קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מחלק מענקים ב-300 מיליון שקל: בדקו בחשבונכם

הביטוח הלאומי הודיע היום כי העביר בענקים בסך כולל של 300 מיליון שקל, ליותר מ-130 אלף משפחות בישראל
מערכת ice |  2
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
מעל 130 אלף משפחות בישראל קיבלו אתמול (שני) מהביטוח הלאומי תשלום עבור מענק הלימודים השנתי. להורים לילדים מגיל 6 עד 18, מומלץ לבדוק את זכאותכם והאם קיבלתם את המענק.
המענקים שולמו במטרה לסייע למשפחות בהכנות לשנת הלימודים הקרובה, לטובת רכישת ספרים, מחברות, תיקים וכדומה. העלות הכוללת של תשלומי המענק שהעביר הביטוח הלאומי הוא כ-300 מיליון שקל.
המענק מהביטוח הלאומי שולם עבור 188,800 ילדים משפחות שבראשן הורה עצמאי (חד-הורי) ועבור 74,900 ילדים למשפחות עם ארבעה ילדים ויותר המקבלות קצבאות קיום (הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק , או שאירים).
סכום המענק  הוא 1,137 שקל  עבור כל ילד מגיל 6 עד 18, המשולם באופן ישיר על ידי הביטוח הלאומי לחשבון הבנק של ההורים, עבור ילדים שנולדו מ-1.1.2007 עד 31.12.2018.
יש לציין, שעשויה להיות זכאות למענק גם אם הילד לא נולד בתאריכים האלה והוא לומד בכיתה א' או י"ב - במצב כזה יש להעביר לביטוח הלאומי את אישור הלימודים.
כמו כן, בביטוח הלאומי מציינים שישנם מקרים בהם זכאים לא קיבלו אוטומטית, מכיוון שזו השנה הראשונה בה הם זכאים (לדוגמה: הורה שהחליף לאחרונה סטטוס לחד-הורי או פרוד הנמצא בהליך גירושין). במצב כזה, עליהם להגיש את הבקשה באופן חד פעמי באתר הביטוח הלאומי או בסניף.
עוד ציינו בביטוח הלאומי כי במקביל, הורה עצמאי (רווק/ אלמן), אישה עגונה, אישה השוהה במקלט לנשים נפגעות אלימות ועולה חדש, גם כן יכולים להיות זכאים למענק.
מהביטוח הלאומי נמסר: "המענק מועבר באופן אוטומטי לרוב הזכאים מבלי שיצטרכו להגיש בקשה וללא בירוקרטיה מיותרת וזאת כדי לתת את השירות הטוב והנוח ביותר להורים בתקופה זו. זהו אחד המענקים הערכיים והמרגשים עבור הילדים שזכאים לקבל כלים לטובת הצלחה בלימודים, של מי שעתידים להוביל את החברה הישראלית ושגשוגה הכלכלי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מענקים
    מולי 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא מעלים את הקצבאות של הקשישים כבר הרבה זמן מה אנחנו לא בני אדם
    סגור
  • 1.
    ביטוח לאומי
    נכה 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח לאומי ואמא שלכם חונה יונה זורחת השמש
    סגור