קריירה ולימודים

רשות המסים חושפת את עוקץ המשכורות: כך הקבלן העלים כסף

30 חודשי מאסר בפועל לקבלן שהורשע בריבוי עבירות של אי הגשת דו"חות שנתיים במועד ואי תשלום מס שנוכה מעובדים
מערכת ice |  1
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
בית משפט השלום בכפר  סבא גזר על רפי אשמי 30 חודשי מאסר בפועל, קנס על סך 25 אלף שקלים וחצי שנת מאסר על תנאי. אשמי הורשע, על פי הודאתו, בכך שבהיותו מנהל פעיל של 11 חברות בניה ביצע 23 עבירות של אי הגשת ד"חות שנתיים במועד ו-18 עבירות של אי תשלום מס שנוכה משכרם של עובדים, בסכום מצטבר של  302,340 שקל.
בשלב הטיעונים לעונש ביקשה נציגת המדינה להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך, בהתחשב בהיקף המחדלים, מחזורי הענק של החברות העומדים על סך כולל של 80,615,865 שקל, משך התקופה בה נמנע הנאשם להגיש את הדו"חות, והעובדה שרוב הסכום שנגרע מקופת המדינה כתוצאה ממעשיו לא הוחזר.

השופט אביב שרון גזר על הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס על סך 25,000 שקל. השופט עמד בגזר דינו על הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה מהעבירות אותן ביצע הנאשם, בין היתר מניעת הפגיעה בעבודתה של רשות המסים ושלילת יכולתה לבצע את עבודתה.
שמירה על תפקודה התקין של מערכת גביית המסים במדינה, על מנת לענות על הצורך הכללי למימון הוצאותיה וצרכיה של המדינה בתחומים שונים, בכלל זה צורכי המשק, הביטחון, הכלכלה, החינוך, הרווחה והחברה; מניעת הפגיעה באמון ברשויות המס; מניעת הפגיעה בשוויון הנשיאה בנטל המס ומניעת הפגיעה ברכוש האחר תוך התעשרות שלא כדין.
עוד ציין השופט כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים במקרה זה היא גבוהה מאוד והבהיר כי: "מדובר בהיקף גדול מאוד של דו"חות שלא הוגשו, באופן שיטתי, במשך תקופה ארוכה של 3 שנים", כן הוסיף: "חומרה יתירה נודעת לעבירות אי העברת הניכויים ולו בשל העובדה שמדובר בעליית מדרגה לעומת העבירות של אי הגשת הדו"חות, מקום בו הנאשם שלח יד בכספים שנלקחו מעובדים לצורך העברתם למדינה".
רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עו"ד ורד דשא ממדור תביעות מס הכנסה תל אביב בתיק שנחקר  על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מספיק בנוסף להלאים את כל רכושו זה עונש קל מדיי (ל"ת)
    אבי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור