תקשורת ומדיה

טיבי תקף את כבאות והצלה: "כינו ילד מחבל" ונאלץ למחוק ציוץ ולהתנצל

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות, כאשר השמיע הקלטה בה לדבריו נשמע ברגע החילוץ כינוי לילד טבע שבעכו 'מחבל', אלא שאנשי הכבאות יצאו מיד בהכחשה גורפת, לאחר מכן התנצל טיבי: "לא נאמר מחבל אלא קבל או התקבל. כאשר יש ספק אין ספק"
כפיר אדר |  2
אחמד טיבי (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
קרב גרסאות מעניין במיוחד נרשם אמש (ראשון) כאשר חבר הכנסת מהרשימה המשותפת אחמד טיבי השמיץ את כוחות הצלה שפינו את חוסאם מקאזחה שטבע למוות בעכו וזכה להכחשה מוחלטת של הטענה כי כינו את מקחאזה 'מחבל' ועל כן נאלץ לחזור בו.
טיבי כאמור עורר סערה לאחר שבחר להשמיץ את צוות המחלצים וטען כי הם קראו לילד "מחבל". בציוץ שפרסם טיבי, ושנמחק לאחר מכן, לעג הח"כ ללוחם 'להבה', יחידת העילית של כבאות והצלה, כשבחר לשים את המילה "עילית" במרכאות. טיבי פרסם הקלטה מרשת הקשר של המחלצים וטען כי הם אמרו בזמן שמשו את הילד מהמים: "המחבל אצלנו - מעלים אותו לסירה".
 
עוד צייץ כי בעקבות הדברים שנאמרו לכאורה, הוא פנה לשר לביטחון הפנים עמר בר לב ופנה לדוברות כבאות הצלה כדי לקבל את תגובתם להקלטה המדוברת, ובתגובה נטען שמדובר בפייק ניוז מוחלט. "קשקוש, לא היו דברים מעולם", נמסר ל-N12 בתגובה לפנייתם. "מה שהם אומרים - 'קבל, אצלנו. מעלים אותו לסירה. מד"א דחוף'".
לאחר שמחק את הציוץ הראשון, טיבי כתב: "יחידת כיבוי והצלה אומרת כי לא נאמר מחבל אלא קבל או התקבל. כאשר יש ספק אין ספק, ולכן מחקתי את הציוץ. מגיעה תודה לכל מי שהשתתף בחיפושים מאנשי היחידה וכל המתנדבים. יהי זכרו ברוך".
במהשך אף פרסם טיבי כי שוחח עם רב טמחי שנתן לו לשמוע את ההקלטה המקורית  והודה כי טעה והתנצל על  כך "שמעתי את ההקלטה המקורית. לא נאמרה המילה מחבל. טעיתי. וטוב במקרה זה שאני זה שטעיתי. אני מצר על כך. תודה שוב לאנשי היחידה ולכל המתנדבים בשטח".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתה מקדים את המאוחר
    שאול 08/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיימשו בקרוב בע"ה את גופתך מהמים אז יאמרו בקול רם ...מחבל מחבל...לא נקלט ! חזור שנית! אני חוזר מחבל מחבל מחבל!!!! תודה, התקבל המחבל
    סגור
  • 1.
    כשמה שמעניין זה הרייטינג אז את מי מעניינות העובדות
    גו 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א
    סגור