רכב

מכה לבעלי הרכבים בישראל: זו הגזירה הקשה שעומדת לנחות על הנהגים

משרד האוצר עומד להנחית מכה קשה מאוד על בעלי הרכבים החשמליים בישראל, כאשר הוא בוחן בימים אלו לבטל את התקציב לעידוד הקמת תחנות טעינה ציבוריות מהירות, במסגרת הצעדים אותם הוא מתכנן להקטנת הגירעון שנוצר בישראל
מערכת ice | 
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
משרד האוצר בראשותו של השר בצלאל סמוטריץ', עומד להנחית מכה קשה מאוד על בעלי הרכבים החשמליים בישראל, כאשר הוא בוחן בימים אלו לבטל את התקציב לעידוד הקמת תחנות טעינה ציבוריות מהירות, במסגרת הצעדים אותם הוא מתכנן להקטנת הגירעון שנוצר בישראל.
על פי דיווח היום (שלישי) ב"גלובס", בחוק ההסדרים לשנת 2025 התקציב שהוקצה לטובת עידוד הקמת תחנות טעינה ציבוריות מהירות עומד על 100 מיליון שקל, והמהלך אמור היה להקל על בעלי הרכבים החשמליים להטעין את רכבם, אלא שהכסף מעולם לא עבר וכעת כאמור האוצר מתכנן לבטל את אותו סבסוד.
המהלך של משרד האוצר מתווסף למכה הגדולה שצפויה לנחות על הנהגים בישראל במהלך חודש ינואר 2025, כאשר המכוניות החדשות, לרבות חשמליות והיברידיות, יעלו משמעותית במחיר. כיום מוטל מס קנייה של 83% על כל רכב שמיובא לישראל. בהתאם לזיהום האוויר, ניתן להגיע להנחה של עד 17 אלף שקל אם מדובר ברכב שכמעט ואינו מזהם. רק רכב שמזהם ברמה של 5 לא זוכה כלל להטבה על חלק מהמס.
כיום מס הקנייה על רכב חשמלי עומד על 35%, לפחות מחודש ינואר האחרון. המס עתיד לזנק בינואר הקרוב ל־45%, לצד הטלת מס נסועה מינואר 2026. לדברי גורמים בשירותי המכס: "היבואנים כבר נערכים ליצוא של מכוניות חשמליות סיניות לאירופה. האפקט הראשון שיורגש כתוצאה מכך יהיה פגיעה ביבוא של רכב חשמלי בדצמבר, שעליו מתבסס כל ענף הרכב הישראלי למשך שנה שלמה", המטרה של היבואנים היא לשחרר את הרכבים מהמכס בטרם חודש ינואר הקרוב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה