קריירה ולימודים
תוספת שכר של 5.25% ומענק שמן: אלו העובדים שירוויחו בענק
בתום מו"מ של יותר מארבע שנים בין הממונה על השכר, הנהלת הרכבת וההסתדרות נחתם הסכם חדש לעובדי הרכבת שבמרכזו סוכם על תוספת שכר רוחבית לכ-3,700 העובדים והעובדות, וכן על גמישות ניהולית, קידום פרוייקט החשמול, מנגנון לביטחון תעסוקתי עד 2039 ועל הסדרה של שורת נושאים שהיו במחלוקת.
ההסתדרות, ועד עובדי רכבת ישראל, ההנהלה חתמו היום (חמישי) על הסכם שכר חדש בחברה, באישור משרד האוצר. ההסכם יחול על כ-3,700 עובדים ועובדות והוא נחתם במעמד שרת התחבורה מירי רגב, מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, יו״ר רכבת ישראל עו״ד משה שמעוני, מנכ״ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ויו"ר ועד העובדים גילה אדרעי.
במרכז ההסכם, שיהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים, תוספת שכר רוחבית של 5.25% לכלל העובדים, ו-1% נוסף לאוכלוסיות עובדים שונות העובדים. ההסכם מסדיר את שיתוף הפעולה של עובדי הרכבת עם ביצוע מטלות נוספות כמפורט בהסכם.
העובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי עד 2039 במסגרת פרויקט חשמול הרכבת, ובמקביל הוסדרו מנגנונים לניוד עובדים עקב המעבר לחשמל תוך שמירה על זכויותיהם, רווחתם ושכרם. עבור עובדים שעבודתם נפגעה עקב החשמול (מתדלקים, מנהלי תחנות דלק ועוד) יופעל מנגנון ביטחון שכר מיוחד, ועובדים שנפגעו בשכרם בשנתיים האחרונות בצל עבודות החשמול יזכו לפיצוי בהתאם להסכם.
ההסכם החדש צופה פני עתיד ונותן מענה לפיתוח והתפתחות הרכבת, לטובת ציבור הנוסעים, לצד השמירה על זכויות העובדים בכל ההיבטים. עוד בהסכם: קליטה של עשרות עובדי קבלן כעובדי החברה (עובדי בומברדייה, עובדי פיתוח ותשתיות), קידום עובדים ברצפת הייצור (מתן דרגות), הסדרת הפעלת המשוא"ה (מרכז בקרה) באתרי לוד וחיפה, הסדרת המעבר למערכת החדשנית לניהול רכבות ERTMS.
כמו כן, מיקור חוץ ייעשה בהתאם למשימות ספציפיות ובאמצעות שלוש חברות. עם סיום המשימה, עובדי הרכבת הרלוונטיים יוכשרו לביצוע המשימות, הסדרת התגמול על פרויקטים מיוחדים שאינם חלק מהעבודות השוטפות, מתן תקציב רווחה לגמלאים ושי לחג לגמלאי נתיב בגובה 840 שקל, פעמיים בשנה, הסדרת שינוי המבנה הארגוני בחטיבת ההפעלה של הרכבת.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח אדירה, לטובת שיפור הפריון וחיבור הפריפריה למרכז. ההסכם עם עובדי הרכבת יבטיח את העמידה של הרכבת באתגרים הגדולים, מעבר לרכבת חשמלית, הטעמת מערכות בטיחות והבטחת הרציפות בהפעלת הרכבת ובכך - לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל. אני מודה ליו"ר ההסתדרות, לממונה על השכר, להנהלת הרכבת ולוועד העובדים שעמלו שנים ארוכות על הסכם זה, שייטב הן עם עובדי הרכבת והן עם תושבי מדינת ישראל".
שרת התחבורה, מירי רגב: "זה יום שמח שמביא עמו בשורה. בעיניי, ועד עובדי הרכבת מהווה דוגמה לצורה שבה ועד עובדים צריך להתנהל: מצד אחד דאגה לעובדים ומצד שני התקדמות לעתיד טכנולוגי. ללא ההובלה שלך, אדוני יו"ר ההסתדרות, שרואה את חשיבות המשק הישראלי, רואה את הציבור ושם את העובדים במרכז – לא היינו פה היום. נמשיך ביחד לטפל בעוד סוגיות בתחבורה הציבורית. תודה לכל המעורבים ובשעה טובה".
מ"מ הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין: "ההסכם שנחתם חשוב ליציבות יחסי העבודה בחברת הרכבת ושיפור השירות לאזרחים. ההסכם מצעיד את החברה לעידן הרכבות החשמליות, יטמיע מערכות בטיחות, וישפר משמעותית את הגמישות הניהולית בחברה. תודה לצוות המקצועי שליווה - טלי אוברמן, שקד קסטלמן, ועו״ד נועם ריף".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "זהו רגע משמעותי ומכונן שפעלתי למענו מאז כניסתי לתפקיד. היחסים ברכבת ישראל ידעו עליות ומורדות, ולכן אני שמח על המעמד הזה שהוא בשורה של ממש לעובדים. עובדי ועובדות הרכבת, שבזכותם אזרחי ישראל זוכים לתחבורה ציבורית טובה יותר, יודעים היום שלמסירותם הרבה יש תגמול משמעותי יותר.
ההסכם החדש, בצל השינויים ותנופת החשמול של רכבת ישראל, מעניק לא רק אופק תעסוקתי לעובדים ושכר טוב יותר, אלא מחזק את תשתיות המדינה ומחבר מרכז ופריפריה. אני מאמין שהודות להסכמות היום, נזכה לשיתוף פעולה פורה גם בעתיד, ולפריחתה של רכבת ישראל שתנוע קדימה. בהזדמנות זו אודה לכל המעורבים בהסכם, ובמיוחד ליו"ר איגוד עובדי התחבורה הנכנס אייל ידין וליו"ר היוצא אבי אדרי – שבזכותם ייהנו העובדים מפירות ההסכם. תודה גם ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי שמובילה שנים את העובדים ביד איתנה".
ההסכם החדש, בצל השינויים ותנופת החשמול של רכבת ישראל, מעניק לא רק אופק תעסוקתי לעובדים ושכר טוב יותר, אלא מחזק את תשתיות המדינה ומחבר מרכז ופריפריה. אני מאמין שהודות להסכמות היום, נזכה לשיתוף פעולה פורה גם בעתיד, ולפריחתה של רכבת ישראל שתנוע קדימה. בהזדמנות זו אודה לכל המעורבים בהסכם, ובמיוחד ליו"ר איגוד עובדי התחבורה הנכנס אייל ידין וליו"ר היוצא אבי אדרי – שבזכותם ייהנו העובדים מפירות ההסכם. תודה גם ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי שמובילה שנים את העובדים ביד איתנה".
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר: "רכבת ישראל היא נכס הנוגע יום יום באזרחי ישראל. אנחנו מסיימים היום משא ומתן ארוך ומורכב של ארבע שנים, שבסופו הבאנו הסכם המהווה בסיס להסדרת מערכת יחסי העבודה ברכבת, והקמת תשתית של עבודה משותפת שתתמוך בהתקדמות החברה אל עבר יעדיה לצד ביטחון תעסוקתי של עובדיה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.שביתהצהבס 02/2023/06הגב לתגובה זו0 0דילטון המקומי יש אבטלה בכל האגפים ומחלקות אבל הבכירים משקרים צריך לצמצם ולא לתת תוספות המאבק של ארנון בר דוד לא העליה במשכורת הסיבה שחא יגלו את האבטלה בנוסף הביא אנשים בכל מקומות העבודה וקיבלו תפקידים בכירים ברגע שארנון בר דוד מרים שלטר העובדים רצים לארגוני העבודה ומסיתים אותם 98 אחוז לא רוצים שביתה העובדים בארץ צריכים להעריך שיש להם עבודה ולא מי שלא עובד מקבל יותר נמאס לנו מארנון בר דוד תמיד יש מאחורי זה דברים לעביר דחוף לאגף התקציבים שר האוצר נמאס לנו לא בחרנו בארנון החברים שלו בחרו בוסגור
-
11.גילה התותחית..... בהצלחה בהמשך (ל"ת)ד.כ 02/2023/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
צחוק בענייםלעג לרש הסכם על הפני 02/2023/09הגב לתגובה זו0 0חחח הסכם על הפניםסגור
-
10.עד למשבר הבאותיק 02/2023/04הגב לתגובה זו0 0חתמו, וכולם מברכים. אבל בעוד כמה חודשים או כמה שנים- פתאום תחליט יו"ר הועד שמשהו לא מוצא חן בעיניה, אולי צבע הקרונות החדשים. אז יתחילו שוב עיצומים וסיבוב חדש של שיחות על שיפור תנאים.סגור
-
9.מה עם עובדי הסיעוד למה הם לא מקבלים תוספת (ל"ת)Hinda 02/2023/04הגב לתגובה זו5 0סגור
- טען עוד
-
8.מה עם המלוות בחינוך המיוחד? מקבלות מתחת למינימום (ל"ת)אלון 02/2023/04הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.ביטוח לאומיענת 02/2023/04הגב לתגובה זו0 0שבת שלום שנים עבדתי לא היתי זקוקה כלום מביטוח לאומי שנפלתי ויחדי נפל פניתי לביטוח לאומי טעות חיי הרסו לי את החייםסגור
-
6.הכל פרוץ-בלי אופק משפטי וכלכליבובו 02/2023/03הגב לתגובה זו0 0חארטה...בושה לכולם.סגור
-
5.תוספת שכראבי רעננה שלי 02/2023/03הגב לתגובה זו0 0לצערי מאבטחים וסייעות/ים לא ברפורמה של השכר שהם ישארו מאחור גם עובדי קבלן סוג גשיסתפקו מה שמקבלים בושה וחרפה שחברנכנסת מקבל שכר חמש ספרות והקטני בממוצע לא עובר את ה6000 ₪סגור
-
4.בושה וחרפה להסתדרות כנסו....אפי 02/2023/03הגב לתגובה זו4 2בושה גם למשרד האוצר שמזניחים את הסייעים בבתי הספר. לא מדובר בעובדים עם שכר גבוהה אלה עובדים עם שכר עוני 3500 עד 5500 שח שמחזיקים את כל הילדים היקרים שלכם . ההסתדרות היא מוסד מגעיל אינטרסנטי ואינו יעילאך ורק סידור ג'ובים.סגור
-
צודקת בהחלט!!!!!חינוך מיוחד 02/2023/03הגב לתגובה זו0 0כעובדת בחינוך מיוחד ( סייעת) מתביישת בהחלטה החד צדדית הזו!!!!סגור
-
3.ביטוח לאומי לא קשור!אני 02/2023/03הגב לתגובה זו4 0למה התמונה עם השם של ביטוח לאומי???סגור
-
2.רק לגדוליםזוזוזו 02/2023/02הגב לתגובה זו6 0יפה מה עם עובדים האחרים מה איתנו אלו שעובדים כל יום מובאים סכום עלוב למה להם לא מעלים את שכרםסגור
-
המדינה וביטוח לאומי שכחו את הזקניםישראל 02/2023/03הגב לתגובה זו1 0מה עם הקשישים ? רבים מהם חסרי פנסיה וחיים מהסכום שביטוח לאומי מעביר, אנא העלו את קצבאות הזיקנה לקשישיםסגור
-
1.ועדחזקמולייר 02/2023/02הגב לתגובה זו5 0הנה עוד ועד חסק ומושחת בדומה לממשלת ישראל מקבל הטבות והעלאת שכר והשקופים נרמסים עד עםר.סגור