קריירה ולימודים

מענק של אלפי שקלים ותוספות מפנקות: אלו העובדים שישודרגו

הסכם חדש ברשות הארצית לכבאות והצלה: במסגרת ההסכם יקבלו העובדים מענק של אלפי שקלים וכן תוספת על ארוחות. יו"ר ההסתדרות: "אלפי עובדים ועובדות מסורים אלה זוכים היום לטפיחה אמיתית על השכם ולתגמול על ההקרבה האדירה לטובת אזרחי ישראל"
מערכת ice |  8
עליה בשכר העבודה (צילום unsplash, Pixabay)
ההסתדרות, הרשות הארצית לכבאות והצלה, נציגי העובדים ומשרד האוצר חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי במערך הכבאות.   ההסכם, שבמרכזו מודל שכר מותאם לכבאים שיעברו לתפקידי מפתח מבצעיים במטה רשות הכבאות, ותשלום מענק בגובה אלפי שקלים לעובד (לפי היקפי העבודה בתקופה שבין 2019 למועד חתימת ההסכם), נערך במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר יוני פת, נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי ויו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל. 
עוד בהסכם: מענק שנתי של כ-3,800 שקל לעובד בגין ארוחות, תוספת בגין מעבר מעבודה במשמרות לעבודת יום לראשי ענפים וראשי מדורים, וכן לעובדים שעברו בשל  פגיעה בעבודה, מודל מענקים המבוסס עמידה ביעדים ותפוקות לעובדי המטה והמנהלה (זאת על מנת לתמרץ את העובדים לעמוד ביעדי רשות הכבאות ועל מנת לשפר את הפריון ברשות הכבאות), ותוספת קבועה לגמלאי המערך שפרשו בין 2019 לאפריל 2022.  

את המו"מ מטעם נציגות העובדים ניהלו לצד יו"ר הסתדרות המעו"ף, יו"ר ארגון עובדי מערך הכבאות אבי אנקורי, מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות  בהסתדרות המעו"ף עו"ד עוז גולדברג והיועמ"ש לארגון העובדים עו"ד יעל שילוני. מטעם משרד האוצר: סגנים בכירים לממונה על השכר – יוני פת וחנן לזימי, יועמ"ש ממונה באגף השכר והסכמי עבודה עו"ד דן שורקי, מנהל תחום באגף השכר והסכמי עבודה עומר חזן, כלכלנית באגף השכר והסכמי עבודה סופי ורנר, ומטעם נציבות הכבאות: מ"מ אגף משאבי אנוש רחל פיסם.  יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לאחר שנים לא פשוטות במערך הכבאות, שבמהלכן עמדו לוחמי האש בגבורה בפני אתגרים רבים בשלל זירות, מגיע היום הסכם חשוב זה עבורם.  
עובדי ועובדות הרשות לכבאות והצלה – כמו אחרים בגופי הסיוע הנוספים במדינה – נושאים על כתפיהם משימה חשובה מאין כמוה. לא פעם, זה נעשה תוך כדי סיכון חיים, ומתוך תחושת שליחות אמיתית. העשייה המקודשת הזאת מלמדת את כולנו עזרה הדדית מה היא. אני מברך על כך שאלפי עובדים ועובדות מסורים אלה זוכים כעת לטפיחה אמיתית על השכם ולתגמול על ההקרבה האדירה שהם עושים במהלך עבודתם היומיומית לטובת אזרחי ואזרחיות ישראל. הייתי ונותרתי מחויב לשפר את תנאי עבודתם של הכבאים – מתוך הבנה שהדבר ייטיב לא רק עמם, אלא עם כולנו.  
כולי תקווה שמערכת יחסי העבודה בגוף חשוב זה תעלה על דרך המלך, לא רק למען רשות הכיבוי וההצלה ועובדיה, אלא לטובת מדינת ישראל כולה. אודה לכל המעורבים בהסכם זה. עלו והצליחו". 
הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר-נתן: "אני מברך על ההסכם שנחתם ומודה לכל השותפים שלקחו חלק בתהליך. מדובר בהסכם חשוב ביותר אשר ישפר את הפריון ברשות הכבאות. גיבשנו מודל שכר חדש לעובדים בתפקידי מפתח מבצעיים, אשר יסייע בגיוס עובדים מיומנים. כמו כן, הוסכם על מודל שכר חדש המבוסס עמידה ביעדים ותפוקות לטובת שיפור שירות הכבאות לאזרח".  
נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי: "אני מברך על הסכם פורץ דרך, המטיב עם עובדי ועובדות מערך כבאות והצלה החדורים תחושת שליחות ופועלים בנחישות ובהקרבה להצלת חיים ורכוש. עובדים מסורים הראויים להוקרה ותגמול על תרומתם הגדולה לביטחון הפנים ותפיסת החוסן הלאומי של מדינת ישראל. אנו בעיצומה של תנופת עשייה ארגונית ומבצעית המציבה את מערך הכבאות בחזית גופי החירום בישראל. כולנו מחויבים לרווחתם של העובדים וביחד, תוך שילוב ידיים נמשיך ונפעל לטיפוח ההון האנושי במערך".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הסכם שכר
    מוטי 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם השוטרים שלא משחקים באש אלא מקריבים את גופם למען הציבור וחיים ממשכורת רעב,לא פלא שאין שוטרים,אולי להיות היום כבאי עדיף.
    סגור
  • 6.
    חחח אנחנו לא עושים כלום חוץ מלשבת ולחכות לקריאות (ל"ת)
    כבאי 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    האמת להם ולצוותים רפואיים מגיע תנאי הייטק (ל"ת)
    יצחק קרמין 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • על מה מגיע להם???;פעם בשנה שריפות??? (ל"ת)
    שקר 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    מכבי האש
    נמום 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע להם כל הכבוד לממשלה ‏הסתדרות גם כן ,
    סגור
  • 3.
    כולם לא עושים כלום בתחנה ומחכים ליקיצה בבוקר (ל"ת)
    צצ 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    יור ההסתדרות בר דוד הנוכל
    פרינס 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק בקורונה פוטרו המון עובדים מההסתדרות עצמה ועכשיו לפני הבחירות הוא משחק את המושיע,הוא ואישתו מנהלים תהסתדרות כאילו זה עסק משפחתי שלהם,בתי מלון טיסות למלדיבים ארוחות שחיתות ועוד ועוד על חשבון המסכנים שמשלמים להסתדרות הנוכלים ושקורעים את התחת בשביל השרק הזה ואשתו פיונה
    סגור
  • 1.
    מה עם רשיות מקומיות
    שאול 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכרתה את עובדי הרשויות המקומיות בשקל לראשי הרשיות ,נתתה להם לפגוע בשכר ובתנאי העסקה אנחנו לא נמכור אותך פשוט ניתן אותך בחינם ונחזיר את עופר .
    סגור