קריירה ולימודים

שדרוג השכר ב-40% ומענק ב-5,000 שקל: המקצוע שישתדרג מה-1.1.2025

רפורמה בשכר הפסיכולוגים יוצאת לדרך. ההסכם הקיבוצי החדש שיכנס לתוקפו ב-1.1.2025, ויחול על כ-5,000 פסיכולוגים בשירות הציבורי, ישנה מהותית את מבנה שכרם של הפסיכולוגים בשירות הציבור  ויכלול תוספת שכר ממוצעת של כ-40% בממוצע לעובד, בהתאם לרמתו המקצועית, רמתו הניהולית והאחראיות המקצועית
מערכת ice | 
משכורות (צילום shutterstock)
משרד האוצר, משרד הבריאות, משרד החינוך וההסתדרות הגיעו להבנות עקרוניות בנוגע להסכם שכר לפסיכולוגים בשירות הציבורי, זאת בתום דיונים ממושכים. הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בינואר 2025.  תקדם באופן משמעותי את מעמדם של כ- 5,000 פסיכולוגים בשירות הציבורי, לרבות במשרדי הממשלה, רשויות מקומיות, בתי חולים וקופות החולים. כמו כן, היא תסייע לפתור את מצוקת כוח האדם במקצוע ע"י עידוד מעבר פסיכולוגים מהסקטור הפרטי לציבורי.
 
הסכם שכר ישפר משמעותית את שכרם של הפסיכולוגים בשירות הציבורי. לדוגמא, שכר של פסיכולוג מומחה יעלה בכ-40% בממוצע ביחס לשכרו כיום.  טבלת שכר היסוד של הפסיכולוגים תכנס לתקופה ביום 1.1.2025, ותשולם החל ממשכורת ינואר 2025, המשולמת בפברואר 2025.  טבלת שכר היסוד תעודכן במהלך תקופת ההסכם, כמפורט בטבלה המצורפת.
בנוסף לשכר יסוד ישולמו הרכיבים הבאים: תוספת ותק, בגין כל שנת עבודה כפסיכולוג, החל משנת 2026 ואילך, עובד יהיה זכאי לתוספת ותק בשיעור של 1.5% מדי שנה, עד לתקרה של 25 שנות וותק, פסיכולוג יהיה זכאי לתוספת ותק בשיעור של 1% בגין כל שנת שירות בצה"ל (שירות חובה בלבד).

תוספת ניהול: פסיכולוג אשר יועסק בתפקידי ניהול במערך הפסיכולוגי יהיה זכאי לתוספת שכר אשר תנוע בין 5% ל-25% משכר היסוד, בהתאם להיררכיה הניהולית וגודל היחידה, החל מרמת ראש צוות ומעלה. תוספת אחראיות מקצועית: בין 500 שקל  ל-800 שקל למשרה מלאה. הסדרת מנגנון מענקים לפסיכולוגים בבתי החולים, בקהילה ובשלטון המקומי.
תנתן תוספת דריכות ייחודית לפסיכולוגים בבתי חולים ובקהילה (קופות החולים). תוספת לפסיכולוגים בעלי תואר שלישי בזיקה למקצוע, הסדרת השתתפות המעסיקים בהכשרות מקצועיות. הצדדים סיכמו כי עד לכניסת ההסכם לתוקף, ישולם במשכורת ספטמבר 2024 לכלל הפסיכולוגים בשירות הציבורי מענק חד פעמי בגובה 5,000 שקל בסך הכל, בהתאם לחלקיות משרה.
 
 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״כחלק מהמאמצים הרבים שהממשלה עושה, הן לטובת הלוחמים בחזית והן לטובת האזרחים בעורף, החלטנו על השקעה גדולה בבריאות הנפש אשר חלקה בא לידי ביטוי בהעצמת הפסיכולוגיה הציבורית. הפסיכולוגים עושים עבודת קודש ומצילים חיים מדי יום ואני מקווה שהשיפור במעמדם יביא לידי ביטוי חלק מההערכה הרבה לה הם ראויים. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ולשותפים הרבים, ובפרט לשני אנשים, לח״כ מיכל וולדיגר ששמה את נושא בריאות הנפש בראש סדר העדיפויות ומקפידה להרים את דגל בריאות הנפש בכל הזדמנות ולממונה על השכר, אפי מלכין, וצוותו על העבודה המקצועית". 
 
שר הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו: ״זו בשורה חשובה שנותנת אופק לפסיכולוגים שרוצים להגיע למערכת וחוששים שלא יתוגמלו כראוי. אני מודה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות שעובדים במרץ מול האוצר והסתדרות על מנת להגיע להסכם משמעותי שישנה את פני המערך לשנים קדימה. מאז אירועי השבעה באוקטובר כבר ברור לכולם שתנאי העבודה של הפסיכולוגים במגזר הציבורי חייבים להשתנות בצורה דרמטית, וכך מתוכנן להיות. צו השעה הוא להפוך את מערך בריאות הנפש לאבן שואבת של אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים שיעניקו את המענה הנפשי הנדרש לאזרחי ישראל, כחלק מיישום התוכנית הלאומית לבריאות הנפש שמוביל המשרד. משרד הבריאות הלך כברת דרך ארוכה והקצה משאבים לא מבוטלים לפתרון הסוגיה, ובהתאם השינוי השכרי המשמעותי, ואני מצפה מהממונה על השכר באוצר ומההסתדרות להגיע להסכמות סופיות ולסיים את המלאכה בהקדם למען כלל אזרחי ישראל".
 
שר החינוך, יואב קיש: "המורכבות הביטחונית שנכפתה על מדינת ישראל בימים אלו, מחדדת ביתר שאת את חיוניותה וחשיבותה של הפסיכולוגיה הציבורית לביסוס חוסנה של החברה הישראלית. עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים, בשגרה ובחרום, עם תלמידים, הורים וצוותי חינוך – היא עבודת קודש הראויה לכל ציון ושבח. אני שמח לבשר שהגענו להבנות חשובות ודרמטיות שיביאו לשיפור משמעותי בשכרם של הפסיכולוגים בשירות הציבורי, במטרה לשמר את כוח האדם המצוין שקיים בתחום, לגייס אנשי מקצוע מומחים נוספים ולהוקיר את עבודת הפסיכולוגים החינוכיים הפועלים במוסדות החינוך".
 
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על הרפורמה: "השנה האחרונה הוכיחה כמה חשוב שיהיה לנו שירות פסיכולוגי מקצועי, איכותי וזמין. לאחר עבודה מאומצת ומתוך הבנה של גודל השעה, הגענו לרפורמה פורצת דרך לפסיכולוגים בשירות הציבורי, שעושים עבודה כה חשובה בעיקר בימים אלו.  תיעדפנו את הסקטור החשוב הזה מתוך הבנה שהביקוש ילך ויגדל עם השנים. כך, כל אזרח בישראל יוכל לקבל טיפול מקצועי ואיכותי. ההסתדרות תמשיך להוביל תהליכים ולקדם את השירות הציבורי מתוך הבנה וכובד אחריות שמוטלת כתפינו להמשך תפקודו של המשק והשירות הציבור, הכלכלה הישראלית וחיזוק העובדים".
 
הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין: ״הפסיכולוגיה הציבורית מהווה נדבך משמעותי במערכות הבריאות, החינוך והרווחה, והעצמתה תורמת לכלל המערכות החברתיות במדינת ישראל. ההבנות אליהן הגענו היום, ועתידות להיחתם בהסכם בקרוב, צפויות להביא לשיפור דרמטי בשכר הפסיכולוגים בשירות הציבורי ובמעמדם, תוך יצירת אפיקי התקדמות מקצועיים וניהוליים אשר יסייעו בגיוס ושימור כח אדם איכותי. ההגעה להבנות הללו לא הייתה אפשרית ללא שותפות והירתמות של כלל השחקנים במערכת. אני רוצה להודות לכולם על הנכונות והמסירות, ובפרט לחנן לזימי, גלעד ווירגין, עו"ד מאור לזר, מאי שמואל, יוסף קוליק, עו"ד נעמי קלוו-לקס ולצוות הבריאות באגף על העבודה המקצועית והמאומצת״.
 
ח"כ מיכל וולדיגר: "אני גאה לקחת חלק בשינוי הגדול הזה שבונה נדבך נוסף לחוסן החברה שלנו. הרפורמה החדשה, שתיכנס לתוקף בינואר 2025, תקדם באופן משמעותי את מעמדה של הפסיכולוגיה הציבורית בישראל, המונה כ-5,000 פסיכולוגים. ההסכם יביא לשיפור משמעותי בשכר הפסיכולוגים בשירות הציבורי ובמעמדם, תוך יצירת אפיקי התקדמות מקצועיים וניהוליים, אשר יסייעו בגיוס ושימור כוח אדם איכותי בשירות הציבורי. חוסנה של חברה הוא הבסיס לחברה בריאה ופורה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. החוסן מתחיל מהשורשים, מהתשתיות ומהקהילות המקומיות, אך חייב להיות מבוסס גם על המערכת הציבורית ועל כך שיהיו בה פסיכולוגים איכותיים, מקצועיים ונגישים. ההסכם החדש הוא בשורה משמחת לפסיכולוגים בשירות הציבורי, אך עוד יותר לחברה בישראל ולחוסן שלה, שיזכו לפסיכולוגים טובים ורבים יותר שיסייעו בהתמודדות   עם אתגרים ובתמיכה במי שיזקק לכך. ההגעה להבנות הללו לא הייתה אפשרית ללא השותפות וההירתמות של כלל הגופים שלקחו בהן חלק: בראש וראשונה רוצה להודות לשר האוצר, למנכ״ל המשרד ולכל החברה היקרים במשרד האוצר, למשרד הבריאות, ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי. בזכותכם, הצלחנו להוביל שינוי משמעותי שישפיע לטובה על הבריאות הנפשית של כלל אזרחי מדינת ישראל".
 
משה בר סימן טוב מנכ״ל משרד הבריאות: ״זהו צעד נוסף בדרך ליישום התוכנית הלאומית לבריאות הנפש שיזם משרד הבריאות. מראשית הדרך שמנו לעצמנו למטרה להרחיב את מספר הפסיכולוגיות והפסיכולוגים במערך הציבורי  ולשפר את תנאי העסקתם. כך נוכל לאפשר ליותר ישראלים לקבל טיפול ציבורי, נגיש ואיכותי.  אני מברך על ההתקדמות בנושא שכר הפסיכולוגים במערכת הציבורית ונמשיך ללוות את המהלך עד להשלמתו ויישומו. כברת דרך זו נעשתה לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד הבריאות ושל משרד האוצר וההסתדרות והיא צעד נוסף שמטרתו לתת מענים טובים יותר בבריאות הנפש במערכת ציבורית".
 
יו"ר הסתדרות המחר בהסתדרות, אלכסנדרה קרושינסקי: "הסתדרות המח"ר רואה בחיזוק הפסיכולוגיה הציבורית משימה לאומית.  במסגרת זו אנו מנהלים מו"מ מול משרד האוצר להסכם שכר מיטיב כדי לשמר ולצרף פסיכולוגים למגזר הציבורי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה