רכב

טסלה הורידה מחירים – אז למה הרוכשים לא מרוצים?

מאות רוכשי טסלה יצאו להפגין מול סוכנויות החברה לאחר שהודיעה על הורדה של המחירים. למה הנהגים התעצבנו מהמחירים העדכניים והנמוכים יותר, ומה יש לטסלה ללמוד מאפל במקרה הזה?
יאיר מור | 
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
לפחות כמה מאות נהגים של מכוניות מתוצרת טסלה בסין הפגינו בימים האחרונים מחוץ לסוכנויות ומרכזי מסירה שלה ברחבי המדינה. סרטונים שעלו לרשת החברתית המקומית ווייבו הציגו מספר הפגנות כאלו, כאשר בגדולה ביותר מביניהן, בשנגחאי, הפגינו כ-200 איש שהתעמתו עם שוטרים עד שקיבלו הזדמנות לדבר עם מנהלי הסוכנות של יצרנית המכוניות החשמליות בעיר המאוכלסת ביותר במדינה.
הסיבה להפגנות היתה הפחתה – כן, הפחתה – של מחירי הדגמים הבסיסיים של טסלה, 3 ו-Y, ביום שישי. מדובר בהורדת המחיר השנייה שמבצעת טסלה בסין תוך שבועות ספורים, לאחר שבאוקטובר כבר הורידה את מחירי הדגמים. כעת, מחירם העדכני נמוך לפי רויטרס ב-13%-24% מכפי שהיה עד ספטמבר 2022, וב-24%-32% ממחירי אותם דגמים בארה"ב. נראה כי טסלה מנסה להעלות את הדרישה למכוניות המיוצרות במפעל הגדול ביותר שלה, בשנגחאי, שכן לפי הדו"חות האחרונים שלה רבות מהן נשארו בחודשים האחרונים ללא קונים – גם בסין, וגם במדינות השכנות: יפן, קוריאה ואוסטרליה. לכן, גם בהן ירדו המחירים במקביל.
מה שגרם לנהגים למחות נגד הורדת המחיר הוא התזמון שלה, לאחר שכבר רכשו את הרכבים במחירים הקודמים. הם דרשו מהחברה התנצלות והחזר על ההפרש – אלא שאין שום סיכו שהבר יקרה. אחרת, יהווה הדבר תקדים עולמי שיאפשר לכל מי שרכש מוצר שמחירו ירד מאוחר יותר לדרוש באופן רטרואקטיבי לשלם עליו את המחיר המאוחר יותר.
מחאה דומה אירעה בספטמבר 2007, לאחר שאפל חתכה את מחיר האייפון המקורי ב-200 דולר חודשיים לאחר השקתו. לאחר שסטיב ג'ובס עצמו קיבל "מאות מיילים זועמים", לדבריו, הוא הציע לאוהדים הזועמים 100 דולר (מחצית מההפרש) בקרדיטים לרכישת שירותים נוספים מאפל (חנות האפליקציות לא היתה אז – האפשרויות היו בעיקר שירים וסרטים מאייטיונז).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה