קריירה ולימודים

גאווה כחול-לבן: רשת החינוך של אזרבייג'אן תעבור למודל ישראלי

רשת בתי ספר אורט, קיבלה חותמת איכות יוקרתית, כאשר מדינה שלמה החליטה לעבור למודל החינוכי שלה, אחרי בדיקה של כמה מודלים ברחבי העולם
מערכת ice | 
ביום חמישי האחרון, התקיימה בבאקו בירת אזרבייג'אן, פגישת הצגת מפת הדרכים בין צוות המו״פ וההכשרה של אורט ישראל, שר החינוך ובכירי המטה של המשרד, בה הוסכם על המשך והעתקת שיתוף הפעולה. כלל מערכת החינוך של אזרבייג'אן תעבור לפעול על פי מודל של שפותח וייושם ברשת אורט.

בפגישה נכחו שר החינוך האזרי מר אמין אמרולייב, שגריר ישראל באזרבייג'אן לשעבר מר ארתור לנק, ראש מינהל למו"פ והכשרה ברשת אורט שרון גרינברג, ראשת המרכז למו"פ גב מיכל בירן וכן מנהל התוכנית מטעם הרשת ד"ר משה טלסניק. ההחלטה מגיעה בעקבות דו"ח מקינזי, שבחן את מערכת החינוך של המדינה והמליץ לממשל על שדרוג משמעותי בלימודי המדעים והטכנולוגיה. האזרים בדקו תכניות לימודים של מדינות מובילות כמו פינלנד וקנדה וכן את של רשת אורט ישראל שנבחרה בתום תהליך ארוך.
 
בפני האזרים הוצגה מפת דרכים של 100 עמודים לקראת כינון בית הספר האזרי החדשני (Innovative Azerbaijani School). המסמך המפורט הינו תוצר של תחקיר שכלל סיור בבתי ספר במדינה, מפגשים עם בכירים במשרד החינוך ועם נציגי האוניברסיטאות במדינה וכן תוצאות סקר שהשיבו עליו יותר מאלפיים מורים (כ-2% ממורי אזרבייג'אן). בימים אלו, הצוותים המקומיים עוברים הכשרה והקניית מיומנויות בתחומים של: למידה מבוססת פרויקטים, אינטרדיסציפלינריות ולמידה שיתופית. באמצע חודש נובמבר יגיעו המשתתפים להשלמת ההכשרה ל-3 שבועות בישראל, במהלכם בין היתר, הם יבקרו גם בבתי הספר של רשת אורט ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה