קריירה ולימודים

מנכ"לית מידברן פוטרה מתפקידה ועלתה למתקפה: "אני חרדה"

מנכ"לית עמותת מידברן, קאבירה רינת שרעבי, הודיעה שהיא עוזבת את תפקידה אחרי החלטת הוועד לפטר אותה ועלתה למתקפה: "קיבלתי ארגון במשבר. היו הרבה חילוקי דעות ואמוציות שהביאו להחלטה של הוועד לסיים את תפקידי. פעלתי תמיד לטובת הארגון ולא לטובתי האישית,  אולי אפילו יותר מידי. אני חרדה"
מערכת ice |  13
קאבירה רינת שרעבי (צילום פייסבוק/ לגעת במהות - קאבירה, פלאש 90/ בן קלמר)
המידברן הפך לאחד מהפסטיבלים הגדולים והמצליחים ביותר בישראל. מידברן היא עמותה רשומה המפיקה אירוע אמנות וביטוי עצמי מוחלט בעל שם זהה. האירוע נערך בנגב החל משנת 2014. האירוע הוא הגרסה המקומית לאירוע ברנינג מן הנערך מדי שנה במדבר הסלע השחור שבצפון מדינת נבדה שבארצות הברית.
היום (שלישי) הודיעה מנכ"לית עמותת מידברן, קאבירה רינת שרעבי, שהיא עוזבת את תפקידה אחרי החלטת הוועד לפטר אותה, במכתב שהוציאה ובו כתבה: "באפריל 2019,ֶ לפני כשלוש וחצי שנים,ֶ התבקשתי לקחת את תפקיד המנכל, כדי לשמור על ארגון וקהילה שחשובים לי מאד. ביקשתי אז להביא את בחירתי להצבעה מול חברי העמותהֶ, למרות שלוועד הייתה הסמכות לבחור בי לתפקיד. לאור העובדה שהצבעתם עבורי אז אני מרגישה חובה לשתף אתכם היום, אחרי החלטת ועד לפטר אותי, אני מסיימת את תפקידי". 
קאבירה המשיכה: "שלוש וחצי השנים האחרונות היו השנים מאתגרות מעבר לכל דמיון. קיבלתי ארגון במשבר. ביקורת עומק, משבר אמון בין הקהילה לעמותה, אין שטח לקיום אירוע, דרך קורונה והכל מלווה בעובדה שאין כסף בקופה. צלחנו את ביקורת העומק. ברן אינמושן ב-2019 היה אירוע ניסיוני שהצליח ונתן איזה תקוה לקהילה שוב,ֶ מסיבת פורים 2020 הייתה עוד נקודת זכות. ואז קורונה. מידברן 2021 התקיים כנגד כל הסיכויים, לא חושבת שאי פעם הייתי כ"כ נחושה שמשהו חייב לקרות, ידעתי שאם הוא לא יקרה אז זהו, אין יותר. אבל הוא הצלחתי להביא לפתיחה שלו בעבודה קשה ומאומצת והוא היה לאירוע שזכור כאחד הטובים. החזיר את מידברן למודעות ולשיח, החזיר את הלגיטימיות של מידברן בארגון האם, ונתן לא מעט תקוה לקהילה שזה עדיין אפשרי וקיים". 
קאבירה הוסיפה: "מידברן 2022 קרה עם המוגבלויות שלו. מתוך אמונה שלי בקהילה ובכך שמגבלות הסאונד הם גם הזדמנות, לא הסכמתי לדחות ודחפתי שהוא יתקיים. עוד אין לנו סיכומים אבל אחרי המידברן האחרון אני משאירה ארגון יציב כלכלית ואף מעבר. לאורך כל תקופת כהונתי מערכת היחסים שלי עם הועד המנהל הייתה אתגר שהרגיש כמו עוד חזית לטפל בה ולא בורד שבא לתמוך. בשבוע האחרון הוזמנתי לשימוע לסיום תפקידי, פוזיציה שלי מול הוועד, מסיבות רבות, אף אחת מהן לא רלוונטית לפעילות ולהישגים שלי בתכלס, הביאה להרבה חילוקי דעות ואמוציות שהביאו להחלטה של הוועד לסיים את תפקידי". 
"אני עוזבת את מידברן בגאווה על כל העשייה שלי. בתנאי בלתי אפשריים ועל אף צוות מובילים מהמם, בתחושת לבד. יש לי לב שלם ונקי,ֶ פעלתי תמיד לטובת הארגון ולא לטובתי האישית,  אולי אפילו יותר מידי.  אבל אני גם חרדה.  אמנם יש חוסן כלכלי שזה היה הדבר החשוב ומה שעמד לאורך כל הדרך לעיני החברים המובילים את הועד הנוכחי, אבל אין שטח. אין תהליך כרגע לבחירת מנכל ואני לא יודעת מי ימלא את מקומי.  הצעתי ליווי ותמיכה בכל אדם שיחליף אותי, הסכמתי לחודשיים הודעה מוקדמת על אף שאני יודעת שיש מי שהיה רוצה שאסיים מהיום למחר. אני מקווה לתהליך נכון וראוי לבחירת מנכל". 
המנכ"לית סיכמה: "אני למדה בשבועות האחרונים על עבודה מאחורי הקלעים לאסוף חומר שיצדיק את פיטורי, אני מייחלת לארגון שיביא יותר מרחבים מעוררי השראה, ושיח שקוף, ופחות התנהלות שמתאימה לצערי לבית הנבחרים שלנו בירושלים, ושהרבה פעמים כביכול נצבע בכותרת אסטרטגיה.  אני מייחלת שהאנשים שמובילים את מידברן יראו גם קהילה ותרבות ולא יובילו ממקום של הישרדות והסתכלות כלכלית. אני שלמה. תודה לכל מי שתמך בי מאחורי הקלעים וגם לצדי בעשייה וברוח".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    תודה
    ניצן 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהצלחה קאבירה בהמשך דרכך, תודה על שנתת
    סגור
  • 10.
    תודה רבה
    רועי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על הכל
    סגור
  • 9.
    בלי יהדות סופכם בפח האשפה של ההיסטוריה
    אלי כ 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מטורללים תבדקו אותי
    סגור
  • 8.
    תקימי אירוע תואם נראה אותם מסתדרים..חלאות
    יענקלה 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קדימה בהצלחה
    סגור
  • 7.
    תחת ניהולה באירועים התאפשרה גישה חופשית ךתושבים מסביב
    עידן 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שבאו ותקפו מינית בלייניות וגניבות ולכלוך היה בשפע חבל שלא פיטרו לפני
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    בשעה טובה
    יערה 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 9
    רק נזק האשה הזו עשתה. אגב, מי כתב את הכתבה? נראה שכאבירה דחפה כתבה על עצמה. לא שזה מפתיע.
    סגור
  • שנים שאת בכלל לא מגיעה לאירוע. קשקשנית
    ברנרית 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ןברור שקאבירה לא שלחה את זה. הכתבה הזו גורמת לה נזק
    סגור
  • 5.
    עצוב
    Itziko 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ארגון שלא יודע לשמר עובדיו הטובים אין לו קיום
    סגור
  • 4.
    אנחנו פשוט רוצים להריץ אחד משלנו (ל"ת)
    הוועד המתהולל 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    עצוב, העמותה והקהילה הפסידו (ל"ת)
    מוטי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    אלופה אמיתית! (ל"ת)
    ברנר אמיתי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    נאחל שהקשקוש הזה יסגר סופית
    דנה 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 7
    ולא נצטרך לסבול את הקשקשת ברשת של כל המתלהבים והיחודיות לכאורה שלהם :) היחידים שיפסידו הם מכוני שטיפת הרכב ...
    סגור
  • חמצמץ משהו (ל"ת)
    רועי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור