רכב

המוסכים נגד חברות הביטוח: זו הדרישה שגרמה פיצוץ

איגוד המוסכים בעתירה לבג"ץ: הפסיקו מיידית את ההתנהלות הלא חוקית של חברות הביטוח המאיימות בקיזוז החזר כספי למבוטחים שאינם מטפלים במוסכי הסדר
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
בהמשך לטענות קשות על התנהלות חברות הביטוח והממונה ובהמשך לדיונים המתמשכים בוועדת הכלכלה בכנסת, הגיש איגוד המוסכים ביום חמישי האחרון עתירה לבג"ץ בבקשה להפסיק את התנהלותן הבלתי חוקית לכאורה של חברות הביטוח.
בחודשים האחרונים חברות הביטוח יצאו בדרישה גם למוסכים שאינם בהסדר לרכוש דרכם חלפים לתיקון כלי רכב תוך איום למבוטחים שיקזזו מהחזרם אם לא ישתמשו בחלפים אלו. עד כה הכריזו על המדיניות הזו מספר חברות ביטוח שונות. בדרך זאת למעשה חברות הביטוח ״חוסמות״ את שערי המוסכים שאינם בהסדר. מאז החלה פעילות חד צדדית זו, המאיימת על שרידותם של מוסכים רבים בישראל, פועל איגוד המוסכים לביטול הפרקטיקה הפסולה הנ"ל.

ביום חמישי הניח האיגוד עתירה לבית המשפט העליון בעניין. רונן לוי, יו״ר איגוד המוסכים: פעולות חברות הביטוח בחודשים האחרונים מבוצעות בניגוד לדין תוך ביצוע עוולות מסחריות לעסקים ועוולות חמורות לצרכנים ויש להפסיק אותה לאלתר״. עוד הוסיף לוי: ״כשל שוק בכל ענף מטופל בחקיקה ואכיפה – כאן מופעלת שיטה אלימה וכוחנית המופעלת כנגד לקוחות מוסכים ללא גילוי בעת כריתת חוזה הביטוח ובניגוד למתווה החוקי הקיים לקביעת ערך נזק לצורך השבה לקדמות של רכב ניזוק, כדין".
הפעילות המתוארת גורמת לפגיעה במוניטין מוסכים שחטאם היחיד הוא בשל היותם "מוסכים שאינם בהסדר, אנו מקווים שהרשות השופטת תשמור על זכויות הבסיס של המוסכים - להיות נגישים באופן שוויוני ללקוחות ולהיבחר על ידם באופן חופשי וכן על הזכויות הבסיסיות של בעלי הרכב לבחור מוסך באופן חופשי ולמנוע בריונות ואי-תחרות. נמשיך לפעול באופן נחוש ועקבי עד להשגת היעדים השוויוניים הללו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה