רכב

עיצוב חדש של תאורת האופנוע יכול להציל חיים

מחקר חדש חושף כי הגדלת גופי התאורה בחזיתו של האופנוע עשויה להקטין משמעותית את זמן התגובה של הנהג שנוסע מול האופנוע ובכך יהיה ניתן למנוע תאונות דרכים רבות
מערכת ice | 
אופנוע קוואסאקי נינג'ה (צילום אתר מטרו)
למרות שבמיוחד במדינות פקוקות ובעלות תחבורה ציבורית פחות מיעילה, כמו בארצנו הקטנה, האופנועים הם פתרון יעיל ונוח למדיי אין ספק כי הם כלי תחבורה מסוכן. על פי נתונים מארה"ב, הסיכוי של נהג אופנוע להיהרג בתאונת דרכים היא פי 27 מאשר נהג ברכב פרטי רגיל. יחד עם זאת, נדמה כי הנתון הזה עתיד להשתנות תודות למחקר חדש שישנה את התאורה של האופנוע.
מחקר חדש מאוניברסיטת רייס בטקסס הציג לאחרונה דגם תיאורטי חדש של אופנוע אשר לו תצוגת תאורה קדמית חדשה לגמרי שאמורה לשנות את מידת הבטיחות של השימוש בו בשעות הלילה. בדגם החדש ישנם שישה גופי תאורה בצד הקדמי של כלי הרכב, לכל אורכו. מטרת התאורה המוגברת היא לסייע לכלי רכב אחרים לזהות את האופנוע בזמן מועט יותר.
כמו כן, זיהוי של האופנוע במסגרת זמן תגובה קצר יותר הוא לא המטרה העיקרית, ומטרת החוקרים הייתה לאפשר לאופנוע להיות מזוהה גם בגודלו היחסי, על מנת שחלק מתגובת הנהג שמזהה את כלי הרכב יוכל לדעת להימנע ממנו ביעילות. 
אכן, על פי תוצאות המחקר, שכלל 35 אנשים בטווח רחב של גילאים, ככל שהוספו יותר גופי תאורה לקדמת האופנוע, כך זמן התגובה התקצר והחוקרים ציינו כי זמן תגובה שמוקטן גם בפחות משנייה עושה את כל ההבדל בין חיים ומוות. 
כזכור, לאחרונה ממש כאן בארץ זכינו לראות עד כמה מסוכן כלי הרכב הקטן הזה, לאחר שהשחקן נירו לוי נפגע קשה בתאונת דרכים בתל אביב, לאחר שרכב התנגש בו בצומת. למרבה המזל ולמרות הניתוחים הקשים, לאחרונה לוי שוחרר מבית החולים וצפוי לבצע שיקום מלא עם הזמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה