אייס

מי עומד מאחורי הסרטון הכי מעצבן ביוטיוב? GOOLA של חיים שמש וגיא דיין

המפיק המוסיקלי והטאלנט הדיגיטלי משיקים סוכנות שמתמחה בפעילויות תוכן ושיווק אונליין, ומנסים להפוך לכתובת הישירה עבור אמנים ומוסדות תרבות
כשמחברים בין טאלנט דיגיטלי שחי את המדיה החברתית לבין אחד המפיקים ומנהלי המוסיקה הבכירים בישראל מקבלים את GOOLA, סוכנות לפעילויות תוכן ושיווק אונליין שהלקוחות הטבעיים שלה מגיעים מעולם המוסיקה והתרבות: אמנים, זמרים, פסטיבלי מוסיקה עצמאיים וכאלו שפועלים בחסות העיריות השונות ברחבי הארץ.
GOOLA היא פרי שיתוף הפעולה בין חיים שמש, המפיק המוסיקלי ומבכירי התעשייה המקומית לבין גיא דיין, איש תוכן ופרסום דיגיטלי, וממייסדי בלוג הפרסום ה-MIZBALA יחד עם דורי בן ישראל. לאחר כ-4 שנים ב-MIZBALA, מ-2006 עד 2010 פרש דיין מסוכנות הפרסום/בלוג ופנה לעסקי הפרילנס. לדברי דיין, \"בשלב מסוים הבנתי שיש לי הזדמנות והגיע הרגע הנכון לשינוי\".
באותה השנה זכה דיין בתחרות פרסום מטעם יו-טיוב, מה שזיכה אותו באירוח בפסטיבל הפרסום הנחשב בעולם, בקאן, צרפת. \"מאז הזכייה התחלתי בסוג של רומן עם יוטיוב וכך נוצרו הרבה פעילויות שנעשו במסגרת האתר, עבור לקוחות מתחום המוסיקה בעיקר\".
החיבור לתחום המוסיקה הכניס לתמונה את חיים שמש, שחבר לדיין במהלך שנת 2011 כדי להקים יחד את GOOLA. עבור השניים, הקמת הסוכנות היא למעשה המשך ישיר של פעילות משותפת. \"בשנה שפעלתי כפרילנס עבדתי עם חיים והאומנים שלו על מספר פרויקטים\" מספר דיין, \"ומשם נולד הרעיון של GOOLA - חברת תוכן ושיווק ברשת. אנחנו מייצרים תוכן חכם, כדוגמת הסרטון \'הכי מעצבן ביו-טיוב\' שהעלינו אתמול, פרומואים נוספים למוסיקאים, להקות, פסטיבלים וכו\'\".
יש לכם עצבים חזקים? סרטון הפרסום העצמי של GOOLA ביוטיוב
יש לא מעט גופי פרסום המתמחים במדיה חברתית אך דיין ושמש מתמקדים בנישה שאינה רוווית מתחרים. GOOLA מתמחה בעולמות התרבות והמוסיקה ומנסה להפוך לכתובת הישירה עבור אומנים בשלבים שונים בחשיפה ובקריירה המעוניינים לקדם את עצמם ברשתות החברתיות. על לקוחותיהם נמנים המון ווליום, בפעילות שקידמה את פסטיבל הפסנתר, שלומי שבן, איפה הילד (יצאו לאחרונה באלבום חדש) ועוד. עם זאת, הלקוחות שאחראים לנתח גדול מההכנסות הם העיריות השונות, כדוגמת בת ים וראשון לציון המשתפות פעולה עם GOOLA בקידום פסטיבלים לוקאליים.
זה לא סוד שאמנים ולהקות בישראל מתקשות לסגור את החודש. בהתאם לזאת העבודה של GOOLA היא ברוב המקרים מול חברות תקליטים, פסטיבלים ותיקים שהפכו למוסדות בשוק וכמובן, תקצבי התרבות של העיריות. עם זאת אומר דיין: \"יוצא לנו גם לעבוד ישירות מול אומנים, ויש מספיק אומנים שמקדמים את הבייבי שלהם ומפתיעים אותי עם הנכונות שלהם להשקיע. יש גם את העניין של הנשמה שבדבר - אנחנו דואגים למצוא איזון בין לקוחות מוסדיים ופרויקטים ואומנים שקרובים ללבנו\".
על סרטון הקידום העצמי, \"הוידיאו המעצבן ביותר ביוטיוב\" אומר דיין: \"זה הצליח מעבר לכל ספק. מקרה קלאסי של משהו שמגרה את הגולש וזו תמיד השאיפה שלנו. הייתה לזה כמות שיתופים גבוהה מאוד. המטרה היא למשוך לקוחות פוטנציאליים שיגידו רגע, זה מה שאנחנו רוצים. היום אתה יכול להגיע למסר ולבדר אנשים גם תוך כדי שאתה \'מעצבן אותם\'. הסרטון אכן מעצבן נורא, הוא לא מובן, ואז הצופה צוחק כשהוא מבין מה קורה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שילוב מנצח! (ל"ת)
    שרי 05/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בהצלחה
    גיל 05/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אין כסף במוסיקה ותרבות בישראל
    סגור