רכב

זעם בכבישים: גם רכבים אוטונומיים סובלים מהאלימות בכביש

מי לא נתקל בזעם בכבישים. בין אם זה נגמר בצפירה או בקללה עסיסית ובין אם באירוע אלים הרבה יותר, מדובר בתופעה שכיחה ולא נעימה. מחקר חדש מצא כיצד התנהגות זו משפיעה על הנהיגה ולא תאמינו, גם על הרכבים האוטונומיים
מערכת ice | 
נהיגה (צילום freepik)
רוב הנהגים חוו או לפחות ראו נהג בעת התקף זעם בצורה כזו או אחרת. כעת, חוקרים מאוניברסיטת וורוויק זיהו את המאפיינים של נהיגה אגרסיבית, כמו גם כיצד זעם בכבישים משפיע הן על נהגים אנושיים על הכביש כיום והן על המעבר ההדרגתי למכוניות אוטונומיות.
פרויקט זה הוא הראשון אי פעם לזהות באופן שיטתי התנהגויות נהיגה אגרסיביות, כאשר מחברי המחקר מודדים למעשה את השינויים המתרחשים בנהג כאשר הוא עובר למצב אגרסיבי יותר. נהגים אגרסיביים, כמובן, נוהגים בדרך כלל מהר יותר ובפזיזות יותר מאשר נהגים רגועים, מה שמעמיד אחרים על הכביש בסיכון. זעם בכביש גם מציב אתגר רציני לחוקרים העוסקים בטכנולוגיית מכוניות אוטונומיות.

חוקרים סיווגו התנהגויות נהיגה אגרסיביות וחשפו את ההיבטים המרכזיים הקשורים לגישה מסוכנת זו לנהיגה: בממוצע, נהגים אגרסיביים נוהגים במהירות ממוצע גבוהה בחמישה קמ"ש, נוטים להיות טעויות בנהיגה, מסכנים בכוונה פסיכולוגיות ו/או פיזית נהגים אחרים.
"למרות שזה לא מוסרי לשחרר נהגים אגרסיביים על הכבישים, המשתתפים התבקשו להיזכר בזיכרונות כועסים, להכניס אותם למצב אגרסיבי, תוך ביצוע הדמיית נהיגה. אלה הושוו לקבוצת ביקורת, שלא חשה תוקפנית", אמר מחר המחקר זיזו סו, דוקטורנט במכון הבריאות הדיגיטלי והרכבים החכמים באוניברסיטת וורוויק, בהודעה לתקשורת.
"מחקר זה משמעותי מכיוון שככל שמתקרב עידן הרכבים האוטונומיים, תנועת הכבישים תהיה שילוב של כלי רכב אוטונומיים ולא אוטונומיים כאחד, המונעים על ידי אנשים שעלולים לעסוק בנהיגה אגרסיבית. זהו המחקר הראשון שמאפיין התנהגות נהיגה אגרסיבית באופן כמותי בצורה שיטתית, שעשוי לסייע כלי הרכב האוטונומיים לזהות נהיגה אגרסיבית פוטנציאלית בסביבה".
בעוד שהבטיחות בדרכים השתפרה במידה ניכרת בעשורים האחרונים הודות למדיניות משופרת, שיפורים בתשתיות ובטיחות כלי רכב משופרת, טעויות אנוש נותרו גורם מוביל לתאונות דרכים.
"כדי להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר, המחקר שלנו מתמקד בשיטות להבנת מצב הנהג, לזיהוי התנהגויות נהיגה מסוכנות, באמצעות שימוש במערכות ניטור נהגים (DMS). זה יאפשר לנהג להתריע כאשר הוא בסיכון מוגבר לתאונה ולאפשר לרכב להפעיל שיטות הרגעה, כגון שינוי רמת הרעש, השמעת מוזיקה מרגיעה או בסופו של דבר הפחתת מהירות הרכב", הוסיף מחבר שותף במחקר, רוג'ר וודמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה