רכב

מהפך בשוק הרכב בישראל: זה מה שיקרה למותג האהוב

המחסור בדגמי טויוטה המיוצרים בטורקיה, ובראשם הקורולה סדאן - מכונית הדגל של החברה בישראל - הוביל למהלך הדרמטי לפיו יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נערכת לייבוא מסיבי של דגמי קורולה ישירות מיפן
מערכת ice |  5
טויוטה קורולה החדשה (צילום האתר הרשמי של טויוטה בישראל)
הצורך להתגבר על המשבר המדיני מול טורקיה מוביל למהפכה בשוק הרכב הישראלי. על פי פרסום בכלכליסט, יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נערכת לייבוא מסיבי של דגמי קורולה ישירות מיפן. זהו מהלך חסר תקדים שעשוי לשנות את פני שוק הרכב המקומי ולהשפיע על מחירי המכוניות ועל זמינותן.
המחסור בדגמי טויוטה המיוצרים בטורקיה, ובראשם הקורולה סדאן - מכונית הדגל של החברה בישראל - הוביל למהלך הדרמטי. במחצית הראשונה של השנה בלבד, נמסרו בישראל 3,001 קורולות מתוך 17,347 טויוטות. המספרים הללו ממחישים את הפופולריות העצומה של הדגם ואת הצורך הדחוף למצוא פתרון למחסור.

בעוד יבואניות אחרות, כמו יונדאי, מתקשות למצוא פתרונות חלופיים לדגמים המיוצרים בטורקיה, טויוטה מציגה גמישות מרשימה. המעבר לייבוא מיפן עשוי להוביל לשינויים במפרט הטכני, במחיר ואולי אף באיכות המכוניות. זהו מבחן אמיתי ליכולת ההסתגלות של ענקית הרכב היפנית לתנאי שוק משתנים.
ההשלכות של מהלך זה עשויות להיות מרחיקות לכת. מחד, הוא עשוי להבטיח את המשך הדומיננטיות של טויוטה בשוק הישראלי. מאידך, הוא עלול לפתוח את השוק למתחרים כמו יונדאי אלנטרה ההיברידית. בעוד יוניון מוטורס נמנעת מתגובה רשמית, ברור כי המהלך הזה ישפיע על כל שרשרת האספקה, מהיבואן ועד הצרכן הסופי. נותר רק לראות כיצד יגיב השוק למהפכה הזו ואיזה השפעה תהיה לה על מחירי הרכב ועל העדפות הצרכנים בישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ההיסטוריה חוזרת.
    יעקב 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטויוטות הראשונות שהגיעו לארץ אחרי מלחמת המפרץ( 1990) הגיעו מיפן, בערך בשנת 1999,טויוטה קורולה התחילה להגיע מטורקיה, טויוטה ישראל עשתה הרבה יחסי ציבור כדי לשווק את הקורולה מטורקיה בארץ,והצליחה בכך. ועכשיו עקב החרם הטורקי עלינו,הקורולות יגיעו ישירות מיפן. ונשאלת השאלה....כשארדואן יפסיק את החרם על ישראל,מאיפה תגיע הקורולה לארץ? עצה...להמשיך ליבא מיפן!!!
    סגור
  • 4.
    עכשיו במבצע
    ניר 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    טויוטה קורולה תוצרת יפן עם חישוקי סגסוגת קלה במחיר החל מ210,000 ש''ח
    סגור
  • 3.
    למען הציבור
    רמי 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עדיף להביא מיפן הייצור יותר טוב ואיכותי ישר מהחברה לא צריך את הטורקים.
    סגור
  • 2.
    להמשיך לייצר טויוטה קורולה סדאן
    דורון 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיפן תמשיך לייצר טויוטה קורולה סדאן במקום טורקיה
    סגור
  • 1.
    טויוטה
    אלפסי 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרכבים מתחלקים לשנים, טויוטה וכל. היתר
    סגור