קריירה ולימודים

המפעל נסגר, הבנק סגר: 900 יפוטרו ממפעל הטכנולוגיה הענק

אחרי למעלה מ-50 שנה, מפעל "טכנולוגיית להבים", שהוקם על ידי סטף ורטהיימר, ייסגר. העובדים קיבלו היום (ראשון) הודעה כי המפעל צפוי להיסגר סופית עד שנת 2025
מערכת ice |  2
סטף ורטהיימר עם וורן באפט (צילום פלאש 90)
בשנת 1968 סטף ורטהיימר הקים את מפעל "טכנולוגיית להבים" לייצור להבי מנועי סילון בנהריה והיום (ראשון) כ-900 מעובדי החברה קיבלו הודעה – המפעל עומד להיסגר. המפעל, שבשנת 2014 נמכר לתאגיד Pratt & Whitney, צפוי להיסגר סופית בשנת 2025.
במכתב ששיגר המנכ"ל איגור קרפובינסקי לעובדים כתב כי "לצערנו, מזה תקופה ארוכה שהמפעל צובר הפסדים משמעותיים שהולכים וגדלים. תהליכי הייצור הקיימים כיום ב-BTL אינם מאפשרים לעמוד בפריון באופן שתהיה לו היתכנות כלכלית, כשברקע ירידה בביקוש ללהבי קומפרסור".

במכתב קרפובינסקי ניסה להרגיע וציין כי "התהליך כאמור יתחיל בשנת 2024, כך שהעבודה בשנת 2023 תימשך ללא שינוי, ובשנה זו לא יהיה שינוי במצבת העובדים".
בחברה מועסקים נכון להיום כ-1400 עובדים ומרביתם צפויים להיות מפוטרים עם סגירת קווי הייצור של להבי הקומפרסור. בהודעה החברה ציינו כי "לצד הפסקת פעילות ייצור להבי הקופרסור, BTL תמשיך את פעילות ייצור הלהבים האינטגרליים (IBR) ואילו TJL, חברת בת נוספת של RTX היושבת בתפן, תמשיך לייצר להבי טורבינה החיוניים לפעילויות מפתח של התאגיד".
מההסתדרות נמסר כי היא תכריז על סכסוך עבודה בעקבות סגירת המפעל הצפויה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסיבה האמיתית לסגירה
    הדייקן 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פארט אנד וויטני רוצה למנוע תחרות עתידית בבניית מנועים לכן רכשה את המפעל השתלטה על זכויות הידע ורוקנה את רשימת הלקוחות האחרים. עכשיו המפעל הפך הפסידי ונסגר כפי שתכננו מרגע הרכישה. אם לא יעשה צעד דוגמת הלאמת המפעל בתמורה שמתאימה לעסק פושט רגל שאר המפעלים שהוזכרו ייסגרו גם כן. צריך ממשלה למעשה ולא שלטון לגו
    סגור
  • 1.
    ?
    טובי 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שאלה ? מה קשור הסתדרות וסכסוך עבודה ? המפעל צובר הפסדים , דהיינו מפעל כושל .. מה עכשיו יש להסתדרות להציע ? לזרות מלח על הפצעים ? להצדיק את קיומה של ההסתדרות ?
    סגור