רכב

איפה מכוניות טסלה זולות יותר ב-40%?

טסלה מורידה מחירים בסין בפעם השניה בתוך שלושה חודשים. זה הפער במחירי המכונית החשמלית בין סין לארה"ב
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
טסלה הורידה את המחירים של כמה כלי רכב בסין ביותר מ-40% בהשוואה למחיר המדבקה שלהם בארה"ב, כאשר יצרנית הרכב החשמלית של אילון מאסק מגיבה לביקוש ההולך ופוחת באזור.
לאחר סבב הנחות חדש שנחשף השבוע, גרסת הבסיס של רכב השטח דגם Y של טסלה זמינה בסין תמורת סכום שווה ערך ל-37,875 דולר - הנחה של 43% בהשוואה לדגם Y הזול ביותר במבצע בארה"ב, כך דיווח בלומברג ביום שישי. המחיר החדש בסין מהווה הנחה של 10% מגובהו הקודם.
בנוסף, טסלה קיצצה את מחירה לגרסה הבסיסית של ספינת הדגל שלה, דגם 3 בסין ב-10% לסכום שווה ערך לכ-33,575 דולר. הדגם 3 יקר כיום בכ-30% בארה"ב. טסלה גם הורידה מחירים עבור כלי רכב ביפן, דרום קוריאה ואוסטרליה, מאחר והיא מנסה להגביר את הביקוש ולהתגבר על התחרות בשוק הרכב החשמלי. 
הקיצוצים האחרונים נחשפו ימים לאחר שטסלה הבהילה את המשקיעים בדיווח על מספרי משלוח רכבים ברבעון הרביעי שנפלו מהציפיות של וול סטריט. 405,278 מסירות הרכב היו שיא אישי אך עדיין היו מתחת ל-432,117 שציפו האנליסטים.
למרות החדשות, מניית טסלה עלתה ב-2.5% ביום שישי. מניית החברה מתחילה קשה את השנה לאחר שרשמה ירידה של 65% בשנת 2022 - הביצועים השנתיים הגרועים ביותר שלה.

בפוסט בפלטפורמת המדיה החברתית הסינית Weibo, סגנית נשיא טסלה, גרייס טאו, אמרה כי ההנחות הן תוצאה של חידושים הנדסיים וקריאות מבייג'ין להגביר את הפיתוח הכלכלי.
בכירי טסלה התמודדו עם חודשים של קשיים בשרשרת האספקה, במיוחד בסין, שם עלייה במקרי הקורונה אילצה את החברה לסגור זמנית את הייצור במפעל מרכזי בשנחאי.
במקומות אחרים, המשקיעים בטסלה התעצבנו כאשר מאסק הקדיש יותר מזמנו ומרצו לניהול טוויטר. אנליסטים טוענים שהמהלכים השנויים במחלוקת של מאסק בטוויטר, כולל סבבי פיטורים, צעדי קיצוץ בעלויות ועוד, הפכו לנטל על מניית טסלה.
בשבוע שעבר חתכו כמה חברות בוול סטריט את יעדי המחירים שלהן עבור טסלה בתגובה לדו"ח הפושר. המספרים הרבעוניים של טסלה נבדקים מקרוב מכיוון שהם האינדיקציה הקרובה ביותר למכירות יחידות בפועל שחושפת החברה.
"הביקוש הכולל מתחיל להיסדק מעט עבור טסלה והחברה תצטרך להתאים ולקצץ יותר במחירים, במיוחד בסין שנותרה המפתח לסיפור הצמיחה", אמר אנליסט וודבוש, דניאל איבס, בהערה ללקוחות.
גם המחיר של רכבי טסלה משומשים החל לרדת, וצנח ב-17% משיא של 67,297 דולר ביולי ל-55,754 דולר בנובמבר, על פי דיווח של רויטרס לאחרונה. במהלך אותו טווח, המחיר הכולל של מכוניות משומשות ירד רק ב-4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה