רכב

אזהרה חמורה לנהגים: החלק בתחתית הרכב שלכם בסכנת גניבה

אזהרה לנהגים: בעקבות המלחמה ברוסיה מחיר הפלדיום עולה, והחלק מתחת לרכב שלכם בסיכון גבוה יותר לגניבה 
מערכת ice |  2
ממיר קטליטי (צילום WOODTV8 יוטיוב)
בעוד המלחמה באוקראינה נמשכת, סנקציות נוקשות נגד רוסיה מובילות לזינוק מחירים על סחורות שמיוצרות במדינה בעלת השטח בגדול בעולם. כל עלייה כזו עשויה להעמיד את המכוניות שלכם בסיכון מול גנבי הממירים הקטליטיים.
רוסיה היא היצרנית המובילה בעולם של פלדיום, והמתכת היקרה היא מרכיב מרכזי בייצור של ממירים קטליטיים. לעתים קרובות גנבי מתכות מכוונים לחלק המבוקש הזה במכוניות מכיוון שניתן למכור אותו ביוקר, ומשטרת ישראל כבר תפסה כמה נוכלים שמסוגלים להיכנס מתחת לרכב, לנסר את הממיר ותוך דקות להיעלם משם.

ממירים קטליטיים גנובים שנתפסו ע"י המשטרה (דוברות משטרת ישראל)
הממיר הקטליטי הוא חלק צינורי המורכב על מערכת הפליטה של המכונית, ומהווה מקום לתגובה כימית שבה שאריות פחמימניות מתהליך הבעירה נשרפות עד תום, על מנת להקטין את זיהום האוויר. רכב עם ממיר קטליטי מזהם עד פי 10 פחות מאשר רכב ללא ממיר. הממיר הקטליטי מורכב בדרך כלל בין סעפת הפליטה לדוד העמעם המרכזי, ובנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי דמוי חלת דבש המצופה בזרזים שונים.
החל משנת 2020 מדווחים בעולם מקרים רבים של גניבת ממירים קטליטיים ממכוניות חונות. הגנבים מרימים את המכונית על מגבה מכני (ג'ק), וחותכים באמצעות מסור דיסק את הממיר, לפעמים תוך דקות ספורות. הממיר מכיל מתכות כמו רודיום, שהוא יקר יותר מזהב, ופלדיום, וניתן למכור אותו באלפי שקלים. כאמור, בעקבות המלחמה באירופה מחירו עלה עוד יותר, וכל יום שמוטלות עוד סנקציות כלכליות על רוסיה, המחיר עלול לטפס עוד.
כאמור, ככל שהמחיר עולה גם סכנת הגניבות משמעותית יותר, ולפעמים רכב שנגנב אצלו הממיר יהיה יותר משתלם להחליף רכב מאשר לקנות ממיר חדש, מהסיבה שמחיר של ממיר מקורי עבור הרכב נע בן 10,000 ל-20,000 שקל, יש גם ממירים חלופיים במחיר של כ-5,000 שקל, אך הוא יחזיק מעמד פחות זמן ויידרש להחלפה.
מכת הגניבות לא קיימת רק בישראל כמובן, ובעולם כבר סימנו את הרכבים שבהם החומר קיים בכמות גבוהה ולכן הסיכון לגניבה אצלם יותר גבוה: סובארו וטויוטה. בממירים הקטליטיים של שני הרכבים הללו קיימת כמות חומר גבוהה של פלדיום. ישנן גם דרכים להגן על הממיר הקטליטי, לדוגמא בעלי רכב שמתקינים עליו כלוב מפני חיתוך.
 גנבים באמריקה מוציאים ממיר מרכב תוך 90 שניות
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בול שיט אין קשר למלחמה ברוסיה
    ארנון 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גניבת הפלדיום מתבצעת כבר זמן רב בגלל עלויוליו הגבוהות, עוד זמן רב לפני שרוסיה חשבה לפתוח במלחמה כלשהי. אמת היא שיש גל רציני של פירוקים כאלה, והמשטרה, לא ממש מגיבה, אבל כל זה קורה כבר שנתיים שלוש, מאז מישהו מצא אפשרות להשיג בזול, מתכת יקרה, ולמחזר אותה לשוק בצרה. שימו לב למגרשי חניה ציבוריים כמו הרב מכר, והחניון מול יס פלאנט ברשל"צ , שם גל הגניבות גדול מאוד, ואחרי גניבה כזו - בד"כ צריך פינוי בגרר !!!
    סגור
  • גנבו לי ממיר קטליטי מהרכב
    משה 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי בטיול לצפון. בזמן חניית לילה גנבו את הממיר הקטליטי. מרגע זה לא ניתן לנסוע עם הרכב. איזו עוגמת נפש. הטיול נעצר והיינו צריכים לדאוג לגרירת הרכב למוסך במרכז, ולהסעת המשפחה למרכז. היה סיוט.
    סגור