פרויקטים

הדיור השיתופי מגיע לצפון – החל שיווק פרויקט המגורים לסטודנטים

לקראת שנת הלימודים הקרובה – הסתערות של סטודנטים על אתר האינטרנט של be, אלפי סטודנטים כבר נרשמו וביקשו להתקדם לשיריון דירה וחתימת חוזה

בניין המגורים be, קרית שמונה (צילום אנדו סטודיו)
מגורי סטודנטים – לא מה שהכרתם
מתחם המגורים החדש BE של קבוצת ברזילי וגלעד מור שנפתח לשיווק בסמוך למכללת תל חי בקרית שמונה מעורר התעניינות וביקושים גבוהים ביותר בעיקר בזכות הדגש ששמו היזמים ביצירת פרויקט המשופע בחללים ייעודיים משותפים, על מנת לחבר את הסטודנטים האחד לשני ולייצר קהילתיות ולא רק פתרון מגורים.
עם הנוף לגבעות החרמון, עמק החולה ולצוק מנרה, פרויקט המגורים החדש מהווה מוקד משיכה לסטודנטים רבים מכל חלקי הארץ, שהגיעו לחזות בדור הבא של המעונות בישראל. אם בעבר, המעונות נחשבו למוצא האחרון של מי שאין בידו לשכור דירת מגורים, כיום המגורים המשותפים הפכו לאחד המצרכים הכי חמים  בקרב סטודנטים. החללים המשותפים, לצד העיצוב המתקדם והפסטורלי והאווירה הקהילתית יוצרים מרקם חברתי ייחודי שמלווה לאורך כל שנות לימודיו של הסטודנט.
הפרויקט  מציע חוויית מגורים המנוהלת על ידי חברה מקצועית. הוא כולל 316 דירות בבניין מגורים חדיש, כאשר כל יחידת דיור מעוצבת, מרוהטת ומאובזרת בהתאם לצרכי הסטודנט. הדירות עצמן מספקות מרחב אישי באווירה צעירה, נעימה ומודרנית, לצד חללים משותפים ללמידה, מתחם למסיבות, לובי עם בר וסטודיו ליוגה, פילאטיס, חדר משחקים, אולם קולנוע ועוד. בנוסף, במקום תוכלו למצוא שירותים חיוניים כמו  חדר כביסה מרווח,  ספרייה ללימודים,  מטבח משותף ומסחר בקומת הקרקע המשלבת בתי קפה, ברים וחנויות נוחות. במקום יתקיימו אירועים חברתיים שונים עליהם יהיו אחראיים  מנהלי הקהילה מטעם הסטודנטים, כמו מסיבות, קבוצות יוגה וספורט, הרצאות העשרה ועוד המון הפתעות.

"הרבה יותר מתואר". מגורי be, מכללת תל חי (קרדיט: אנדו סטודיו)
לא צריך להגיע עם דבר מלבד מזוודה ולפטופ
יתרון נוסף שיש לסטודנטים במעונות החדשים הוא שבמקום להתמודד מול בעל בית, שלא תמיד זמין לבצע תיקונים בדירה במהרה או לסייע בבירוקרטיה הכרוכה באחזקת הנכס שבתחום אחריותו,  השירותים הניתנים על ידי חברת ניהול ואחזקה במעונות, הנם ברמה גבוהה, עם זמינות ומקצועיות חסרי פשרות. מלבד זאת, בשונה מבעל דירה שיכול לבקש מהסטודנטים לפנות אותה גם אחרי שנה אחת בלבד, לפעמים אפילו בתקופת בחינות ועבודות מלחיצה, במעונות ישנה האפשרות לשכור דירה לכל תקופת הלימודים בביטחון מלא ! הסטודנטים שיגורו במתחם יחסכו גם בעלויות הרבות כמו עלות הכרוכה במעבר דירה, עלויות הובלה ורכישת ריהוט , מאחר והדירה במתחם מגיעה מאובזרת ומרוהטת מקצה לקצה.
פתיחת ההרשמה לסטודנטים תהיה בתחילת חודש יולי, לזמן מצומצם של 24 שעות. הדירות הראשונות שיוצעו הם: דירות יחיד בשכירות חודשית של 2700 ₪  לחודש דירות זוגיות במחיר של 3200 ₪ לחודש, דירות שותפים  ב-3500 ₪ לחודש. דמי הניהול החודשיים בפרויקט יהיו 220 שקלים לסטודנט ויכללו – וועד בית, אינטרנט וטלוויזיה, ביטוח מבנה ותכולה וכן, נגישות לכלל המתחמים בפרויקט הכוללים חלל סטודיו ליוגה פילאטיס, TRX, לימודים, לובי עם בר וחלל חיצוני עם מסך ענק להקרנה של סרטים, הופעות ומסיבות.

"חווית לימודים אחרת". (קרדיט: PEXELS)
"הפרויקט מספק הרגשה מאוד נעימה במיוחד לאנשים שמגיעים לאזור שהוא לא סביבת המגורים שלהם ונמצא רחוק מהבית". מספר סטודנט במכללת תל חי, "הכול נגיש וקל ולא צריכים להתעסק מחוץ למתחם בשירותים חיוניים. העובדה שיש לנו מטבח, חדר כביסה ומקומות שקטים ללמוד בהם ממש בתוך הפרויקט עוזרת מאוד. המטרה של המתחם היא לחבר בין אנשים וזו אחת הסיבות שבחרתי ללמוד דווקא בתל חי ולא באחת המכללות במרכז הארץ ליד אזור מגורי היא החוויה הסטודנטיאלית שהיא הרבה יותר מתואר"
עוד נדבך חשוב, אשר יקל משמעותית על כיסו של הסטודנט, הוא הנגישות. "במסגרת השירותים שיקבלו הדיירים במתחם BE יש שאטל קבוע אל המכללה וממנה ובנוסף תהיה אפשרות להשכיר מכוניות בחניון מיוחד להשכרה לפי שעות". מספר נדב ברזילי, מבעלי קבוצת ברזילי, "הדבר מהווה חיסכון אדיר בהוצאות רכב הנלוות כמו טיפולים, ביטוח ודלק שהם הוצאות של שגרה עבור מי שמחזיק רכב ומגיעות לסכום של כ 1500 שקלים בחודש בממוצע. סכום לא מבוטל לשכר של סטודנט".