רכב

מס חדש עומד להכנס לתוקף: מכה קשה לנהגים בישראל

במשרד האוצר מתכוונים להעלות הילוך בדרך לאישור אגרת הגודש שגוררת לא מעט ביקורת. וכאמור, החליטו לקדם זאת יחד עם רשות המסים, בלי קשר לעמדת משרד התחבורה, כבר בחודש אוגוסט הקרוב
מערכת ice |  6
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על פי כלכליסט, החשב הכלכלי מקדם בכל הכוח את אגרת הגודש. סגנית החשב הכללי באוצר הממונה על תשתיות ופרויקטים, אושרת דוד דקר, דיברה בפאנל בכנס סביבה 2050 בהנחיית ד"ר מיקי הרן, ששימשה בעבר מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, מה עמדת משרדה.
דוד דקר אמרה: "חוק אגרת גודש זה חוק שצריך לממש אותו. בהיעדר גוף שמממש אז אנחנו החלטנו שמשרד האוצר, החשב הכללי, ייקח את זה אליו. הקמנו ועדה בין משרדית עם רשות המסים והתחלנו לעבוד כבר על מסמכי מכרז על גוף שיקים את אותם שערים ויפעיל את אגרות הגודש וכמובן נצטרך שיתוף פעולה של הרשויות המקומיות... זה פרויקט חשוב ונדרש כדי להקטין את הגודש, אנחנו רואים שזה עובד בעולם ומוכיח את עצמו".
 
במשרד האוצר מתכוונים להעלות הילוך בדרך לאישור המס שגורר לא מעט ביקורת. וכאמור, החליטו לקדם זאת יחד עם רשות המסים, בלי קשר לעמדת משרד התחבורה, כבר בחודש אוגוסט הקרוב.
דוד דקר קישרה בין המס החדש לפרויקט המטרו: "אנחנו מבינים שחלק מהמטרה של החוק (אגרות הגודש) זה כדי לממן את פרויקט המטרו הגדול. יש חוק, יש החלטת ממשלה מי מקדם את הפרויקט הזה ולכן חשוב מאוד שהממשלה תעמוד מאחורי ההחלטות שלה והחוקים ותיתן לחברה לעבוד, ולהביא מנכ"ל חדש חזק שבעצם יביא את הפרויקט להצלחה למען התושבים. זה הפרויקט הכי גדול שאי פעם נוסד פה. ואני חושבת שמבחינת השיח הממשלתי חשוב מאוד לגלות שיח אחראי ואחיד שנעמוד מאחורי ההחלטות שלנו ולא כל חודש מישהו יגיד משהו אחר כי ככה זה נראה לו וזה באג'נדה שלו".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    האוצר - מנוולים ברשות החוק
    מנחם 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה שטויות. ידאגו להאצת הקמת המטרו ואז ממילא השימוש ברכב יקטן. נימוקים של גנבים.
    סגור
  • 4.
    האכלת חזירים
    איילת 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המס הזה מיועד להאכיל אך החזירים הירדים.
    סגור
  • 3.
    ממש מחטף
    פלוני אלמוני 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה מעבירים חוקים ? (גביית מיסים ללא תמורה) קודם שיהיה מערכת תחבורה יעילה מהפריפריה לערים במרכז , חצי שעה נסיעה שווה לשעה וחצי /שעתיים באוטובוסים (מרוב שהתחבורה הציבורית יעילה) ולא נדב רעל העלויות (עדיף כבר להחזיר רכב טרום הגרת הגודש (יהיה הבדלי מעמדות יותר גדולים בישראל)
    סגור
  • 2.
    מעולה, זה אחד המיסים שקל להצדיק ויכולים לעודד שינוי
    אדיר 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ברירה, זה עדיף כמעט על כל המיסים האחרים שמציעים
    סגור
  • אבל
    נטע 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה לא הצליחה לתת מענה הולם לתחבורה ציבורית, אז למה אנחנו צריכים לשלם על זה?
    סגור
  • 1.
    מדינה פח (ל"ת)
    ע 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור