רכב

הנהגים בישראל בסכנה? "בזמן מתקפות הטילים - מסוכן בהחלט"

במכתב ששגרו ראשי ארגון נהגי האוטובוסים לראש הממשלה, שר הביטחון שרת התחבורה והרמטכ"ל הם ציינו כי התחבורה הציבורית היא מפעל חיוני שצריך להמשיך ולעבוד גם בשעת חירום ועל כן חייב להיות ממוגן ומאובטח.  
מערכת ice |  1
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
ארגון נהגי האוטובוסים יחד עם ההסתדרות הלאומית, אשר מייצגים עשרות אלפי נהגי אוטובוסים ברחבי ישראל, שיגרו היום (רביעי) מכתב לראשי המדינה בדרישה כי ישמעו את זעקתם של נהגי האוטובוסים והנוסעים בתחבורה הציבורית.  
במכתב ששגרו ראשי ארגון נהגי האוטובוסים לראש הממשלה, שר הביטחון שרת התחבורה והרמטכ"ל הם ציינו כי התחבורה הציבורית היא מפעל חיוני שצריך להמשיך ולעבוד גם בשעת חירום ועל כן חייב להיות ממוגן ומאובטח.  

לדבריהם: "מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" קבלנו עדויות מהשטח אשר מעלות תמונה מדאיגה באשר לביטחון הנהגים והנוסעים. בין השאר נוכחנו לראות כי נהגי האוטובוסים אינם ממוגנים, מתקפות הטילים על ישראל אינן פוסקות ותופסות את נהגי התחבורה הציבורית, כמעט בכל הארץ, תוך כדי הסעת נוסעים רבים מהם והסעות חיילים וכוחות הביטחון לתוך אזורי הלחימה. על כן, אנו דורשים במיידית לצייד את הנהגים בעוטף עזה וישובי הדרום בקסדות ושכפ"צים".
בנוסף לכך ציינו הנהגים כי אין מיגוניות בתחנות הקצה ביישובי עוטף עזה עבורם ובכל מקום נדרש. הם הדגישו כי:  "תחנות הקצה מכילות בכל רגע נתון עשרות נוסעים ממתינים ונהגים המתרעננים בין הנסיעות. תחנות אלו אינן ממוגנות והסיכון בשהייה בהם בזמן מתקפות טילים מסוכן בהחלט. על כן, נדרש במיידית הצבת מיגיוניות בתחנות הקצה".
ארגון נהגי האוטובוסים ציינו כי האוטובוסים כלל אינם מאובטחים וכי: "הטרור הפלשתיני סימן מאז ומתמיד את התחבורה הציבורית כיעד לפיגועי ראווה. על כן, אנו דורשים במיידית הקמת מערך אבטחה לקווי התחבורה וכן התקנת לחצני חירום לנהגים המקושרים עם כוחות הביטחון".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ציין כי: "נהגי התחבורה הציבורית מגויסים, רתומים, מבינים את גודל השעה ואת חשיבות תפקידם. יחד עם זאת, לא ניתן יד להמשך הפקרת חיינו. אנו דורשים טיפול מיידי בסוגיות הביטחוניות אשר עשרות אלפי נהגים ונוסעים נחשפים אליהם מידי יום. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".
ששי שדה, המשנה למנכ"ל ההסתדרות הלאומית הוסיף כי: ״נהגי האוטובוסים נמצאים תמיד בחזית ותמיד אותם שוכחים. ראיתי במו עיני את כל הנפשות הפועלות באזור הלחימה עם מיגון אישי למעט הנהגים, שהיו הראשונים לקפוץ ביום שבת ולהסיע כוחות לשטח. הגיע הזמן להתייחס גם אליהם, לספק להם מיגון אישי ולהציב מיגוניות בכל נקודת קצה.״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדממה
    נרו 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף תדוממו מנועים בימים כאלה של נפילות כמות כזאת של נוסעים על שטח של אוטובוס מיותרת זה הזמן למוניות שירות ואולי יכנס פה כבר הובר או דומיו
    סגור