קריירה ולימודים

ביטוח לאומי ישלם פיצויים: מי יקבל עשרות אלפי שקלים בחודש?

לוחם אש שנפגע באימון כושר ויזכה בפיצוי נכבד. לדברי עו"ד המייצגת אותו, באחת מפעילויות הספורט השבועיות של יחידתו, הוא נטל חלק בפעילות ספורטיבית  עם חבריו. בלהט המשחק, ותוך שהוא רץ, הוא נתקל באחד מחבריו וכתוצאה מכך נפל והוטח בעוצמה אל הקרקע.
מערכת ice | 
מענק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לוחם אש ותיק מצפון הארץ, נחשף פעמים רבות לסיכון חיים של ממש, לאחר שהשתתף באלפי אירועי אש, חלקם קשים ביותר, במסגרת עבודתו. הוא לא תיאר לעצמו כי יום אחד הוא יהפוך לנכה, וייאלץ לעזוב את עבודתו, בעקבות אימון כושר. 
לדברי עו"ד שירי אלון המייצגת אותו, באחת מפעילויות הספורט השבועיות של יחידתו, הוא נטל חלק בפעילות ספורטיבית  עם חבריו. בלהט המשחק, ותוך שהוא רץ, הוא נתקל באחד מחבריו וכתוצאה מכך נפל והוטח בעוצמה אל הקרקע. 

מיד עם נפילתו חש לוחם האש בכאבים עזים בכתפו, בברכו בגבו ובצווארו. כאבים אלה לא חלפו, וחבריו פינו אותו לבית החולים, שם נמצא כי הוא סובל מחבלה ברגל ובכתף, וכן מכאבים וממגבלת תנועה בעמוד השדרה הצווארי ובגב התחתון. 
לדברי עו"ד אלון, בעקבות הפגיעה ברגל נאלץ הלוחם לעבור ניתוח ולאחריו שיקום וכן לעבור סדרת טיפולי שיקום לכתף ולעמוד השדרה. חרף הטיפולים הרפואיים, וטיפולי הפיזיותרפיה הרבים אותם נטל, הוא לא שב לאיתנו, ורופא תעסוקתי קבע כי לא יוכל לשוב חודשים ארוכים לפעילות מבצעית. 
בעקבות התאונה, פנה לוחם האש לעורכת הדין שירי אלון, אשר הגישה בשמו תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) להכרה באירוע כתאונת עבודה. לדבריה, כל תאונה המתרחשת במסגרת אירוע של מקום העבודה, כולל אירועי ספורט, ימי כיף וטיולים, חוסה תחת ההגדרה של תאונת עבודה.
ואכן, המקרה הוכר על ידי המל"ל כפגיעה מעבודה, וועדה רפואית שהתכנסה בעניינו, קבעה ללוחם האש נכות זמנית בשיעור של 100% לאורך חודשים ארוכים. לדברי עו"ד אלון הלוחם צפוי להישאר עם נכות משמעותית למשל כל חייו.
בעקבות ההכרה, ובעקבות שכרו הגבוה, הוחלט במל"ל להעביר לו קצבה חודשית בסך 20,000 שקלים, כל עוד הוא סובל מנכות זמנית משמעותית. לדברי עו"ד אלון, לוחם האש צפוי בהמשך לקבל גמלה חד פעמית מהמל"ל בסך מאות אלפי שקלים, אלא אם כן תיקבע לו נכות צמיתה הגבוהה מ-20%, אז ימשיך לקבל גמלה חודשית, בסך עשרות אלפי שקלים. 
לדבריה, בכל מקרה שבו מצבם של נפגעי עבודה שהוכרו על ידי המל"ל מחמיר, הם זכאים להגיש תביעה נוספת, ובעקבותיה נבחנת ההחמרה. הכרה בהחמרה זו עשויה לזכות אותם בגמלה נוספת מטעם המל"ל, ולעיתים אף בגמלה חודשית קבועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה