קריירה ולימודים

חדש בישראל: מסלול המשלב שיטת מונטסורי בתוכניות ההכשרה להוראה

לראשונה בישראל נפתח מסלול הכשרה להוראה המשלב את שיטת מונטסורי בשיתוף פעולה בין המרכז המונטסורי לחינוך ולמנהיגות בישראל לבין המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. המסלול מוצע במסגרת שלוש תוכניות לתואר ראשון בחינוך והוראה (B.Ed.) ותעודת הוראה בחינוך לגיל הרך, בחינוך לבית הספר היסודי ובחינוך מיוחד

מערכת ice | 
פעוט (צילום pixabay)
לראשונה בישראל: מסלול הכשרה להוראה המשלב את שיטת מונטסורי בשיתוף פעולה בין המרכז המונטסורי לחינוך ולמנהיגות בישראל במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. את שיטת מונטסורי פיתחה בתחילת המאה ה-20 ד"ר מריה מונטסורי ועיקרה הוא מתן מענה לצרכיו של הילד בהתאם לשלב ההתפתחותי שלו.
זוהי שיטה פדגוגית הדוגלת בחקירה ובלמידה עצמית של הילד בהתאם ליכולותיו, לתחומי העניין שלו ולקצב ההתקדמות שלו בסביבה לימודית המעודדת התנסות רב־חושית במגוון תחומי־דעת (מתמטיקה, שפה, מדעים ועוד).
הגישה המונטסורית קיימת בעולם יותר ממאה שנים כגישה חינוכית המבוססת על מדע ותצפיות. על פי ד"ר מונטסורי מטרת החינוך היא לתמוך בהתפתחותו של הילד לאדם התורם לחברה, לתרבות ולתקופה שבה הוא חי.
הגישה רואה את הצרכים הייחודיים של כל ילדה וילד בהתאם לשלב ההתפתחותי שלהם ומתאימה את הסביבה הלימודית והפסיכולוגית לשלב זה. ד"ר מונטסורי אמרה: "הילד הוא ההבטחה והתקווה של המין האנושי".
בשנים האחרונות אנו רואים פריחה בפתיחה של מוסדות חינוך מונטסוריים בישראל ואנו מברכים על שיתוף הפעולה בין המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט למרכז המונטסורי לחינוך ולמנהיגות בישראל כצעד חשוב ומשמעותי בקידום החינוך בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה