רכב

אילון מאסק צריך לדאוג? זו החברה הסינית שעוקפת אותו במכירות

בשנה האחרונה, חברת טסלה של אילון מאסק, הכפילה בשנה החולפת את שוויה, אך נראה כי קמה לה מתחרה ראויה. חברת BYD הסינית, אומנם צמחה רק 5%, אך המכירות 
מערכת ice | 
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
ענקית הרכבים החשמליים טסלה, צמחה במהלך השנה האחרונה ב-107%. במקביל נראה כי BYD, אשר עלתה רק ב-5% מציגה נתוני מכירות מרשימים ומומחים טוענים כי היא בדרך לעקוף את טסלה.
רק בישראל, BYD, מכרה השנה יותר מ-13 אלף רכבים חשמליים, בעוד שטסלה מכרה פחות מחצי מהכמות הזו. למרות שהחברה מרוויחה סכומים בסדר גודל דומה לזה של טסלה, מניית החברה לא עלתה.
הנתון מפתיע גם כי הרכבים של BYD, זולים יותר כשהמחיר עומד על 27,000 דולר לעומת 45,000 דולר אצל טסלה. בנוסף, בניגוד לטסלה שפועלת להגיע לכמה שיותר מדינות, BYD ממשיכה להתמקד במספר מצומצם של מדינות.
נראה כי האסטרטגיה של BYD, עובדת מעולה וזאת משום שהיא מכרה כ-2.8 מיליון רכבים בשנה החולפת. נכון לעכשיו, BYD מחזיקה ביותר מרבע מכלל הרכבים החשמליים לחלוטין הנמכרים בסין, יותר מכפול מחלקה של טסלה, לאחר שהיצרנית הסינית הגדילה את נתח השוק שלה ב-14% בשנתיים האחרונות. אתגר משמעותי שיתכן ויקשה על BYD לבסס את עצמה בשווקים נוספים.
למרות האתגרים, הללו אין ספק שהצמיחה של BYD, הייתה מדהימה והחברה עשויה למכור בקרוב יותר רכבים מאשר טסלה, אשר מכרה כ-435,000 רכבים חשמליים ברבעון השלישי, לעומת 430,000 אצל BYD. כאמור, בוול-סטריט צופים כי טסלה, תמסור 475,000 רכבים ברבעון הרביעי, בעוד BYD מייצרת בקצב של 500,000 מסירות.
המשמעות היא שיתכן מאוד ו-BYD קרובה להדיח את טסלה כיצרנית המובילה של כלי רכב חשמליים, לראשונה מאז טסלה השיקה את מודל S ב-2012 והפכה את הטכנולוגיה לפופולרית הדמיון הכלכלי והערכות השווי דבר מעניין הוא הדמיון בין BYD לטסלה מבחינה פיננסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה