רכב

מהפכה בשוק הרכב בישראל: המותגים האלו יפסיקו להגיע ב-2025

שיטת ה"סדרות הקטנות" (SSTA), אפשרה ליבואנים להכניס לישראל רכבים בתקינה מקלה יותר. שיטה זו, שנועדה במקור לעודד כניסת רכבים חשמליים לשוק, אפשרה ליצרנים סיניים להתבסס בישראל. משרד התחבורה הודיע כי ההיתר ליבוא בשיטה זו לא יוארך ל-2025, מה שמציב אתגר משמעותי בפני היבואנים והיצרנים הסיניים
מערכת ice | 
רכב (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה משמעותית עם כניסתן של יצרניות רכב סיניות חדשות ושינויים בתקנות היבוא. בחודשים האחרונים נצפתה תופעה מעניינת: חברות כמו WM Motor ו-JAC רשמו מספרי מכירות מפתיעים, למרות שחלקן כבר אינן פעילות או נמצאות בקשיים. 
על פי הפרסום בכלכליסט, במרכז הסערה נמצאת שיטת ה"סדרות הקטנות" (SSTA), שאפשרה ליבואנים להכניס לישראל רכבים בתקינה מקלה יותר. שיטה זו, שנועדה במקור לעודד כניסת רכבים חשמליים לשוק, אפשרה ליצרנים סיניים להתבסס בישראל. אולם, משרד התחבורה הודיע לאחרונה כי ההיתר ליבוא בשיטה זו לא יוארך ל-2025, מה שמציב אתגר משמעותי בפני היבואנים והיצרנים הסיניים.

המלחמה בישראל יצרה מצב פרדוקסלי: מצד אחד היא האטה את המכירות, אך מצד שני היא אפשרה ליבואנים לרשום כ"חדשים" רכבים שיוצרו לפני יותר משנה. זה מסביר את הזינוק במספרי המכירות של חברות מסוימות בחודשים האחרונים, למרות שחלקן כבר אינן פעילות או נמצאות בקשיים כלכליים.
סוגיה מטרידה נוספת היא נושא חלקי החילוף. החוק מחייב יבואנים להחזיק מלאי חלפים למשך שבע שנים, אך במקרה של חברות שפשטו רגל או הפסיקו פעילות, כמו WM Motor, לא ברור כיצד יתממש חוק זה. זה מעלה שאלות לגבי ההגנה על הצרכן ויכולתו של משרד התחבורה לאכוף את החוק.
התמורות בשוק מציבות אתגרים משמעותיים בפני היבואנים. חברות כמו אי.וי מוטורס וסמלת נדרשות להתמודד עם שינויי תקינה, החלפת נציגויות, ושאלות לגבי המשך אספקת חלפים ושירות. מצד שני, חברות כמו UMI ודלהום מצהירות על המשך פעילות ועמידה בתקנים החדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה