קריירה ולימודים

פרס של 50,000 שקל: מי העיתונאי שיגרוף את הקופה?

החלה הגשת המועמדויות לפרס המכון הישראלי לעיתונות ולתקשורת לשנת 2024, פרס של 50 אלף שקל על הפרק
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המכון הישראלי לעיתונות ולתקשורת יעניק זו השנה הרביעית את הפרס השנתי הגבוה ביותר לעיתונות בישראל, בסך 50,000 שקל, לעיתונאי/ת או גוף תקשורת אשר הצטיינו בתחקיר או בסיקור עיתונאי בשנת 2024.
בשנה שעברה חולק הפרס לארבעה זוכים: יוסי אלי מחדשות 13, על סיקור פרשת הירי ביובל קסטלמן; לי נעים מחדשות 12, על תחקירים  בפרשת התצפיתניות וסיפור " הבית של פסי" בבארי; הגר שיזף מ"הארץ", על חשיפת פגיעות של "נערי גבעות" וחיילים בפלסטינים, ותנאי כליאתם של עצורים פלסטינים; ורועי עידן ז"ל, צלם ynet וקבוצת "ידיעות אחרונות", שתיעד את החיים בעוטף עזה, ושלח בבוקר ה-7 באוקטובר צילומים ראשונים מן המתקפה על ביתו בכפר עזה, שם נרצח.
 
בשנת 2022 הוענק הפרס למוחמד מג'אדלה, פרשן חדשות 12 ומנהל החדשות ברדיו א-נאס, על עבודתו המשובחת בסיקור החברה הערבית. בשנת 2021 זכו בפרס  העיתונאים אהרון רבינוביץ ושירה אלק, חברי מערכת "הארץ", על תחקירם בפרשת יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב.
בראש ועדת הפרס יושבת נשיאת המכון, שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס דליה דורנר, וחבריה אנשי תקשורת מן הפרקטיקה והאקדמיה. המועמדים לפרס מוצעים ע"י עצמם, ע"י אחרים, או ע"י ועדת הפרס. הפרס יוענק באביב 2025 בטקס רשמי.
המכון הישראלי לעיתונות ולתקשורת הוקם במטרה לחזק את חופש העיתונות ולהשיב את אמון הציבור בתקשורת בישראל. המכון מתמקד בחינוך בני נוער לצריכה ביקורתית של תקשורת ובהגברת המודעות לצורך בעיתונות חופשית. מנשיאת המכון, השופטת דורנר, נמסר: "אנו מבקשים באמצעות פרס המכון להמשיך ולחזק עיתונאיות ועיתונאים, בעיקר כאלה הנמצאים באמצע דרכם המקצועית, ולעודדם לפרסום תחקירים – שהם יסוד העבודה העיתונאית, והשפעתם על זכות הציבור לדעת ועל הדמוקרטיה הישראלית משמעותית.
בשלוש השנים החולפות הוגשו למכון עשרות שמות של מועמדים, מהבכירים בעיתונות הישראלית, ואנו משוכנעים שכך יהיה גם השנה, מתוך הבנת חשיבותו של הפרס לקידום העשייה העיתונאית בישראל". מועמדות ניתן להגיש באתר המכון לעיתונות ולתקשורת, בצירוף נימוקים, קורות חיים, והפניות לעבודות, עד ליום 15 בנובמבר 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה