השוק

נפתחה ההרשמה למשרה הנחשקת בישראל - דירקטור בבנק הפועלים

בנק ישראל פרסם הבוקר כי נפתחה ההרשמה להגשת מועמדות לאחת המשרות הנחשקות בכלכלה הישראלית - דירקטור בבנק הפועלים; השנה ימונו 3 דירקטורים חדשים לבנק והמרוץ לתפקיד הנחשק החל היום
ניצן כהן | 
ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים (צילום אביב גוטליב, ענבל מרמרי)
בנק ישראל פתח הבוקר את ההרשמה להגשת מועמדות לאחת המשרות הנחשקות בכלכלה הישראלית - דירקטור בבנק הפועלים. בנק הפועלים ימנה השנה 3 דירקטורים בבנק ובנק ישראל שהקים את הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה, אמור לסנן את המועמדים ולהגיש להצבעה את הרשימה שהוא מאשר.
אם כן, בנק הפועלים נחשב היום לאחד הבנקים האטרקטיביים יותר במערכת הבנקאית. הבנק מנוהל על פי תוכנית אסטרטגית שגובשה בהנהלה ובדירקטוריון בשנים האחרונות ומכאן שהתהליך הזה לא רק שהוא תהליך מעניין אלא הוא גם תהליך מתגמל שפותח לא מעט דלתות בכלכלה הישראלית.
 
בבנק ישראל קבעו כי יקבלו עדיפות מי שיש לו השכלה חשבונאית וכלכלית, מי שיש לו  ניסיון בנקאי וכן הלאה כשבבנק ישראל אומרים כי יעדיפו לגבש רשימת מומלצים גדולה יחסית כדי לתת גמישות לאסיפה הכללית לבחור יותר נשים ונציגים של אוכלוסיות שונות ומגוונות יותר.
בנק הפועלים נחשב לאחת ההשקעות החביבות על המשקיעים המוסדיים הישראלים והזרים בשל העובדה כי איכות הניהול בו מאפשרת לתמחר אותו טוב יותר בהינתן מצב המקרו השברירי בישראל. מניית הפועלים עלתה בשנה שעברה בכמעט 10% ואילו השנה עלתה המניה בכ-3% תוך שהיא מחלקת דיווידנדים משמעותיים.
נזכיר כי המערכת הבנקאית סובלת בעיקר מגל של חקיקה פופוליסטית שהחשש הגדול הוא שהחקיקה הזו תשחק את האיתנות של המערכת הבנקאית ואת האמון הציבורי בה. אחד הדברים שמוזרים של הפופוליזם הזה היה פניה של משרד האוצר לאחרונה ל-OECD במטרה לבחון אם המערכת הבנקאית תחרותית דיו וזאת מבלי לערב בתהליך את בנק ישראל וזה כבר תהליך מסוכן מאוד לכלכלה הישראלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה