קריירה ולימודים

מהפכה בשוק העבודה? המלחמה בין הבינה המלאכותית לבינה האנושית

מאז שנכנסה לחיינו נדמה שהבינה המלאכותית נמצאת בכל מקום ויש הרואים בה האיום הגדול ביותר על שוק העבודה. אודי ענתבי, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Session 42 סבור שדווקא השימוש בבינה המלאכותית כטייס המשנה הדיגיטלי תהפוך אותנו לעובדים טובים הרבה יותר מכל תוכנה שהיא

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
נראה כי הבינה המלאכותית מאיימת על מקצועות רבים ומטילה חשש בליבם של אלו שעוסקים בהם. מורים, עורכי דין, רופאים, ואפילו אמנים - כולם חשים את הלחץ מכיוונה של טכנולוגיה מתקדמת זו שמנסה לתפוס את מקומם.
אך המציאות היא שקיימות חברות סטארט-אפ פורצות דרך שמשנות את כללי המשחק, חושבות מחדש איך ניתן ליצור כלי בינה מלאכותית שמעצימים את יכולותינו, בני האדם, כך שנהפוך לטובים יותר מבינה מלאכותית לבד. מערכות שעובדות בשיתוף פעולה עם בני האדם, ולא נגדם. המטרה היא להפוך את האנשים, המומחים בתחומם, ל"סופר בני אדם", כאלו שמשלבים את היכולות שלהם עם הטכנולוגיה ובכך מצליחים להגיע לרמות חדשות של ביצועים.
האתגר המרכזי הוא להבין כיצד ניתן להפוך את השילוב בין האדם לטכנולוגיה לדבר טוב יותר מכל מה שבינה מלאכותית יכולה לעשות לבד. במקום להחליף את בני האדם, המטרה היא ליצור כלים שיאפשרו לנו להיות טובים יותר, יעילים יותר, מדויקים יותר, ויצירתיים יותר. מדובר בתפיסה של "קו-פיילוט" - טייס משנה דיגיטלי שמלווה את בעל המקצוע, מחזק אותו ומעניק לו יכולות-על.
קרב הוגן ואף יותר מזה
בתחומים רבים כבר ניתן לראות את השינוי הזה. סטארט-אפים רבים מפתחים כלים מבוססים בינה מלאכותית שמטרתם לעבוד יד ביד עם אנשי מקצוע ולא להחליפם. הדגש הוא על שיפור היכולות הקיימות ולא על מחיקתן. כעת, ניקח את הדוגמה מעולם המוזיקה כדי להמחיש את השינוי הזה.
יוצרי מוזיקה אנושיים מוצאים את עצמם לפתע בעמדה נחותה כאשר אנשים שאינם מוזיקאים מקצועיים יכולים לייצר שירים שמיד מוכנים להוצאה לאור, בלחיצת כפתור, בעזרת מערכות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית, בלי ידע כלל. כך מוצאים עצמם יוצרים מוכשרים, הן מקצוענים והן חובבנים, נחותים מבחינת היכולת להביא את היצירות שלהם לתוצר מוגמר.
חברות שונות נכנסות למקום הזה, מחפשות דרכים להעצים את המוזיקאים על מנת שלא יישארו מאחור. חברות כמו Amper Music ו-Aiva שמות את רוב המיקוד שלהן להעצים ולא להחליף. הן נותנות למוזיקאים כלים שיאפשרו להם לתת פייט הוגן ואף יותר מזה, מול המוזיקה האינסופית שתייצר הבינה המלאכותית.
אחד הדברים שמהווים חסם גדול עבור יוצרי מוזיקה הוא נושא ההפקה המוזיקלית. מפיק מוזיקלי הוא הבמאי של השיר, ובמובנים רבים זה שיכול להפוך שיר טוב ללהיט. מפיק טוב זה עניין יקר, והנגישות למפיק זה לא עניין פשוט. כך מוצאים עצמם יוצרים מנסים ללמוד הפקה ובשן ועין מצליחים לגרום לשיר שלהם להישמע סביר.

אודי ענתבי, צילום: אורן לוקץ'
במקביל, בינה מלאכותית שמייצרת שיר שלם מביאה הפקה טובה מאוד. לא כוחות, כמו שאומרים. עם 200 מיליון יוצרים בעולם, מול 2 מיליארד אנשים שלא עוסקים במוזיקה אך עכשיו יכולים, נולד הרעיון שלנו ב-Session42 להמציא את המפיק המוזיקלי שלוקח שירים של בני אדם והופך אותם למופקים כאילו שמיטב המפיקים עשו זאת באמצעות מוצר חדש המכונה HitCraft.ai.
היכולת להעצים כשרון מספק כל כך הרבה יותר מאשר פיתוח טכנולוגיה מתקדמת שמתיימרת להפוך את העולם לכזה שבו המכונה מחליפה את האדם ואת המוזיקה למשהו שנוצר בצורה טכנית וללא נשמה.
יד ביד לעבר תרבות חדשנית ומשודרגת
העתיד הוא כאן ועכשיו. טכנולוגיה צריכה להעניק לאמנים כלים חדשניים שיאפשרו להם ליצור באופן חופשי ובלתי מוגבל וברמה הגבוהה ביותר. בסופו של דבר, הטכנולוגיה צריכה להפוך את תהליך היצירה וההפקה לנגיש יותר לכל אמן, לאפשר לו לממש את הפוטנציאל היצירתי המלא שלו ללא קשר למעמדו או למשאביו.
זה כולל כלים כמו HitCraft, אשר מאפשרים לכל יוצר להגיע לתוצאות מקצועיות. מדובר בכלי בינה מלאכותית להפקה מוזיקלית שמנתחת את השיר ויוצרת הפקה מדויקת באופן שלא נראה בעבר. בסופו של דבר, בין אם נתחבר ל-AI או לא, המוצר מאפשר גם לנסות את השיר בכל מיני סגנונות וסאונדים תוך דקות ספורות, וגם להפיק את השיר כך שהתוצאה הסופית מדויקת ומביאה לידי ביטוי את החזון של היוצר.
בכיוון הזה ספקי טכנולוגיה וכותבי שירים ישגשגו והמלחמה מול הטוענת לכתר תיפסק כשזו תושיט יד למסורת ארוכת השנים. הרי לאחר שהתנסינו בקדמה ובחדשנות לא ניתן ללכת אחורנית אז המפתח הוא בשילוב כוחות בין היכולות האנושיות והבינה המלאכותית.
*הכותב הוא אודי ענתבי, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Session 42
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה