השוק

משרד האוצר: 67 אלף איש נעדרו מהעבודה ביוני

מנתוני משרד האוצר עולה כי מאז 2023 נעצרה הצמיחה בקצב גיוס העובדים בענף ההיי-טק; ירידה משמעותית נרשמה במספר המועסקים בקרבת גבול הצפון
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בחודש יוני נעדרו מעבודתם כ-67 אלף מועסקים בשל המלחמה (כ-2% מסך המועסקים), ירידה של כ- 10% בהשוואה לחודש מאי. בחלוקה מגדרית, שיעור גבוה יותר מהנעדרים בשל המלחמה הם גברים (כ-77%), זאת בשל שיעור גבוה יחסית של מועסקים שנעדרו בשל גיוס למילואים.
שיעור התעסוקה בניכוי הנעדרים מסיבות הקשורות למלחמה עמד על כ-60.1% ביוני, דומה לזה של מאי (עלייה של כ-0.3 נקודות אחוז) וגבוה בכ-10 נקודות אחוז מזה שנרשם באוקטובר2023.
עם זאת, בהשוואה לנתון שנרשם ערב המלחמה (ינואר-ספטמבר 23), שיעור התעסוקה נותר נמוך בכ-1.3 נקודות אחוז.
בשיעור ההשתתפות נרשמה יציבות ביוני (כ-62.9%) בהשוואה למאי (כ-62.9%). עם זאת, שיעור ההשתתפות ביוני היה נמוך בכ-1 נקודות אחוז בהשוואה למצב ערב המלחמה (ינואר- ספטמבר 2023).
בחלוקה מגזרית -מגדרית, בקרב נשים נרשמה התאוששות כמעט מלאה בשיעור התעסוקה בניכוי נעדרים בשל המלחמה בחודש יוני בהשוואה לנתון שנצפה לפני המלחמה. לעומת זאת, בקרב גברים יהודים לא חרדים וערבים נרשמה ירידה של כשתי נקודות אחוז באותה תקופה כאשר עבור חרדים נרשם שיעור תעסוקה זהה לזה שנרשם לפני המלחמה.
בפילוח לפי מיקום גיאוגרפי, בהשוואה לנתון של ינואר-ספטמבר ,2023 נרשמה ירידה משמעותית יותר בשיעור התעסוקה באזורים הקרובים מאוד לגבול הצפוני ועם רצועת עזה, בשיעור של 6 ו-12 נקודות אחוז בהתאמה, זאת לעומת ירידה של כ-2 נקודות אחוז בשאר הארץ.
הירידה בשיעור התעסוקה בישובים בקרבת הגבול עם עזה מדאיגה במיוחד כיוון שהיא נובעת מניתוק הקשר עם המעסיק בניגוד למצב בישובים בקרבת הגבול עם לבנון. יש לציין שבאזורים המרוחקים מעט יותר מהגבול לא נרשמה ירידה חדה יותר בשיעור התעסוקה בהשוואה לממוצע הארצי.
מאז תחילת שנת 2023 נרשמה עצירה בקצב צמיחת חלקו של ענף ההייטק בתעסוקה במשק כאשר חלקו מסך התעסוקה נבלם על כ- 10% לאחר עלייה עקבית בין השנים 2022-2018. על מנת לחזור לחלקו של הענף בתעסוקה המשקית בהתאם למגמה מהשנים האחרונות נדרש בחודש יוני 2024 גידול של כ-33 אלף מועסקים בענף . 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה