רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית? המוניות המעופפות בדרך לקבל אישור

רשות התעופה הפדרלית פרסמה את התקנות המאפשרות לכלי טיס חשמליים להפוך לעתיד התעופה: ישמשו למגוון שירותים כמו מוניות אוויריות, משלוחים וחילוצים
מערכת ice | 
צילום Wisk
רשות התעופה הפדרלית (FAA) פרסמה תקנות סופיות עבור כלי טיס חשמליים הממריאים ונוחתים בצורה אנכית, שתהיינה לדבריהם הדרך לעתיד התעופה. מדובר בקטגוריה חדשה של כלי טיס, הראשונה מאז הוצגו המסוקים בשנת 1940, שתשמש למגוון שירותים כגון מוניות אוויריות, משלוחים אוויריים וחילוצים.
לפי CNN, במסגרת התקנות, ה-FAA קובעת הנחיות להכשרת טייסים ודורשת רמות מינימליות של גובה מינימלי בטוח וראות. מנהל ה-FDA, מייק וויטקר, ציין כי “זהו שינוי היסטורי שיאפשר את הרחבת פעולות התעופה המתקדמת בעתיד”.
 
כלי הטיס המוגדרים כ-eVTOL, מסוגלים להמריא ולנחות כמו מסוקים, אך לטוס כמו מטוסים. חברות רבות כמו Joby Aviation ו-Archer מתכננות להשיק שירותי מוניות אוויריות בשנים הקרובות. עם זאת, בשנת 2022 ה-FDA שינה את הכיוונים והחליט על הצורך בהסמכה תחת קטגוריה חדשה.
לפי התקנות החדשות, יידרשו טייסים לעבור הכשרה מיוחדת, ואפילו יוכלו להשתמש באותו סט בקרים לטיסה, בניגוד לדרישות הקודמות שדרשו שני סטים. כיום, אין עדיין כלי טיס חשמליים פועלים מסחרית בארצות הברית, אך חברות רבות בדרך להשגת האישורים הנדרשים. 

“התקנות שפורסמו היום יבטיחו שארה"ב תמשיך לשמור על תפקיד מרכזי בפיתוח טיסה נקייה,” אמר ג'ו-בן ביורט, מייסד ומנכ"ל Joby.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה