קריירה ולימודים

מת האסטרונאוט שהוביל את הנחיתה הראשונה על הירח

ג'ים מקדיוויט, אחד האסטרונאוטים שאפשר את הנחיתה הראשונה של צוות אפולו 11 על הירח בשנת 1969, מת בגיל 93
מערכת ice | 
גים מקדיוויט (צילום ויקיפדיה)
ג'ים מקדיוויט, טייס מוכשר ואסטרונאוט מעוטר, מת אמש בגיל 93 והותיר אחריו מורשת ענקית. מקדיוויט התחיל את דרכו בחיל האוויר של ארה"ב בעת המלחמה בקוריאה בתור טייס קרבי. במסגרת השירות הזה הטיס מטוסי אף-80, אף-86 וטס ב-145 טיסות קרביות. 
לאחר המלחמה הוא השלים תואר בהנדסת אווירונאוטיקה באוניברסיטת מישיגן בהצטיינות. לאחר מכן חזר לחיל האוויר והתקבל לתוכנית מיוחדת של טיסות ניסיוניות, אשר הייתה ידועה בהכשרת טייסים לקראת פעילות עבור נאס"א. בהתאם לכך הצטרף לצוות נאס"א הבא שהיה עתיד להגיע לחלל בשם "התשיעייה הבאה".
אחת הפריצות הגדולות של מקדיוויט היא היבחרו לנהל את צוות ג'מיני 4 בשנת 196. במסגרת המשימה, החללית ביצעה מספר הקפות סביב כדור הארץ אך המשימה נכשלה היות והחללית ביצעה עיקוף מיותר עקב תנאי מזג אוויר קיצוניים על כדור הארץ. לאחר מכן מקדיוויט עודד את נאס"א לבצע שיפורים שאפשרו לאד וייט לבצע את ההליכה הראשונה בחלל שצולמה על ידי מקדיוויט.
בהתאם לניסיון הרב שצבר נבחר להוביל את משימות האפולו שהובילו לנחיתה הראשונה על הירח בשנת 1969. בעקבות הצעד הענק לאדם שהוביל מקדיוויט הוא נבחר להוביל גם את משימות אפולו 12 ו-16. 
בשנת 1972 הוא עזב את התחום ועבר לתפקיד בכיר בחברת אנרגיה, עד לפרישתו בשנת 1995. במהלך חייו צבר 5,000 שעות טיסה ובילה מעל ל-14 ימים בחלל החיצון. בשנת 1993 הוא הוכנס להיכל התהילה של האסטרונאוטים בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה