רכב

פוטין עוקף את המערב: רוסיה משיקה מכונית חשמלית ראשונה

רוסיה מצטרפת למגמה העולמית ומשיקה כשיצרנית הרכב הרובית אווטוטור הציגה לראשונה את האמבר יאנטר, אב טיפוס ראשוני למכונית החשמלית הראשונה. הביקורת לא איחרה להגיעה והדגם כבר זכה לרכב "המכונית המכוערת בעולם"
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
מתחילה המלחמה נגד אוקראינה, רוסיה נמצאת במצב בעייתי כאשר, יצרני הרכב המערביים נטשו את המדינה כבמקביל, תעשיית הרכב המקומית מנסה לתת מענה ולייצר פתרונות מקומיים. כעת, נראה כי יש התקדמות בנושא כשיצרנית רכב רוסית, משיקה לראשונה, דגם אב טיפוס של מכונית חשמלית.
חברת אווטוטור הרוסית הציגה את "אמבר יאנטר", אב טיפוס של מכונית חשמלית עממית רוסית ראשונה. במקור החלה חברת אווטוטור, את דרכה ביצור מקומי של יצרניות אחרות כמו יונדאי וקיה ולאחר מכן גם יצרה מכוניות עבור ג'נרל מוטורס ועבור ב.מ.וו, אבל כיום בהיעדר נוכחות של חברות זרות במדינה, אווטוטור עברה לייצר ליצור של מכוניות חשמליות עממיות .
ה"אמבר יאנטר" מצוידת בסוללה בקיבולת 25 קילוואט ומהירותה המרבית היא 105 קמ"ש. טווח הנסיעה אינו מצוין על ידי היצרנית. למרות מיטב מאמציה של אווטוטור והדגשותיה שמדובר במכונית אב טיפוס בלבד, האמבר יאנטר כבר זכתה ברוסיה לכינוי "המכונית המכוערת ביותר בעולם".
 
בניגוד לאמבר יאנטר המקומית, היחס ברוסיה לתוצרת המערבית שונה: לפי דיווחים במדינה, במהלך הימים האחרונים השתלט הממשל הרוסי על  מה שנחשבת לסוכנות הרכב המערבי הגדולה ברוסיה: "רולף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתב פח
    תתעורר 12/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיעור של רכב. פח אשפה של רכב. וממש לא עוקפת את המערב. למערב יש 2500 רכבים חשמליים כבר ממזמן. כתב פח שלא יודע לבדוק לפני
    סגור