קריירה ולימודים

בעקבות המחסור בגננות: שבוע הלימודים עשוי להתקצר ל-5 ימים

במשרד החינוך מתכננים לאפשר במקרים חרגים לקצר את שבוע הלימודים בגנים לחמישה ימים, בעקבות המחסור בגננות, וכן לקצר את משך הלימודים בחינוך המיוחד. כך על פי דיווח בכאן חדשות
מערכת ice | 
גן ילדים (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)

בעקבות המחסור החמור בעובדי הוראה וגננות, משרד החינוך צפוי לאפשר במקרים חריגים ובכפוף לאישורו, לקצר את שבוע הלימודים בגני הילדים לחמישה ימים בלבד. כך עולה מדיווח במהדורת החדשות של התאגיד.


עוד עולה מהפרסום, כי מתוכננת מתן אפשרות לקיצור יום הלימודים הארוך בחינוך המיוחד בשעתיים, באישור חריג של מנהל המחוז, זאת לצד העסקה מוגברת של גימלאים וכן של פרחי הוראה (סטודנטים בתחום) בתקופת הכשרתם. אלו מצטרפים לצעד שנקט משרד החינוך בשבועות האחרונים להגדלת אחוזי המשרה של מורים בכ-40%, שהביא על פי הדיווח לצמצום המחסור מ-6,000 ל-2,000 מורים.


על פי דו" עדכני של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, 85% מבתי הספר דיווחו על מחסור במורים לקראת שנת הלימודים הקרובה, נתון המצביע ל כך שהמחסור במורים גדל במידה ניכרת משנים קודמות. הדוח, שכלל פנייה ל-4,000 מנהלים ומנהלות בתי ספר ברחבי הארץ, הראה כי המחסור החמור ביותר במורים הוא במרכז הארץ. 96% מבתי הספר בתל אביב ו-94% מבתי הספר במחוז המרכז דיווחו על מחסור במורים, ואילו בירושלים ובמחוז צפון דיווחו על שיעורים נמוכים יותר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה