קריירה ולימודים

טלטלה בפייסבוק: בכיר עורק למתחרה השנואה ביותר

אחד האנשים החשובים ביותר בפייסבוק הודיע היום כי הוא עוזב אותה לטובת סנאפ, שאותה ניסה צוקרברג למחוק במשך שנים

יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
אג'יט מוהאן, מנהל הפעילות של מטא (לשעבר פייסבוק) בהודו, הודיע לפני זמן קצר כי הוא עוזב את החברה ועובר למתחרה Snap, המוכרת יותר בשם אפליקציית התקשורת שהיא מפעילה, סנאפצ'ט.
מוהאן הצטרף למטא בינואר 2019, בתקופה בה נקראה פייסבוק, בתפקיד סגן נשיא ומנהל הפעילות בהודו. בזמנו, למטא לא היתה חטיבה הודית ממשית, ועליו הוטל להקים אותה ולבסס את הקשר בין החברה לאזרחי המדינה המאוכלסת ביותר אחרי סין והגדולה ביותר מבחינת מספר משתמשי השירותים השונים של ענקית אפליקציות הרשתות החברתיות והתקשורת.
תחת ניהולו של מוהאן, אכן ביצעה מטא מהלכי ענק בשוק ההודי, כולל השקעה בגובה 5.7 מיליארד דולר בענקית התקשורת המקומית Jio והפיכת הודו ל"שפן הניסוי" לכל שירות שמהותו קשורה לניהול החיים מהסמארטפון. כך, למשל, השירות העסקי של וואטסאפ הושק תחילה בתת-היבשת, ולאחרונה היא הפכה לראשונה בה עסקים יכולים ממש להציע למשתמשי האפליקציה לבצע דרכה הזמנות. ההשקעות הללו העלו את מספר משתמשי פייסבוק בהודו ב-300 מיליון, והכנסותיה במדינה צמחון ב-70% ל-2.1 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה בחודש מרץ 2022.
לפני מטא עבד מוהאן בענקית שירותי הניהול והייעוץ מקינזי, והיה אחד משני הגורמים המרכזיים בהצלחתו של שירות הסטרימינג ההודי Hotstar, שנרכש על ידי דיסני והפך לגרסה הבסיסית של "דיסני+" שהושקה בישראל לפני כחצי שנה.
כאמור, מוהאן עובר לסנאפ – ככל הנראה החברה השנואה ביותר על מנכ"ל מטא מארק צוקרברג. ב-2013 דיווחו מקורות כי צוקרברג ניהל מו"מ עם מייסד סנאפ, אוון שפיגל, והציע לו לרכוש את החברה. הצעות המחיר, לפי הדיווחים, התחילו ממיליארד דולר, ועלו ל-2 ולבסוף ל-3 מיליארד – אך שפיגל סירב. בתגובה, יצא צוקרברג למסע צלב נגד האפליקציה, והורה לעובדיו להוסיף את התכונה המרכזית של האפליקציה – סרטונים אנכיים קצרים שמוחקים את עצמם 24 שעות לאחר השליחה – לכל האפליקציות של החברה. כתוצאה מהשקת ה"סטוריז" בפייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר צנח מספר המשתמשים בסנאפצ'ט בחדות, ורבים חשבו כי היא תקרוס תוך זמן קצר – אך היא שרדה, הונפקה בבורסה, ובשנתיים האחרונות היא חזרה להיות אחת הרשתות החברתיות הצומחות ביותר.
כעת ישמש מוהאן כנשיא חטיבת אסיה והאוקיינוס השקט בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה