קריירה ולימודים

רק 4,000 שקל לתכנית: השכר הזעום ב'רוקדים עם כוכבים' נחשף

הרקדנים המקצועיים בתוכנית מרוויחים בין 4,000 ל-5,500 שקלים לפרק. הפער בין שכר הרקדנים לשכר הכוכבים מדגיש את חוסר האיזון בתעשייה. בעוד שרקדן עשוי להרוויח 8,000 שקלים לאחר הדחה מוקדמת, הכוכב שאיתו רקד יכול לסיים את אותה תקופה עם למעלה מ-200,000 שקלים
מערכת ice |  2
צילום freepik
כאשר "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 קרובה לגמר רגע אחרי משדר חצי גמר מרתק, מאחורי הריקודים המרהיבים והתלבושות הנוצצות, מסתתר סיפור מורכב של פערי שכר ועבודה מפרכת. לפי תחקיר של For Real, הרקדנים המקצועיים בתוכנית מרוויחים בין 4,000 ל-5,500 שקלים לפרק, סכום שעשוי להיראות מרשים במבט ראשון, אך מתגמד לנוכח העבודה האינטנסיבית והמחויבות הכמעט מוחלטת לתוכנית.
"על פניו זה נשמע לא רע, אבל זו עבודה מאוד קשה ואינטנסיבית, וברוב המקרים אתה לא יכול לקחת עבודות נוספות במקביל", מעיד בפני ערן סויסה אחד הרקדנים. במקרים קיצוניים, רקדן שהודח ראשון עשוי לסיים את התוכנית עם 8,000 שקלים בלבד עבור חודשיים של הכנות אינטנסיביות.

הפער בין שכר הרקדנים לשכר הכוכבים מדגיש את חוסר האיזון בתעשייה. בעוד שרקדן עשוי להרוויח 8,000 שקלים לאחר הדחה מוקדמת, הכוכב שאיתו רקד יכול לסיים את אותה תקופה עם למעלה מ-200,000 שקלים. "ברור שהכוכבים בתוכנית ירוויחו יותר כי הם העניין פה, אבל הפערים עצומים," מציין מקור בתוכנית. פער זה מעלה שאלות לגבי ההערכה הכלכלית של הכישרון והמאמץ המקצועי בתעשיית הבידור.
למרות השכר הנמוך יחסית, ההשתתפות ב"רוקדים עם כוכבים" מציעה לרקדנים הזדמנויות לחשיפה משמעותית. רבים מהם זוכים להצעות לקמפיינים פרסומיים, שיעורים פרטיים, ותפקידים מחוץ לתוכנית. המקרה של אנה ארונוב מדגים את הפוטנציאל: מרקדנית בתוכנית, היא בנתה קריירה ארוכה ומפוארת בתעשיית הבידור הישראלית. עם זאת, הדרך להצלחה כזו רצופה אתגרים, כפי שמדגים המקרה של סנה סוקול, שקרסה לאחר חודשים של עבודה אינטנסיבית לקראת הגמר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכר זעום?!?!
    בני 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדת ניקיון קורעת תתחת בשביל 4500 שח בחודש !! על מה אתם מדברים ?!
    סגור
  • 1.
    זה לא שכר זעום בכלל
    אאא 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש בממוצע 10 תוכניות בחודש, זה יוצא 40 אלף ש"ח בחודש, לא רע לרקדן
    סגור