רכב

תחנת הרכבת החדשה בסכנה? מאבק על המיקום מצית סערה

עיריית הרצליה טוענת כי המיקום החדש של תחנת המטרו בקו 1M בין רעננה להרצליה, פוגע בנגישות התחנה לתושבי צפון העיר ומרחיק אותה מתחנת הרכבת רעננה מערב. לטענתם, המרחק בין תחנת המטרו לרכבת גדל מ-30 מטר ל-150 מטר, דבר שעלול להפחית את מספר המשתמשים
מערכת ice | 
עבודות הרכבת הקלה בגוש דן (צילום משה שי/פלאש 90)
המאבק על מיקום תחנת המטרו בקו 1M בין רעננה להרצליה מתחדש, כאשר התוואי החדש שנקבע לפני כשנה מעורר מחלוקת בין שתי הערים. התוואי המעודכן מקרב את התחנה לבית החולים השיקומי בית לוינשטיין ברעננה, מהלך שזוכה לתמיכה מצד עיריית רעננה וארגון נכי צה"ל, אך מעורר התנגדות בהרצליה.
עיריית הרצליה טוענת כי המיקום החדש פוגע בנגישות התחנה לתושבי צפון העיר ומרחיק אותה מתחנת הרכבת רעננה מערב. לטענתם, המרחק בין תחנת המטרו לרכבת גדל מ-30 מטר ל-150 מטר, דבר שעלול להפחית את מספר המשתמשים. בנוסף, הרצליה מדגישה את תוכניות הפיתוח העתידיות בצפון העיר, כולל התחדשות עירונית בשכונת יד התשעה, שצפויה להגדיל משמעותית את מספר התושבים באזור.

מנגד, רעננה תומכת במיקום החדש, המשרת לא רק את בית לוינשטיין אלא גם את תושבי האזור ואת שכונת כפר בתיה המתפתחת. מהנדס העיר רעננה מדגיש את החשיבות החברתית של הנגשת בית החולים השיקומי לציבור, במיוחד לאור הגידול הצפוי במספר המיטות והעובדים בבית החולים בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
ארגון נכי צה"ל מצטרף לתמיכה במיקום החדש, ואף קורא לקרב את התחנה עוד יותר לבית החולים. הארגון מציין את המספר הגבוה של פצועים חדשים ממלחמת חרבות ברזל, רבים מהם מאושפזים בבית לוינשטיין, כסיבה נוספת לחשיבות הנגישות המיטבית לבית החולים.
המאבק על מיקום התחנה משקף את האתגרים בתכנון תחבורה ציבורית במטרופולין צפוף, כאשר כל עיר מנסה למקסם את התועלת עבור תושביה. ההחלטה הסופית תצטרך לאזן בין צרכי הנגישות של אוכלוסיות מיוחדות, תוכניות פיתוח עתידיות, ויעילות מערכת התחבורה הציבורית כולה. בעוד שהדיון ממשיך, ברור כי לכל החלטה תהיה השפעה משמעותית על התפתחות האזור בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה