רכב
מהפכה ברכבת ישראל: אלו הקרונות החדשים ב-1.7 מיליארד יורו
בהתאם למדיניות שרת התחבורה ולאחר אישור דירקטוריון הרכבת: נחתמה עסקת רכש קרונות חשמליים בשווי של כ-1.7 מיליארד יורו, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן: "ההסכם שנחתם בברכת השרה רגב עם חברת אלסטום העולמית מלמד כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה"
בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, נערכה עבודת מטה מאומצת שרוכזה על ידי מנכ"ל המשרד, יחד עם רכבת ישראל ומשרד האוצר, אושרה תכנית רכש של 81 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו- 81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד יורו.
מדובר בתכנית שמטרתה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. במסגרת התכנית, נרכשו קרונות חדשים שיוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.
בדבריו במעמד החתימה ציין מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן כי רכבת ישראל חווה בשנים האחרונות גידול משמעותי ומתמיד בביקושים. מדובר על מהלך הצטיידות חסר תקדים, הכולל מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025, ו-300 מיליון בשנת 2040. אלה יסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן חדש ולקווים חדשים שייפתחו בשנים הקרובות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית.
התכנית החדשה תגדיל בעשרות אחוזים את קיבולת הנוסעים, תפחית את הצפיפות בשעות השיא, ותשפר את השירות הרכבתי. זאת, בהתאם למדיניותה של השרה רגב על תחבורה מבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות.
הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות. כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,200 נוסעים בישיבה.
הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית. הקרונות הדו קומתיים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.
במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.
עוד ב-
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני בירך על ההחלטה וציין כי: "זוהי בשורה לנוסעים. אנחנו ממשיכים את החלטה של שרת התחבורה לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות, ונערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא להסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ. זאת בהמשך לתוכנית החומש שאושרה על ידי דירקטוריון הרכבת. אני מודה להנהלת הרכבת ולאנשי משרד התחבורה ומשרד האוצר על תמיכתם במהלך".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.טוב מאד העתיד כבר כאןרכבת ישראל 01/2024/27הגב לתגובה זו0 0סוף סוף שרה עם ראיית העתידסגור
-
3.מה המהירות? (ל"ת)דו 01/2024/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
יעילות חיבור נתיבי תחבורהיאנג 01/2024/27הגב לתגובה זו0 0השאלה הכי חשובה,במקום שהיה רכבות מהירות 250 קמ"ש הם נוסעות על 90 עדיף לנוסע ברכבסגור
-
2.מהפכה.הרכבות ימשיכו לפעול בצורה לא סדירה ולא בשבת (ל"ת)אלי קופטר 01/2024/23הגב לתגובה זו1 2סגור
-
1.נא לתקן תא"ל בושה לישראל רגב - תודה (ל"ת)רון 01/2024/22הגב לתגובה זו2 2סגור