רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: הרכבת בעסקה של כ-2 מיליארד שקל
קבוצת Jtrain שמורכבת מדניה סיבוס ודן, שזכתה במכרז לבניית הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, חתמה על הסכם עם ספקית הקרונות CRRC הסינית, שתספק קרונות לבניית הקו הכחול בשווי של 500 מיליון אירו, זאת אחרי ששתי חברות פרשו. כעת, נשאלת השאלה האם הממשלה תתערב, שכן בממשל האמריקאי הכניסו את CRRC לרשימה השחורה
מהפכה של ממש בדרך לתחבורה הציבורית בישראל, אחרי שנודע כי קבוצת Jtrain שמורכבת מדניה סיבוס ודן, שזכתה במכרז לבניית הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, בדרך לעסקה מטורפת בשווי של כמעט 2 מיליארד שקל.
על פי הדיווח היום (חמישי) ב"כלכליסט", קבוצת Jtrain חתמה על הסכם עם ספקית הקרונות CRRC הסינית, יצרנית הקרונות הגדולה ביותר בעולם, שסיפקה את הקרונות לקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, זאת במטרה שתספק לקו הכחול שנבנה בימים אלו במתווה הרכבת הקלה בירושלים, קרונות בשווי של חצי מיליארד אירו.
כזכור, לפני כחצי שנה חברת Pesa הפולנית החליטה לעזוב את הפרויקט שלה בירושלים, אחרי שכבר נסגר מולה שתספק בעצמה את הקרונות לקו הכחול, זאת בשל קשיים כלכליים ועליית פרמיית הסיכון של ישראל כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל".
כעת, נשאלת השאלה האם הממשלה תתערב, אחרי שעל פי הדיווח היא עודכנה על המהלך. כידוע, יצרנית הקרונות הסינית נמצאת ברשימה השחורה של הממשלה האמריקנית, בשם הגדרתה "חברה צבאית סינית".
תושבי ירושלים מחכים בציפייה לפתיחתו של הקו הכחול, שעלותו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל, ויצטרף לקו האדום שכבר פעיל כעת ולקו הירוק שהעבודות עליו צפויות להסתיים בשנתיים הקרובות. אלא שבעקבות המהלך הדרמטי של החברה הפולנית, חל עיכוב נוסף בבנייה.
עוד ב-
מוקדם יותר השנה נודע כי החברה הספרדית קומוסה, שהייתה אמורה גם היא לקחת חלק בבנייה, פרשה בשל לחצים פוליטיים ברקע המלחמה. כחודש מאוחר יותר, גם החברה הפולנית החליטה לנטוש את הפרויקט, וכעת נראה כי אין מנוס מלחתום על העסקה מול החברה הסינית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה