רכב
הפלישה הסינית: יצרני הרכבים הסינים שכבשו את העולם
יצרניות הרכב כבשו את לב הקהל בתערוכת הרכבים בגרמניה, וכעת, עם השינוי בתקני הייבוא האירופיים, בקרוב נראה אותן בישראל
עד פרוץ מגפת הקורונה תערוכות הרכב של פרנקפורט, פריז וז'נבה היו משאן נפשם של יצרניות הרכב הגדולות בעולם. אך, הידרדרות מעמדן של התערוכות הללו אפשרה ליצרני הרכבים הסינים להגדיל את דריסת הרגל שלהם לשוק האירופי.
במידה והם יצליחו, תהיה לכך משמעות אדירה בשוק הרכב הישראלי. כידוע, הוא נסמך בעיקר על התקנים האירופים למכוניות: כיוצא מכך מכונית שמקבל אישור לשיווק באירופה תהיה גם בישראל. על כן בעת שהסינים יכנסו למדינה הם יכנסו גם לישראל.
יתרה מזו בעידן הנוכחי אין עוררין על כך שהסינים משתלטים לאט לאט על שוק הרכבים בישראל. לכן אקדח שרואים במערכה הראשונה יראה בשלישית או במילים אחרות, רכב סיני שמוצג בברלין יגיע לישראל. הסבירות שהרכבים יגיעו במהרה לארץ או לפחות לפני ינואר מפני שמס הקנייה על רכב חשמלי יעלה, וליבואני הרכב יש אינטרס להכניס ארצה כמה שיותר מכוניות חשמליות ולשחרר אותן ממכס לפני עליית מס הקנייה מ־20% ל־35%.
עוד ב-
מכל פלחי השוק שאליהם נכנסים יצרני הרכב הסינים, אחד עשוי להרגיש מעט מוזנח: זה של מכוניות המנהלים הספורטיביות או המשפחתיות הבכירות. לא משנה כיצד קוראים לזה, זה לא רכב כביש־שטח. ואולי מפני שלא מדובר ברכב כביש־שטח, יצרני הרכב הסינים משקיעים בפלח השוק הזה לא מעט משאבים כדי להפוך את המכוניות לבאמת נחשקות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה