רכב

פרארי 296GTB הראשונה נוחתת בישראל: זה המחיר שתשלמו עבורה

סמלת, יבואנית פרארי בישראל, משיקה לראשונה בארץ את פרארי 296GTB, הדגם הראשון שנחת בישראל בעל עוצמה של 830 כ"ס ובשווי של למעלה מ-2.9 מיליון שקל כולל תוספות ייחודיות
מערכת ice |  1
פרארי (צילום איתן מתאו קגיה)
סמלת קיימה אמש (שלישי) אירוע השקה חגיגי ללקוחות מותג פרארי בישראל במהלכו נחשף לראשונה פרארי GTB 296 הראשונה בישראל. הרכב הראשון שנחת בישראל, מתוך 7 הזמנות שבוצעו עד כה, מוערך בשווי של למעלה מ-2.9 מיליון שקל כולל תוספות וביניהן: צבע השקה מיוחד- אדום אימולה (על שם מסלול המרוצים), חישוקים קלים בעיצוב מיוחד בצבע אפור מט, מערכת שמע מיוחדת של JBL  ועוד.
הדגם החדש מציג לראשונה מנוע V6 חדש לחלוטין ומתקדם בשילוב עם מנוע חשמלי להספק משולב אדיר של 830 כ"ס. עם התכנון של הדגם החדש, פרארי החליטה לעצב ולתכנן מחדש את מכוניות הספורט שלה, המהוות שושלת ארוכה ומפורסמת ולייצר קונספט חדש לחלוטין שמייצג את החידושים הטכנולוגיים של החברה. מחלקת העיצוב של פרארי שמו לעצמם למטרה לייצר מכונית קופה עם מנוע מרכזי בעיצוב חדש, כשההשראה המשפחתית נלקחת מדגמי עבר כמו ה- J50 וה- 250 LM משנות ה-60. ביחד עם התכנון האווירודינמי המתקדם של הרכב, נוצר מראה חדש, ייחודי, מודרני ומרענן למכוניות הספורט החדשות של המותג.

החזית העוצמתית כוללת פתחי אוורור אלגנטיים לצורך קירור מערכות הרכב (מנוע בנזין, מערכת חשמלית, בלמים) ביחד עם פנסים צרים ופנסי DRL דקיקים דמויי תכשיט. קורות A של הרכב שחורות ונותנות מראה אחיד ביחד עם השמשה הקדמית והחלונות. מפצל האוויר התלוי הייחודי מקדימה, ה- Tea Tray, לקוח מעולם מכוניות המרוץ ומאפשר חלוקת אוויר מושלמת. צדי הרכב מאופיינים בקוו אחיד שממשיך את צדי הפגוש הקדמי ומסתיים בפתחי האוורור האחוריים, אשר לקוחים מה- 250LM האגדית. מכסה המנוע האחורי, העשוי זכוכית ומכיל קימורים מורכבים ביותר, כולל במרכזו פתח ניקוז אוויר חם בצבע הרכב, מחווה לפרארי טסטרוסה ו- F355. מאחור, מבנה ה- Kamm Tail של הפגוש האחורי, מאופיין ביחידות התאורה הצרות ויציאת האגזוז המרכזית אשר יוצרים מראה מודרני ומורכב שלא נראה כמותו במכוניות הקופה של פרארי הרבה שנים. בין הפנסים חבוי גם ספוילר אחורי אקטיבי שמהווה חלק אינטגרלי מהפגוש. 
בתכנון הדינאמיות של הרכב החדש פרארי ביצעה מגוון שינויים ביניהם: תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס"מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק"ג/כ"ס של 1.77 ק"ג לכל כ"ס.  פיתוחים חדשים לשלדה הם ה- ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים והתנהגות כיפית ומהנה לנהיגה. השדרוג שלל הבלמים הבלמים ל-Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב) יצרו רכב קל ומרגש בכל פניה. ללקוחות שירצו לשדרג את ה-GTB 296 לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.
שי פלדמן, מנכ"ל סמלת: "שנת 2021 הייתה שנת שיא בפעילות פרארי בישראל עם למעלה מ-34 הזמנות חדשות ושיא מקומי של 16 רישויים חדשים ואנו רואים את הביקוש גובר. קהילת לקוחות פרארי ישראל גדלה משנה לשנה ואיתה צומח הביקוש לדגמים החדישים והמתקדמים ביותר שיש למותג היוקרה האיטלקי להציע. אנחנו בסמלת יבואני מזראטי, ג'יפ, סובארו,  אלפא רומיאו ופיאט, נמשיך  להוביל בתחום רכבי היוקרה בישראל ולייבא את  הדגמים החדישים ביותר עבור לקוחותינו. אני בטוח שיחד עם המשך צמיחת מותג פרארי בשוק העולמי נמשיך לצמוח גם בשוק הישראלי ולהיות מותג יוקרה מוביל וחזק בארץ".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקנות אוטו כזה במדינה מלאה פקקים
    אזרח 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנגמרת תוך 3 שעות... בזבוז.
    סגור