פרויקטים

יום האישה הבין-לאומי 2023: מובילות את עולם העבודה בסקטור התקשורת, האינטרנט והסלולר

ראשות ועדים בסקטור התקשורת, האינטרנט והסלולר – על הובלת עובדות ועובדים, על יצירת הסכמים קיבוציים ועל האתגרים הקיימים והעתידיים בעולם העבודה
בשיתוף ההסתדרות | 





 

למעלה מחצי יובל עובדת לימור ליברמן-לביא בבזק. כמי שהייתה בכל הצמתים החשובים של החברה, היא מבינה לא רק עד כמה חיונית מצבת העובדים להצלחתה של בזק, אלא גם מה נדרש כדי לייצר אינטראקציה מוצלחת בינם ובין הארגון. כיום, כיו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, אחד האתגרים המנחים אותה הוא לוודא שגם בשוק העבודה המשתנה של פוסט הקורונה, לא יישארו העובדים מאחור.
ספרי על ההישג המקצועי שאת הכי גאה בו.
"מדובר בשני הישגים מרכזיים. ההישג הראשון: שינוי של השיח והדינמיקה בתוך החברה. אם לפני ההתאגדות העובדים הרגישו לבד, היום הם יודעים שיש למי לפנות – קיימת עבורם כתובת אחת שתמיד נכונה לסייע. בהיבט הזה, צריך גם הוסיף כי השגת ההסכם מול החברה, הובילה לכך שגישת ההנהלה השתנתה משמעותית: כל שינוי מתבצע בשיח ובניסיון תמידי לשיתופי פעולה. הישג שני, ולא פחות חשוב: שיפור משמעותי בתנאי העובדים בכל אחד מההסכמים עליהם חתמנו לאורך השנים, ודאגה לאוכלוסיות מוחלשות".
מהי לדעתך התכונה הנדרשת ביותר עבור מי שרוצה להנהיג עובדים ועובדות?
"להיות אותנטית, אמינה, אמיתית, אמפתית, לעבוד בשקיפות – וכמובן לראות תמיד את טובת העובדים. זו הדרך שבה הם יסמכו עליי להוביל ולייצג אותם נאמנה, ולשמור על האינטרסים שלהם. באופן טבעי וכחלק מתפקידי, אני צריכה להיות נגישה, זמינה ומחוברת לעובדות ולעובדים. אני חושבת שעצם היותי אישה, ובעלת יכולת לוותר על האגו ולגבש פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה, הפכה אותי ליו"ר יותר ודומיננטית ומשפיעה".
היעד הבא שאת מסמנת לעצמך?
"למידה מתמדת והתפתחות אישית, כדי להתמקצע. בו בזמן, להיות גם שותפה בהצלחת החברה, שמשנה היום את המיקוד שלה".



קרן אופק תסגור בקרוב 20 שנה בפרטנר, כשאחד המהלכים המרכזיים שקידמה נוגע להקמת ועד העובדים בחברה. כיו"ר הוועד, היא פועלת לספק ליותר מ-3,000 עובדי ועובדות החברה ביטחון תעסוקתי, ולייצר מקום עבודה מגוון, קשוב ומתגמל.

  
ספרי על ההישג המקצועי שאת הכי גאה בו.
"ועד עובדי פרטנר, דואג לעובדי החברה לביטחון תעסוקתי מזה למעלה משבע שנים – זאת על אף שהחברה עברה בתקופה זו חילופי הנהלה, כמו גם חילופי בעלים. ועד עובדי פרטנר השכיל להגן על העובדות והעובדים באמצעות הסכמים קיבוציים, מנגנון הידברות מעולה עם הנהלת החברה ויחסי עבודה יוצאי דופן".

מהי לדעתך התכונה הנדרשת ביותר עבור מי שרוצה להנהיג עובדים ועובדות?
"התכונות החשובות ביותר למנהיג או מנהיגת עובדים הן נחישות והתמדה. תכונות אלה מאפשרות להתמודד עם האתגרים שבדרך, כולל ברגעים הכי מורכבים בחיי החברה. בנוסף, נדרשת גם אמונה וראייה ארוכת טווח, המאפשרות למנהיג/ה יכולת תכנון והשפעה על הנעשה בחיי היום יום של כל אחד מעובדי החברה, ושמירה על האינטרסים התעסוקתיים, החברתיים והכלכליים שלהם".
היעד הבא שאת מסמנת לעצמך?
"קבלת האחר והשונה תמיד היו לנגד עיניי, זו משאת ליבי. גם במסגרת ההסכמים בפרטנר, היה לי חשוב לעגן את זכויותיהם של כלל עובדים באשר הם – לא משנה מה מינם, העדפתם המינית, ובטח כאשר מדובר בעובדים נכים או בעלי מוגבלות. בפרטנר כולם שווים ושוות. אגב, אנחנו גם היינו הראשונים במגזר הפרטי שהכנסנו סעיף של שוויון וגיוון בחברה. שאיפתי היא להמשיך ולהשפיע גם מחוץ לגבולות פרטנר, כך שרוח זו תפעם בכל החברה הישראלית".