רכב

רכבת ישראל לקראת העומס הכבד: השדרוג הענק החל לפעול היום

כחלק מההערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ- 70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ- 200 מיליון נסיעות בשנת 2030, היום החלו להפעיל ברכבת ישראל את הרכבות החדשות המציגות שיפור משמעותי בקיבולת. לרכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) החדשות יש עשרה קרונות וקיבולת של 1,300 מקומות ישיבה
מערכת ice |  13
רכבת ישראל (צילום רכבת ישראל)
משרד התחבורה ורכבת ישראל פרסמו היום (רביעי), כי הנוסעים ברכבת זכו היום להיות חלק מנסיעתן הראשונה של רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות), עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה, אותן החלו להפעיל.
הפעלת הרכבות החדשות מהווה רק שלב נוסף בהיערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ- 70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ- 200 מיליון נסיעות בשנת 2030, וכ- 300 מיליון נסיעות בשנת 2040. רכבות האלסטום (דו קומתיות אדומות) מופעלות מזה מספר שנים בתצורה של שבעה ושמונה קרונות. 
 
צילום: רכבת ישראל

לאחרונה, עם הגידול המבורך בכמות הנוסעים ברכבת, והרצון לשיפור השירות והורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות. עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים. 
לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ- 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון. 
סה"כ מופעלים מידי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות. 
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל'), מירי רגב: "דווקא בתקופה המאתגרת הזו, שעה שחיילנו האמיצים נלחמים ממש בשעות אלו בכל הגזרות, אנחנו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחייבים לעשות הכל כדי לשמור על רציפות תפקודית ביבשה, באוויר ובים. לרכבת ישראל יש חשיבות עצומה במשימה הזו ואני מודה ליו״ר ולמנכ״ל על עבודתם המסורה בימים אלו ועל הפעלת הרכבות מהדגמים החדישים ביותר הקיימים בעולם. הציבור הישראלי מביע את אמונו מדי יום ברכבת ישראל ומספר הנוסעים בה גדל בהתמדה. ברוח החדשנות של המשרד אישרנו את הפעלת הקרונות החדישים והרכש הנוסף על מנת לאפשר נסיעה שקטה בטוחה ונקייה בצד שמירה על איכות החיים ואיכות הסביבה. נמשיך לרשת את מדינת ישראל מקריית שמונה עד אילת ברשת רכבות יעילה וחדשנית".

צילום: רכבת ישראל
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "זו בשורה גדול לכל המשתמשים בשירותי רכבת ישראל. ברוח חזון השרה 'מחברים את ישראל' ורפורמת 'צדק תחבורתי' אנחנו נמשיך לעודד את הציבור לוותר על הרכב הפרטי ולהשתמש בשירותי הרכבות והתחבורה הציבורית. בעזרת הרכבות והקרונות החדישים האלו אזרחים רבים יוכלו ולהתגבר על עומסי התנועה ולהגיע במהירות ובנוחות למחוז חפצם. באמצעים הטכנולוגיים הקיימים כיום יכולים הנוסעים גם להנות מנסיעה בטוחה ושקטה  וגם לנצל זמן יקר בהגעה ממקום למקום".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: “בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, והחלטת דירקטוריון הרכבת, אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית. לאחרונה אישרנו בדירקטוריון הרכבת רכש נוסף, אשר ימשיכו את מגמת שיפור השירות." 

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "בזכות שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועבודה מסורה של אנשי הרכבת אנו ממשיכים במגמת הארכת הרכבות הקיימות לשמונה, עשרה, ו-12 קרונות. הארכת הרכבות מוסיפה מידי יום אלפי מקומות ישיבה בכלל הרשת הרכבתית, ומאפשרת שיפור משמעותי בשירות הרכבתי, הבא לידי ביטוי הן בהורדת העומסים ברכבות, והגדלת היצע מקומות הישיבה, והן בשיפור הדיוק הרכבתי בכל הארץ.  לצד פיתוח תשתיות המסילה המואץ, הארכת רכבות קיימות, ושילוב טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכות איתות וחישמול, יאפשר לנו להיערך למתן שירות רכבתי איכותי בעשורים הקרובים, בהם מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    חשמול
    שמישהו יספר להם 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמישהו יספר להם שפרויקט החשמול תקוע.. מה יעשו עם קרונות שלא מתאימים למסילה. עושק הציבור
    סגור
  • 12.
    בקשה להארכת זמני הגעת הרכבת לכרמיאל בסופש
    בוקי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פניה זו למנכל רכבת ישראל אפשר לשפר את נצילות מערך הרכבת לצפון בסופש על ידח הארכת שעות פעילות הרכבת עד לכניסת השבת גם כך הרכבות המסיימות נסיעתן בכרמיאל חונות שם בסופש ועד צאת השבת.כך תתאפשר הגעה ברכבת לצפון כך תתאפשר חזרה של משתמשי ההרכבת צפונה שעתיים מאוחר יותר מכפי הקיים כיוםלפחו
    סגור
  • 11.
    רכבות בשבת
    גרי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם יפעילו רכבות בשבת כל הטסים יוכלו להגיע לנתב"ג בקלות.
    סגור
  • 10.
    הבעיה היא לא הכמות, היא התדירות
    ללל 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    להתייבש חצי שעה בתחנה כדי לעלות לרכבת מפוצצת, הבעיה היא התדירות המועטה של הרכבות. למה בקווים מרכזיים כמו תל אביב-אשקלון שיש עשרות אלפי נוסעים ביום צריך לצאת פעם בחצי שעה?
    סגור
  • 9.
    50% מהמושבים תפוסים על ידי תיקים
    דוד 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובעלים לא טורחים להזיז אותם לפנות מקום בנוסף אנשים שרועים עם רגליים על המושבים בלי בושה ולא מפנים מקום. מלא קורקינטים תקועים במעברים וזו סכנת נפשות שאנשים נתקלים בהם ונופלים הפקחים בקושי נראים כדי לעשות סדר בבלגן
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    הנושא החשוב ביותר הוא הנוסע הישראלי המכוער
    חליק משמות 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הגורם שמבריח אנשים מהתחבורה הציבורית זה האספסוף הישראלי שמתפרע ומטנף כל קרון רכבת וכל אולם נוסעים. צעקות , הנחת רגליים עם נעליים ובלי נעליים על הריפוד של המושבים , אכילת מזון כמו חזירים בתוך הקרונות , נרדמים ונוחרים נחירות , משתעלים
    סגור
  • 7.
    שלמה רחימוב
    קאופמן יוסף 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהג קטר במספר1
    סגור
  • 6.
    הקרונות של סימנס פח
    גיא 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שערורייה שהביאו אותם, ועוד מעיזים להביא עוד מהכיס שלנו!!! קרונות צפופים עם מעט מקומות ישיבה!! בנוסף הנסיעה רועדת כמו ברכבת בדלהי! בושה של מיליארדים!
    סגור
  • 5.
    מה חדש
    נוסע מתמיד 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני נסעתי ברכבת מחדרה למרכז הרכבת היא כבר דו קומתית ואין מקום לשבת כל המסדרונות מלאים באנשים שעומדים אם יש מקום לשבת על המדרגות אני אומר תודה. מציין שזו התחנה הראשונה של הרכבת, היא מתחילה בבנימינה ומגיעה לחדרה כבר עמוסה מאוד. הפתרון הוא הגדלת כמות הרכבת והגברת התדירות רק פעם בשעה יש רכבת מהירה שמגיע לת''א ב37 דק' במקום 10-15 דק' יותר.
    סגור
  • 4.
    עברית כהלכה
    עוץ לי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שניים עשר קרונות ולא שתים עשרה
    סגור
  • 3.
    זה דגם של תאגיד בומברדייה, שבבעלות אלסטום
    אפ 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלה לא קרונות חדשים ככה אין שדרוג לנוסע, רק במספר המקומות ברכבת, שגם הוא לא מספיק לשעות העומס. חוץ מזה שברוב התחנות הרציפים לא מספיק ארוכים לשמונה קרונות, ככה שבעשרה קרונות בחלק גדול מהתחנות הקרונות הקיצוניים לא מגיעים לרציף, מה שאומר שזמן הירידה והעלייה בתחנה יגדל (יותר אנשים על אותו מספר דלתות) ובהתאם יגדלו האיחורים, כי הרכבות ממתינות מספיק זמן רק בתחנות תל אביב, ובשאר התחנות הן מתעכבות. הרכבת הפעילה בעבר מערכים האלה עם שני קטרים, וזה מהלך שהיה צריך לקרות מזמן. מירי רגב מוזמנת לנסוע ברכבת יום יום ולהבין שאין אמון ברכבת, היא לא מספיק טובה, היא פשוט הכי טובה מבין האפשרויות הקיימות. הרכבת צריכה לרכוש דגמים חדשים שיש בהם מקום ל2,000 נוסעים ב12 קרונות בשביל לעמוד בהיקפי הנסיעות שהיא צופה, שכרגיל נמוכים יותר ממה שיקרה בפועל
    סגור
  • 2.
    טעות בסוג הרכבת
    מתתיהו 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלסטום הן הקרונות הכחולים החדשים. האדומים (ותיקים יותר) תוצרת בומברדיה הקנדית.
    סגור
  • 1.
    הוסיפו שני קרונות. וואו. (ל"ת)
    נוסע וותיק 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור