רכב

ענקית הרכבים באזהרה חמורה: מי תוריד 90,000 רכבים מהכביש?

ענקית הרכבים BMW מוציאה הודעת ריקול לכ-90,000 רכבים עקב חשש מסכנה ניכרת לחייהם של הנהגים. מתברר כי כרית האוויר שהותקנה ברכבים לפני כ-20 שנה מסוכנת והביאה למותם של עשרות בעולם.אלו הדגמים כדאי לכם לבדוק
מערכת ice |  1
רכבים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הריקולים בעולם הרכב לא נפסקים. חברת הרכבים ב.מ.וו (BMW) הודיע ביום שישי האחרון ללא פחות מ-90,000 בעלי רכב שעליהם להפסיק את השימוש בו מיידית. הסיבה? מתברר כי ברכבים מסוימים יש תקלה חמורה ומסוכנת בכרית האוויר.
ההודעה לנהגים רלוונטית לאלו בארה"ב ומתייחסת לדגמים שיוצרו בשנים 2000-2006 מסוג BLW 3, סדרת 5 ו-X5s. לצד שנים אלו, החברה הודיעה גם לאלו בעלי הדגמים X1, X3, X5, X6, משנות ייצור מסוימות לא לנהוג ברכב. לאותם בעלי רכב ניתנת האפשרות לבדוק אם הרכב תקול ולקבוע בדיקה במוסך מורשה ללא עלות. כל מה שעליהם לעשות זה ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החברה.
הבעיה המדוברת נובעת כאמור מכריות האוויר של הרכב שמיועדות להשתחרר בעת תאונה. הכריות יוצרו על ידי החברה יפנית 'טאקאטה', ואלו מיוצרות עם אמוניום חנקתי שיוצר פיצוץ קטן כשהכריות מתנפחות. עם זאת, נמצא לאחרונה כי איכות הכימיקל מתדרדרת עם הזמן בעקבות חשיפת הרכב לחום ולחות, והופכת את הפיצוץ לקטלני. הגילוי הגיע בעקבות מספר מקרים של פציעות קשות ואפילו מוות.
החברה מסרה: "הבעיות ברכבים הללו הן בנות 17-22 שנה ולכן הסיכון לבטיחות של הנהג קריטית. אם הכרית תתנפח, חלקי מתכת עלולים לפרוץ לכיוון פניו של הנהג ולהרוג או לפצוע אותו". הרשות לבטיחות בארה"ב התייחסה לנתון ואישרה שאדם אכן מת בדצמבר האחרון בגלל כרית אוויר של היצרנית.
כמו כן, מתברר ש-BMW היא ממש לא היחידה שהתקינה את הכריות הללו בדגמים שלה. גם החברות הונדה, דודג', פורד ונוספות חוו בעיות כאלו והוציאו בעבר הודעות זהות. מאז שנת 2009 הכריות של היצרנית היפנית הביאו למותם של 24 אנשים בארה"ב ו-33 אנשים בעולם. עם זאת, החקירות נגד החברה החלו כבר בשנת 2002. החברה הכריזה על פשיטת רגל בשנת 2017 אבל עדיין מתנהלים ריקולים רבים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב שלא נזכרו אחרי 40 שנה
    א 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל הנראה אלו דגמים ממש טובים של רכבים והם רוצים להעיף אותם מהכביש חארטה בפיתה
    סגור