משפט

רשות המסים שולחת לכלא: 5 שנות מאסר לדירקטור עבריין המס

60 חודשי מאסר לעבריין מס שהפיץ וניכה חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים.?החשוד הואשם כי פעל במסגרת 7 חברות שונות שאותן רכש, כאשר בפועל ניצל גם את פרק הזמן בו לא היה רשום כדירקטור בחברות הללו לביצוע עבירות במסגרתן, בטרם יסוכלו החברות וייסגרו על ידי רשויות המס.
 
מערכת ice | 
עבירות מס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
בית משפט השלום בתל אביב גזר על כרים זינב, תושב יפו, עונש של 60 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות של ניכוי מס באמצעות חשבוניות פיקטיביות או ללא חשבונית כלל והפצה של חשבוניות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.
זינב הואשם כי פעל במסגרת 7 חברות שונות שאותן רכש, כאשר בפועל ניצל גם את פרק הזמן בו לא היה רשום כדירקטור בחברות הללו לביצוע עבירות במסגרתן, בטרם יסוכלו החברות וייסגרו על ידי רשויות המס.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ניכה זינב בשנים 2019 – 2020 מס תשומות בסכום כולל של כ-12 מיליון שקל באותן חברות. בחלק מהמקרים נוכה המס באמצעות חשבוניות פיקטיביות ובחלק מהמקרים נוכה המס ללא חשבונית כלל. בנוסף, עשה זינב שימוש בחלק מהחברות על מנת להפיץ חשבוניות לחברות אחרות, מבלי שביצע או התכוון לבצע את העסקאות המתוארות בהן. באופן זה סייע זינב לאותן חברות לנכות תשומות בסכום כולל של כ-8 מיליון שקל.
זינב הורשע במסגרת הסדר טיעון שבו הודה בעובדות המפורטות בכתב האישום בתמורה לכך שהמדינה תטען לעונש של 60 חודשי מאסר. מכיוון שזינב כבר מרצה עונש מאסר כיום, גזר כבוד השופט עלאא מסארווה כי הנאשם ירצה 32 מתוך 60 החודשים בנוסף לעונש המאסר שאותו הוא מרצה כבר כיום. "הענישה המוסכמת בין הצדדים ראויה", קבע השופט בגזר דינו, "והיא עולה בקנה אחד עם מדיניות הענישה הנוהגת בשים לב להיקף העבירות ולנסיבות המחמירות שפורטו בהרחבה על ידי התובע".
כתב האישום נגד זינב הוגש על ידי עו"ד לירז דבוש מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, בהתבסס על עבודת חקירה של חקירות מכס ומע"מ תל אביב ומשרד מע"מ רמלה. בשלב הטיעונים לעונש ייצג את רשות המסים עו"ד אור הדאיה, ראש צוות ביחידה המשפטית מרכז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה