רכב
רכבת ישראל לקראת העומס הכבד: השדרוג הענק החל לפעול היום
כחלק מההערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ- 70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ- 200 מיליון נסיעות בשנת 2030, היום החלו להפעיל ברכבת ישראל את הרכבות החדשות המציגות שיפור משמעותי בקיבולת. לרכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) החדשות יש עשרה קרונות וקיבולת של 1,300 מקומות ישיבה
משרד התחבורה ורכבת ישראל פרסמו היום (רביעי), כי הנוסעים ברכבת זכו היום להיות חלק מנסיעתן הראשונה של רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות), עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה, אותן החלו להפעיל.
הפעלת הרכבות החדשות מהווה רק שלב נוסף בהיערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ- 70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ- 200 מיליון נסיעות בשנת 2030, וכ- 300 מיליון נסיעות בשנת 2040. רכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) מופעלות מזה מספר שנים בתצורה של שבעה ושמונה קרונות.
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
לאחרונה, עם הגידול המבורך בכמות הנוסעים ברכבת, והרצון לשיפור השירות והורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות. עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים.
לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ- 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון.
סה"כ מופעלים מידי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות.
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל'), מירי רגב: "דווקא בתקופה המאתגרת הזו, שעה שחיילנו האמיצים נלחמים ממש בשעות אלו בכל הגזרות, אנחנו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחייבים לעשות הכל כדי לשמור על רציפות תפקודית ביבשה, באוויר ובים. לרכבת ישראל יש חשיבות עצומה במשימה הזו ואני מודה ליו״ר ולמנכ״ל על עבודתם המסורה בימים אלו ועל הפעלת הרכבות מהדגמים החדישים ביותר הקיימים בעולם. הציבור הישראלי מביע את אמונו מדי יום ברכבת ישראל ומספר הנוסעים בה גדל בהתמדה. ברוח החדשנות של המשרד אישרנו את הפעלת הקרונות החדישים והרכש הנוסף על מנת לאפשר נסיעה שקטה בטוחה ונקייה בצד שמירה על איכות החיים ואיכות הסביבה. נמשיך לרשת את מדינת ישראל מקריית שמונה עד אילת ברשת רכבות יעילה וחדשנית".
צילום: רכבת ישראל
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "זו בשורה גדול לכל המשתמשים בשירותי רכבת ישראל. ברוח חזון השרה 'מחברים את ישראל' ורפורמת 'צדק תחבורתי' אנחנו נמשיך לעודד את הציבור לוותר על הרכב הפרטי ולהשתמש בשירותי הרכבות והתחבורה הציבורית. בעזרת הרכבות והקרונות החדישים האלו אזרחים רבים יוכלו ולהתגבר על עומסי התנועה ולהגיע במהירות ובנוחות למחוז חפצם. באמצעים הטכנולוגיים הקיימים כיום יכולים הנוסעים גם להנות מנסיעה בטוחה ושקטה וגם לנצל זמן יקר בהגעה ממקום למקום".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: “בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, והחלטת דירקטוריון הרכבת, אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית. לאחרונה אישרנו בדירקטוריון הרכבת רכש נוסף, אשר ימשיכו את מגמת שיפור השירות."
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "בזכות שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועבודה מסורה של אנשי הרכבת אנו ממשיכים במגמת הארכת הרכבות הקיימות לשמונה, עשרה, ו-12 קרונות. הארכת הרכבות מוסיפה מידי יום אלפי מקומות ישיבה בכלל הרשת הרכבתית, ומאפשרת שיפור משמעותי בשירות הרכבתי, הבא לידי ביטוי הן בהורדת העומסים ברכבות, והגדלת היצע מקומות הישיבה, והן בשיפור הדיוק הרכבתי בכל הארץ. לצד פיתוח תשתיות המסילה המואץ, הארכת רכבות קיימות, ושילוב טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכות איתות וחישמול, יאפשר לנו להיערך למתן שירות רכבתי איכותי בעשורים הקרובים, בהם מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.חשמולשמישהו יספר להם 08/2024/24הגב לתגובה זו0 0שמישהו יספר להם שפרויקט החשמול תקוע.. מה יעשו עם קרונות שלא מתאימים למסילה. עושק הציבורסגור
-
12.בקשה להארכת זמני הגעת הרכבת לכרמיאל בסופשבוקי 08/2024/22הגב לתגובה זו0 0פניה זו למנכל רכבת ישראל אפשר לשפר את נצילות מערך הרכבת לצפון בסופש על ידח הארכת שעות פעילות הרכבת עד לכניסת השבת גם כך הרכבות המסיימות נסיעתן בכרמיאל חונות שם בסופש ועד צאת השבת.כך תתאפשר הגעה ברכבת לצפון כך תתאפשר חזרה של משתמשי ההרכבת צפונה שעתיים מאוחר יותר מכפי הקיים כיוםלפחוסגור
-
11.רכבות בשבתגרי 08/2024/22הגב לתגובה זו1 0אם יפעילו רכבות בשבת כל הטסים יוכלו להגיע לנתב"ג בקלות.סגור
-
10.הבעיה היא לא הכמות, היא התדירותללל 08/2024/21הגב לתגובה זו8 0להתייבש חצי שעה בתחנה כדי לעלות לרכבת מפוצצת, הבעיה היא התדירות המועטה של הרכבות. למה בקווים מרכזיים כמו תל אביב-אשקלון שיש עשרות אלפי נוסעים ביום צריך לצאת פעם בחצי שעה?סגור
-
9.50% מהמושבים תפוסים על ידי תיקיםדוד 08/2024/21הגב לתגובה זו1 0ובעלים לא טורחים להזיז אותם לפנות מקום בנוסף אנשים שרועים עם רגליים על המושבים בלי בושה ולא מפנים מקום. מלא קורקינטים תקועים במעברים וזו סכנת נפשות שאנשים נתקלים בהם ונופלים הפקחים בקושי נראים כדי לעשות סדר בבלגןסגור
- טען עוד
-
8.הנושא החשוב ביותר הוא הנוסע הישראלי המכוערחליק משמות 08/2024/21הגב לתגובה זו2 1הגורם שמבריח אנשים מהתחבורה הציבורית זה האספסוף הישראלי שמתפרע ומטנף כל קרון רכבת וכל אולם נוסעים. צעקות , הנחת רגליים עם נעליים ובלי נעליים על הריפוד של המושבים , אכילת מזון כמו חזירים בתוך הקרונות , נרדמים ונוחרים נחירות , משתעליםסגור
-
7.שלמה רחימובקאופמן יוסף 08/2024/21הגב לתגובה זו0 0נהג קטר במספר1סגור
-
6.הקרונות של סימנס פחגיא 08/2024/21הגב לתגובה זו0 1שערורייה שהביאו אותם, ועוד מעיזים להביא עוד מהכיס שלנו!!! קרונות צפופים עם מעט מקומות ישיבה!! בנוסף הנסיעה רועדת כמו ברכבת בדלהי! בושה של מיליארדים!סגור
-
5.מה חדשנוסע מתמיד 08/2024/21הגב לתגובה זו2 0אני נסעתי ברכבת מחדרה למרכז הרכבת היא כבר דו קומתית ואין מקום לשבת כל המסדרונות מלאים באנשים שעומדים אם יש מקום לשבת על המדרגות אני אומר תודה. מציין שזו התחנה הראשונה של הרכבת, היא מתחילה בבנימינה ומגיעה לחדרה כבר עמוסה מאוד. הפתרון הוא הגדלת כמות הרכבת והגברת התדירות רק פעם בשעה יש רכבת מהירה שמגיע לת''א ב37 דק' במקום 10-15 דק' יותר.סגור
-
4.עברית כהלכהעוץ לי 08/2024/21הגב לתגובה זו6 1שניים עשר קרונות ולא שתים עשרהסגור
-
3.זה דגם של תאגיד בומברדייה, שבבעלות אלסטוםאפ 08/2024/21הגב לתגובה זו3 0אלה לא קרונות חדשים ככה אין שדרוג לנוסע, רק במספר המקומות ברכבת, שגם הוא לא מספיק לשעות העומס. חוץ מזה שברוב התחנות הרציפים לא מספיק ארוכים לשמונה קרונות, ככה שבעשרה קרונות בחלק גדול מהתחנות הקרונות הקיצוניים לא מגיעים לרציף, מה שאומר שזמן הירידה והעלייה בתחנה יגדל (יותר אנשים על אותו מספר דלתות) ובהתאם יגדלו האיחורים, כי הרכבות ממתינות מספיק זמן רק בתחנות תל אביב, ובשאר התחנות הן מתעכבות. הרכבת הפעילה בעבר מערכים האלה עם שני קטרים, וזה מהלך שהיה צריך לקרות מזמן. מירי רגב מוזמנת לנסוע ברכבת יום יום ולהבין שאין אמון ברכבת, היא לא מספיק טובה, היא פשוט הכי טובה מבין האפשרויות הקיימות. הרכבת צריכה לרכוש דגמים חדשים שיש בהם מקום ל2,000 נוסעים ב12 קרונות בשביל לעמוד בהיקפי הנסיעות שהיא צופה, שכרגיל נמוכים יותר ממה שיקרה בפועלסגור
-
2.טעות בסוג הרכבתמתתיהו 08/2024/21הגב לתגובה זו3 0אלסטום הן הקרונות הכחולים החדשים. האדומים (ותיקים יותר) תוצרת בומברדיה הקנדית.סגור
-
1.הוסיפו שני קרונות. וואו. (ל"ת)נוסע וותיק 08/2024/21הגב לתגובה זו6 0סגור