוצת ישראכרט פוטרה לאחרונה, רק כי היא נכה. כך נטען בתביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה. התביעה הוגשה על סך כ-400 אלף שקל
מערכת ice | 
ישרכארט (צילום ישרכארט)
אישה נכה שפוטרה לאחרונה מעבודתה בקבוצת ישראכרט תפוצה על ידי החברה לאחר שנשאלה במהלך תהליך ההתקדמות בחברה: "איך תסתדרי בתפקיד הזה עם הנכות שלך? את צריכה להתנייד".
בדה מרקר פורסם כי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב גזר כי קבוצת ישראכרט לא פעלה כדין לאנשים עם מוגבלויות. השופטת אריאלה גילצר כץ כתבה בפסק הדין כי: "עת מועסק עובד עם מוגבלות, בוודאי בחברה גדולה, יש לקבוע נהלים מסודרים באשר לתפקוד היומיומי של העובד מרגע הגעתו לעבודה או לחניון של העבודה, אם הוא מגיע ברכבו, ועד לסיום העבודה. התרשמנו כי התובעת הייתה לנטל על הנתבעת".
התובעת הינה בעלת 100% אחוז נכות משיתוק מוחין בגפיים התחתונות והיא עבדה במוקד האישורים של החברה משנת 2015 עד שנת 2019, באותה שנה היא פוטרה. היא הגישה בשנת 2018 מועמדות למכרז לתפקיד בכיר יותר בחברה והיא טוענת שמראש לא היה לה סיכוי להתקבל. התביעה הוגשה על סך כ- 400 אלף שקל בטענה לפיטורים שלא כדין והשופטת גילצר קבעה כי החברה תשלם לה כ- 80 אלף שקל.
קבוצת ישראכרט מסרה: "ישראכרט פועלת ברגישות תוך השקעה רבה בהעסקת עובדים עם מוגבלות ויצירת סביבה בטוחה ומותאמת, וכך תמשיך לעשות גם בעתיד. החברה סבורה כי נפלו בפסק הדין פגמים מהותיים, במיוחד נוכח העובדה כי בית הדין קיבל את עמדת החברה לפיה הפיטורים נעשו כדין ומשיקולים מקצועיים בלבד. לאור זאת בכוונת החברה לערער על פסק הדין לבית הדין הארצי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה