קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה קשה: יותר לא תקבלו את המענק הזה

מענקי האכלוס למפוני הצפון והדרום יסתיימו גם הם בסוף חודש אוגוסט ותלויות בהחלטת הממשלה להמשך הפינוי ליישובים. מענקי חלף אבטלה ומענקי האכלוס הם עבור תושבי הצפון והדרום המפונים
מערכת ice |  1
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
הביטוח הלאומי מתריע כי תוקפו של החוק להעברת מענקי 'חלף אבטלה' למובטלים מפוני הצפון והדרום – יסתיימו בסוף חודש אוגוסט ועד רגע זה, למרות פניות הביטוח הלאומי - משרד האוצר לא האריך את הזכאות. כך גם הזכאות לגילי 67+
כמו כן, מענקי האכלוס למפוני הצפון והדרום יסתיימו גם הם בסוף חודש אוגוסט ותלויות בהחלטת הממשלה להמשך הפינוי ליישובים. מענקי חלף אבטלה ומענקי האכלוס הם עבור תושבי הצפון והדרום המפונים. ישנם 12 יישובים באזור הדרום ובניהם: נחל עוז, נתיב העשרה, בארי, חולית, כיסופים, עין השלושה ועוד ו-43 יישובים בצפון ובניהם: מטולה, שלומי, כפר היובל, ראש הנקרא, קריית שמונה, בצת, חניתה, זרעית ועוד. 

בחודש יולי 2024 קיבלו יותר מ-5000 אזרחים (200 מתוכם בגילי 67+) מענקי חלף אבטלה בסכום כולל של כ-80 מיליון שקל - כאמור בסוף החודש החקיקה תסתיים והביטוח הלאומי לא יוכל להמשיך לשלם לזכאים. התשלום עבור חודש אוגוסט יהיה במהלך חודש ספטמבר וזה יהיה התשלום האחרון, נכון לרגע כתיבת שורות אלה. 
בחודש יולי 2024 קיבלו כ-1200 מפוני דרום מענקי אכלוס בסך כולל של כ-6.4 מיליון שקל מענקי אכלוס. ביישובי הצפון קיבלו כ-43,000 מפוני צפון בסך כולל של 226 מיליון שקל.  כזכור, כדי להעביר תשלומים כראוי ובזמן יש צורך בהשלמת חקיקה והארכתה וכן היערכות לוגיסטית של הביטוח הלאומי כגון: מערכות מחשוב, מוקדים ייעודים למענה לתושבים וכיו"ב. הביטוח הלאומי שב ומדגיש כי ללא הארכת חקיקה, התשלומים לא יוכלו להיות משולמים לזכאים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה להם הגיוני?!
    גל 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם כך המצב,שלנו קשה העסקים קרסו אין עבודה אין בית .מה יהיה אנשים יתחילטו לאבד את זה. לפתור את בסוגיה מיד!!
    סגור