קריירה ולימודים

מיכל הרצוג, רעיית הנשיא, זוכה בפרס יוקרתי

הרצוג תקבל את פרס "כוחה של אסתר" של ארגון נשות הדסה, על פעילותה רבת השנים למען קידום אוכלוסיות שונות ומגוונות בישראל
מערכת ice | 
מיכל הרצוג (צילום ויקיפדיה)
ארגון נשות הדסה יקיים השנה את הוועידה ה־100 של הארגון בירושלים בסימן "יחד בישראל". במסגרת הוועידה שתערך השבוע (14-17.11) יעניק הארגון לראשונה את פרס "כוחה של אסתר" לרעיית הנשיא המדינה מיכל הרצוג, על פעילותה רבת השנים למען קידום אוכלוסיות שונות ומגוונות בישראל.
במסגרת תפקידה, רעיית הנשיא פועלת לקידום המוביליות החברתית, להגברת המודעות לאתגרי בריאות הנפש, במיוחד בקרב ילדים ובני נוער, ולחיזוק מעמד הנשים בחברה הישראלית. בפעילותה הרצוג שמה דגש על שילוב אזרחים מרקעים שונים בתעסוקה איכותית ובהסרת הסטיגמה שמרחפת מעל בעיות בריאות הנפש. בהיותה הראשונה לקבל פרס זה מארגון נשות הדסה, רעיית הנשיא מיכל הרצוג מהווה דוגמה ומודל לחיקוי עבור נשים וצעירות בישראל וברחבי העולם.
עוד במסגרת הוועדיה, פרס מפעל חיים על שם "הנרייטה סאלד", יוענק למרלין אדית פוסט, על תרומתה הייחודית למען העם היהודי בתפוצות ולמען מדינת ישראל. פוסט כיהנה בעברה כנשיאת ארגון נשות הדסה, וגם כיום היא חלק מהנהגת הארגון. פוסט חוללה מהפכה של ממש בכל הנוגע למאבק באפליה גנטית של חברות הביטוח בארה"ב. במסגרת מאבק שהובילה, הקונגרס האמריקני העביר חקיקה האוסרת על חברות ביטוחי הבריאות לבקש מלקוחותיו ממצאים של בדיקות גנטיות. צעד זה אפשר לנשים רבות להיבדק לסרטן השד ללא חשש מההשלכות של הבדיקה מצד חברות הביטוח. לצד התנדבותה בהדסה, פוסט תורמת מהידע והניסיון העשיר שלה לעשרות ארגונים יהודיים בישראל ובתפוצות בהתנדבות, זה למעלה מ־50 שנה ברציפות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה