קריירה ולימודים

אבל בעיר אופקים: האיש "שבנה" את העיר נפטר בגיל 94

יחיאל בנטוב, שעלה לישראל ב-1948, החל את דרכו כחייל בנח"ל והתיישב בנגב. הוא מילא תפקידי מפתח ביטבתה ובערבה, והיה מעורב בהקמת יישובים רבים באזור והפך לראש העיר בהמשך, הלך לעולמו
מערכת ice |  1
עיריית אופקים (צילום פלאש 90/ יעקב כהן)
יחיאל בנטוב, דמות מפתח בהתפתחותה של העיר אופקים ומהמנהיגים הבולטים בנגב, הלך לעולמו בגיל 94. סיפור חייו מגלם את החזון הציוני במיטבו - מעולה צעיר ממרוקו למנהיג מוערך שהטביע את חותמו על הנגב כולו.
בנטוב, שעלה לישראל ב-1948, החל את דרכו כחייל בנח"ל והתיישב בנגב. הוא מילא תפקידי מפתח ביטבתה ובערבה, והיה מעורב בהקמת יישובים רבים באזור. אך את עיקר תהילתו קנה כראש המועצה המקומית אופקים, תפקיד בו כיהן במשך שלוש קדנציות.

תחת הנהגתו, הפכה אופקים ל"עיר גנים" פורחת. בנטוב הוביל מבצעי נטיעות נרחבים והיה אחראי לקליטתם של עולים רבים, כולל פליטים מוייטנאם. יכולתו לחבר בין אנשים ולסייע לכל תושב הפכה אותו לדמות אהובה ומוערכת בקרב תושבי העיר.
אפילו דוד בן-גוריון הכיר בכישוריו יוצאי הדופן של בנטוב. במכתב היסטורי משנת 1953, תיאר בן-גוריון את בנטוב כ"תפארת אדם" ו"חלוץ מופתי", והדגיש את חשיבותו להתפתחות האזור.
עם פטירתו, מתאבלת אופקים על אובדן אחד ממנהיגיה המשפיעים ביותר. ראש העיר הנוכחי, איציק דנינו, הדגיש את תרומתו הייחודית של בנטוב להתפתחות העיר ואת מורשתו המתמשכת. סיפורו של יחיאל בנטוב ממחיש את כוחה של מנהיגות מסורה ואת ההשפעה העצומה שיכולה להיות לאדם אחד על קהילה שלמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך להחליף את ראש העיר אופקים ומהר (ל"ת)
    אבו בכר אל בגדדי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור