קריירה ולימודים

מלגות של 25 אלף שקל מהמדינה: אלו הסטודנטים שזכו

משרד ראש הממשלה יגדיל תמיכתו בתוכנית קרן אייסף ללימודי STEM בקרב צעירים מהפריפריה. 235 סטודנטים במקצועות ההנדסה, מתמטיקה, מדעי הטבע והחיים ומדעים מדויקים יקבלו מלגות
מערכת ice |  1
מענקים (צילום shutterstock)
נציגים בכירים ממשרד ראש הממשלה, קרן ספרא וקרן אייסף, ערכו השבוע מפגש מיוחד עם הסטודנטים של קרן אייסף בתוכנית "מדע בונה חברה". התוכנית הינה מיזם משותף של משרד ראש הממשלה וקרן אייסף, במטרה לעודד ולתמוך בסטודנטים להנדסה ומקצועות המדע והטכנולוגיה באזורי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית, ולפתח מצוינות חברתית אקדמית.
בשנת הלימודים האקדמית הנוכחית משתתפים כ-235 סטודנטים בתוכנית המקבלים מלגות לתואר ראשון, שני ודוקטורט במגוון מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ. גובה המלגה נע בין 21-25 אלף שקל בהתאם לתואר הנלמד לכל מקצועות ה-STEM (הנדסה, מתמטיקה, מדעי הטבע והחיים ומדעים מדויקים). משרד ראש הממשלה וקרן אייסף לחינוך, העניקו בשש השנים האחרונות של "תוכנית מדע בונה חברה" מלגות וסיוע לסטודנטים בגובה של כ-30 מיליון שקל.

"אחת מאבני היסוד החשובות של החברה הישראלית היא ההשכלה", אמר באירוע יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. "דרך רכישת השכלה של עוד אוכלוסיות, נקדם את המדינה לעבר הישגים נוספים. גם אני הגעתי מרקע של חוסר הזדמנויות, ודרך הלימודים הגעתי לאיפה שאני היום. אנחנו גאים לתמוך בתוכנית 'מדע בונה חברה' לאורך השנים, יש לה חשיבות עצומה למדינת ישראל והיא חייבת להתרחב. לכן אני שמח לבשר שמשרד רוה"מ יעניק עוד חצי מיליון שקל לתוכנית ויחד שותפינו באייסף נמשיך לבנות ולשפר את החברה הישראלית".

גלית כהן כספי, יוסי שלי, נינה אבידר ווינר וניר קידר (צילום: עופר עמרם)
"ההשקעה של משרד רוה"מ וקרן ספרא, כפי שהיא משתקפת בפרויקט זה, פונה למוחות המבריקים ביותר שלנו המגיעים מרקע של העדר הזדמנויות, מאזורי פריפריה, דור ראשון להשכלה גבוהה ובכך היא מאפשרת להוציא את מיטב הפוטנציאל מהציבור הישראלי", אמרה גלית כהן כספי, מנכ"ל קרן אייסף לחינוך. "מאז פרצה המלחמה אנחנו נוכחים לראות כי זו לא רק מלחמה בין אנשים במרחב הפיזי, אלא גם ואולי בעיקר מלחמה על ידי המוח, בין רעיונות וטכנולוגיות. הנשק שלנו הוא במידה רבה הידע והמומחיות שלנו. עם חינוך מדעי וטכנולוגי איכותי, נבטיח ניצחון במערכה הנוכחית ואת עתידם של הדורות הבאים".
נינה אבידר-ווינר, מייסדת ומנהלת שותפה של קרן אייסף לחינוך פנתה לסטודנטים ואמרה: "עבורי אתם חלום שקרה במציאות. ללא המוחות היצירתיים והנחישות שלכם - זה לא היה קורה. אני בת 90, עליתי ארצה לפני 4 שנים, ואני מאושרת להיות פה ביניכם ולחיות כל יום את הגשמת אותו חלום שהיה לי כשיצאתי לדרך עם אייסף לפני 47 שנים. מבחינתי מעגל נסגר, אנחנו באייסף עזרנו לכם, ועכשיו אתם ממלאים אותנו בגאווה ועוזרים לי להמתיק את החיים בשנים קשות. אתם אלו שמשנים את פני החברה הישראלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך קבעו מי זכאי?
    תומר 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי אני גר בפריפריה ולומד הנדסה באוניברסיטת בן גוריון. לא שמעתי על התוכנית. איך אפשר להצטרף?
    סגור