רכב

הביקוש למכוניות חשמליות מזנק – ומחיר הליתיום משתולל

העולם מתנתק מהדלק ועובר לרכבים חשמליים, ובהתאם מחיר הליתיום – החומר המשמש לסוללות – מרקיע שחקים וצפוי להמשיך לעלות עוד יותר
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום freepik)
מי יעצור את העלייה במחירי הליתיום? הביקוש העולמי לרכבים החשמליים מקפיץ את מחירי הליתיום - חומר הסוללות העיקרי המשמש להנעת מכוניות חשמליות – והסוף לא נראה באופק.

סוכנות בלומברג מדווחת כי מחיר ליתיום קרבונט הגיע לשיא חדש של 500,500 יואן (71,315 דולר) לטון בסין, על פי נתוני Asian Metal Inc. המחירים גדלו יותר מפי שלושה בשנה החולפת, והעלו את עלות הסוללות בשימוש בכלי רכב חשמליים. הביקוש העצום לכלי רכב חשמליים צובר תאוצה על רקע המגמה העולמית להפחית בצריכת דלקים מאובנים. איגוד מכוניות הנוסעים הסיני העלה את תחזית המכירות של רכבים חשמליים לשיא של 6 מיליון השנה, כפול מהמכירות ב-2021, בעוד שצריכת הסוללה במדינה גם היא עשויה להכפיל את עצמה.
בנוסף, משבר אנרגיה במהלך חודש אוגוסט במחוז סצ'ואן – שם מיוצר יותר מחמישית מייצור הליתיום בסין - גרם לשבועיים של הפסקות חשמל, שהפריעו לאספקה בשוק סחוט ממילא.
חברת המחקר Rystad Energy מדווחת כי הייצור והמכירות של רכבי פנאי שמרו על יציבות בחודשים האחרונים, אולם יש חשש שמשבר החשמל של סין עלול לחזור בחורף הקרוב, כאשר הביקוש לחימום יעלה. "זה עלול להוביל למחסור חדש בחשמל ולפגוע בפעילות הליתיום", נכתב, בתקווה שהמחירים יישארו יציבים עד סוף השנה.
 
ממשלת סין עוקבת אחר ההתפתחויות ופנתה לחברות המובילות בבקשה לסייע בייצוב המחירים, על פי משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע. הפנייה כללה בקשה שהיצרנים ימתנו את המחירים בהתאם לעלויות הייצור, והממשלה מצדה תנקוט צעדים לייצוב היבוא וקידום המיחזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה