קריירה ולימודים

תוספת שכר של 5.25% ומענק שמן: אלו העובדים שירוויחו בענק

בתום מו"מ של יותר מארבע שנים בין הממונה על השכר, הנהלת הרכבת וההסתדרות נחתם הסכם חדש לעובדי הרכבת שבמרכזו סוכם על תוספת שכר רוחבית לכ-3,700 העובדים והעובדות, וכן על גמישות ניהולית, קידום פרוייקט החשמול, מנגנון לביטחון תעסוקתי עד 2039 ועל הסדרה של שורת נושאים שהיו במחלוקת.
מערכת ice |  15
מענקים (צילום shutterstock, unsplash)
ההסתדרות, ועד עובדי רכבת ישראל, ההנהלה חתמו היום (חמישי) על הסכם שכר חדש בחברה, באישור משרד האוצר. ההסכם יחול על כ-3,700 עובדים ועובדות והוא נחתם במעמד שרת התחבורה מירי רגב, מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, יו״ר רכבת ישראל עו״ד משה שמעוני, מנכ״ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ויו"ר ועד העובדים גילה אדרעי. 
במרכז ההסכם, שיהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים, תוספת שכר רוחבית של 5.25% לכלל העובדים, ו-1% נוסף לאוכלוסיות עובדים שונות העובדים. ההסכם מסדיר את שיתוף הפעולה של עובדי הרכבת עם ביצוע מטלות נוספות כמפורט בהסכם.

העובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי עד 2039 במסגרת פרויקט חשמול הרכבת, ובמקביל הוסדרו מנגנונים לניוד עובדים עקב המעבר לחשמל תוך שמירה על זכויותיהם, רווחתם ושכרם. עבור עובדים שעבודתם נפגעה עקב החשמול (מתדלקים, מנהלי תחנות דלק ועוד) יופעל מנגנון ביטחון שכר מיוחד, ועובדים שנפגעו בשכרם בשנתיים האחרונות בצל עבודות החשמול יזכו לפיצוי בהתאם להסכם.
ההסכם החדש צופה פני עתיד ונותן מענה לפיתוח והתפתחות הרכבת, לטובת ציבור הנוסעים, לצד השמירה על זכויות העובדים בכל ההיבטים. עוד בהסכם: קליטה של עשרות עובדי קבלן כעובדי החברה (עובדי בומברדייה, עובדי פיתוח ותשתיות), קידום עובדים ברצפת הייצור (מתן דרגות), הסדרת הפעלת המשוא"ה (מרכז בקרה) באתרי לוד וחיפה, הסדרת המעבר למערכת החדשנית לניהול רכבות ERTMS.
כמו כן, מיקור חוץ ייעשה בהתאם למשימות ספציפיות ובאמצעות שלוש חברות. עם סיום המשימה, עובדי הרכבת הרלוונטיים יוכשרו לביצוע המשימות, הסדרת התגמול על פרויקטים מיוחדים שאינם חלק מהעבודות השוטפות, מתן תקציב רווחה לגמלאים ושי לחג לגמלאי נתיב בגובה 840 שקל, פעמיים בשנה, הסדרת שינוי המבנה הארגוני בחטיבת ההפעלה של הרכבת.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח אדירה, לטובת שיפור הפריון וחיבור הפריפריה למרכז. ההסכם עם עובדי הרכבת יבטיח את העמידה של הרכבת באתגרים הגדולים, מעבר לרכבת חשמלית, הטעמת מערכות בטיחות והבטחת הרציפות בהפעלת הרכבת ובכך - לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל. אני מודה ליו"ר ההסתדרות, לממונה על השכר, להנהלת הרכבת ולוועד העובדים שעמלו שנים ארוכות על הסכם זה, שייטב הן עם עובדי הרכבת והן עם תושבי מדינת ישראל".
שרת התחבורה, מירי רגב: "זה יום שמח שמביא עמו בשורה. בעיניי, ועד עובדי הרכבת מהווה דוגמה לצורה שבה ועד עובדים צריך להתנהל: מצד אחד דאגה לעובדים ומצד שני התקדמות לעתיד טכנולוגי. ללא ההובלה שלך, אדוני יו"ר ההסתדרות, שרואה את חשיבות המשק הישראלי, רואה את הציבור ושם את העובדים במרכז – לא היינו פה היום. נמשיך ביחד לטפל בעוד סוגיות בתחבורה הציבורית. תודה לכל המעורבים ובשעה טובה".
מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין: "ההסכם שנחתם חשוב ליציבות יחסי העבודה בחברת הרכבת ושיפור השירות לאזרחים. ההסכם מצעיד את החברה לעידן הרכבות החשמליות, יטמיע מערכות בטיחות, וישפר משמעותית את הגמישות הניהולית בחברה. תודה לצוות המקצועי שליווה - טלי אוברמן, שקד קסטלמן, ועו״ד נועם ריף".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "זהו רגע משמעותי ומכונן שפעלתי למענו מאז כניסתי לתפקיד. היחסים ברכבת ישראל ידעו עליות ומורדות, ולכן אני שמח על המעמד הזה שהוא בשורה של ממש לעובדים. עובדי ועובדות הרכבת, שבזכותם אזרחי ישראל זוכים לתחבורה ציבורית טובה יותר, יודעים היום שלמסירותם הרבה יש תגמול משמעותי יותר. 
ההסכם החדש, בצל השינויים ותנופת החשמול של רכבת ישראל, מעניק לא רק אופק תעסוקתי לעובדים ושכר טוב יותר, אלא מחזק את תשתיות המדינה ומחבר מרכז ופריפריה. אני מאמין שהודות להסכמות היום, נזכה לשיתוף פעולה פורה גם בעתיד, ולפריחתה של רכבת ישראל שתנוע קדימה. בהזדמנות זו אודה לכל המעורבים בהסכם, ובמיוחד ליו"ר איגוד עובדי התחבורה הנכנס אייל ידין וליו"ר היוצא אבי אדרי – שבזכותם ייהנו העובדים מפירות ההסכם. תודה גם ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי שמובילה שנים את העובדים ביד איתנה".
מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר: "רכבת ישראל היא נכס הנוגע יום יום באזרחי ישראל. אנחנו מסיימים היום משא ומתן ארוך ומורכב של ארבע שנים, שבסופו הבאנו הסכם המהווה בסיס להסדרת מערכת יחסי העבודה ברכבת, והקמת תשתית של עבודה משותפת שתתמוך בהתקדמות החברה אל עבר יעדיה לצד ביטחון תעסוקתי של עובדיה".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שביתה
    צהבס 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דילטון המקומי יש אבטלה בכל האגפים ומחלקות אבל הבכירים משקרים צריך לצמצם ולא לתת תוספות המאבק של ארנון בר דוד לא העליה במשכורת הסיבה שחא יגלו את האבטלה בנוסף הביא אנשים בכל מקומות העבודה וקיבלו תפקידים בכירים ברגע שארנון בר דוד מרים שלטר העובדים רצים לארגוני העבודה ומסיתים אותם 98 אחוז לא רוצים שביתה העובדים בארץ צריכים להעריך שיש להם עבודה ולא מי שלא עובד מקבל יותר נמאס לנו מארנון בר דוד תמיד יש מאחורי זה דברים לעביר דחוף לאגף התקציבים שר האוצר נמאס לנו לא בחרנו בארנון החברים שלו בחרו בו
    סגור
  • 11.
    גילה התותחית..... בהצלחה בהמשך (ל"ת)
    ד.כ 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צחוק בעניים
    לעג לרש הסכם על הפני 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח הסכם על הפנים
    סגור
  • 10.
    עד למשבר הבא
    ותיק 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתמו, וכולם מברכים. אבל בעוד כמה חודשים או כמה שנים- פתאום תחליט יו"ר הועד שמשהו לא מוצא חן בעיניה, אולי צבע הקרונות החדשים. אז יתחילו שוב עיצומים וסיבוב חדש של שיחות על שיפור תנאים.
    סגור
  • 9.
    מה עם עובדי הסיעוד למה הם לא מקבלים תוספת (ל"ת)
    Hinda 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    מה עם המלוות בחינוך המיוחד? מקבלות מתחת למינימום (ל"ת)
    אלון 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    ביטוח לאומי
    ענת 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבת שלום שנים עבדתי לא היתי זקוקה כלום מביטוח לאומי שנפלתי ויחדי נפל פניתי לביטוח לאומי טעות חיי הרסו לי את החיים
    סגור
  • 6.
    הכל פרוץ-בלי אופק משפטי וכלכלי
    בובו 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חארטה...בושה לכולם.
    סגור
  • 5.
    תוספת שכר
    אבי רעננה שלי 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי מאבטחים וסייעות/ים לא ברפורמה של השכר שהם ישארו מאחור גם עובדי קבלן סוג גשיסתפקו מה שמקבלים בושה וחרפה שחברנכנסת מקבל שכר חמש ספרות והקטני בממוצע לא עובר את ה6000 ₪
    סגור
  • 4.
    בושה וחרפה להסתדרות כנסו....
    אפי 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בושה גם למשרד האוצר שמזניחים את הסייעים בבתי הספר. לא מדובר בעובדים עם שכר גבוהה אלה עובדים עם שכר עוני 3500 עד 5500 שח שמחזיקים את כל הילדים היקרים שלכם . ההסתדרות היא מוסד מגעיל אינטרסנטי ואינו יעילאך ורק סידור ג'ובים.
    סגור
  • צודקת בהחלט!!!!!
    חינוך מיוחד 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעובדת בחינוך מיוחד ( סייעת) מתביישת בהחלטה החד צדדית הזו!!!!
    סגור
  • 3.
    ביטוח לאומי לא קשור!
    אני 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה התמונה עם השם של ביטוח לאומי???
    סגור
  • 2.
    רק לגדולים
    זוזוזו 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יפה מה עם עובדים האחרים מה איתנו אלו שעובדים כל יום מובאים סכום עלוב למה להם לא מעלים את שכרם
    סגור
  • המדינה וביטוח לאומי שכחו את הזקנים
    ישראל 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם הקשישים ? רבים מהם חסרי פנסיה וחיים מהסכום שביטוח לאומי מעביר, אנא העלו את קצבאות הזיקנה לקשישים
    סגור
  • 1.
    ועדחזק
    מולייר 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הנה עוד ועד חסק ומושחת בדומה לממשלת ישראל מקבל הטבות והעלאת שכר והשקופים נרמסים עד עםר.
    סגור